Problem z turbosprężarką...

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
dkanke
Posty: 13
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 13:46
Lokalizacja: Chodzież

Post autor: dkanke »

No nareszcie mogę się cieszyć pełną mocą. Niestety okazało się że wadliwy jest przepływomierz. Nowy 660 zł (oryginał bosch). Mechanik założył mi jakiś inny o innych numeradch ale pasował i auto działa jak zegarek (póki co). Za tą używkę zapłaciłem 200 zł.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jaco20005
VIP
Posty: 222
Rejestracja: 3 kwie 2008, o 22:09
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Jaco20005 »

Dzięki za podpowiedź. Mam coś podobnego. Dźwięk dochodzi z połączenia elementów wydechu. Ktoś wcześniej tam grzebał i nie założył opaski (cybanta) na połączeniu rur. Turbina jest na szczęście OK.
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
tomekhockey
Posty: 1
Rejestracja: 14 gru 2008, o 18:34
Lokalizacja: Glasgow

Post autor: tomekhockey »

Witam wszystkich użytkowników tego forum!
Przejdę do rzeczy! Jestem posiadaczem Mercedesa E 290TD z 1996r. i od jakiegoś czasu mam problemy z praca turbiny w tym samochodzie! Otóż: zawsze przy odpaleniu auta wszystko pracuje wzorowo, natomiast po przejechaniu trasy 30km lub 30-40 min turbina w trakcie jazdy przestaje działać :-( ! Nie mam kompletnie pojęcia co jest wynikiem braku mocy, wtedy silnik jest lekko cichszy i pracuje jak zwykły diesel! Smieszne jest też to że po zatrzymaniu sie i wyłaczniu silnika na około 2-3min, moge wlaczyc silnik ponownie i cieszyc sie praca turbiny przez nastepne 30 min! i tak w kółko
Panowie i Panie (jesli takowe sa tutaj) co sie dzieje? co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy ktos mial podobny problem?
Samochód byl u mechanika nie raz, turbina ok, przeczyszczona, zawór zmieniony... :?: !
Pomóżcie proszę
Tomek

[ Komentarz dodany przez: windykatorek: 2008-12-14, 20:30 ]
6 razy ten sam post w różnych działach ?? żartujesz sobie??

[ Dodano: 2008-12-15, 08:49 ]
no cóż nie jestem stałym bywalcem forum dlatego nie zdawałem sobie sprawy że temat pojawi się 6 razy! Jednak w dalszym ciągu proszę o porady?
Pozdr
Ostatnio zmieniony 14 gru 2008, o 20:31 przez tomekhockey, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sol9 »

odwoluje pytanie,bo pewnie bedzie nast.ostrzezenie. odwoluje wszystko.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, o 16:27 przez sol9, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdr
zzz

s320 cdi
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

panowie sami sobie odpowiedzcie czy swiszczy turbo gdy puscimy gaz na obrotach jego pracy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
jordan121
Posty: 104
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 15:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jordan121 »

Witam ,może to banalne pytanie,ale czy turbina w 2.2CDI ma ruchome kąty łopatek?,oraz od jakich obrotów powinienem odczuć przypływ mocy?
Z pozdrowieniami ze Śląska
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

jordan121, ma, z tego co wiem.
Przyplyw mocy? W 2.2 CDI sadze z automatem sadze, ze trudno jednoznacznie zaobserwowac od kiedy przyrost mocy.
E 220 CDI '01 Elegance
jordan121
Posty: 104
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 15:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jordan121 »

Drogi kichcio! -jest to 2.2Cdi ze skrzynią manualną. :-)
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

To tym bardziej nie wiem, jezdzilem tylko kilkoma 2.2 CDI z ASB, ale po to ma VTG zeby sie plynnie rozkrecac.
E 220 CDI '01 Elegance
kamlot
Posty: 12
Rejestracja: 26 maja 2009, o 22:15
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kamlot »

co to jest VTG?
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Zmienna geometria lopatek turbiny, co daje bardziej elastyczna jej prace.
E 220 CDI '01 Elegance
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Dzisiaj w drodze do pracy zauważyłem brak turbo, jeszcze wczoraj było ok. Turbina nie pompuje i w ogóle jej nie słychać, nie słychać również uciekającego lewego powietrza, węże podczas gazowania do 2500 miekkie, trybu awaryjnego nie ma, co moge jeszcze sam sprawdzić? W pon jade na SD ale zalezy mi na uruchomieniu auta na weekend.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Marmerc
Posty: 2
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:39

Re: Problem z turbosprężarką...

Post autor: Marmerc »

Opisze problem od poczatku kiedy to zakupilem auto. Zaraz po zakupie auto bylo caly czas w trybie awaryjnym, krecil sie do 3tys i jechal max 160km/h a skrzynia wydawalo sie jakby byla bezstopniowa (takie odnioslem wrazenie). Winowajca okazala sie padnieta przeplywka. Po wymianie na nowy Pierburg wszystko ok ale jest jeden problem z gola inny jak opisywane przypadki na forum. Moge jechac autem nawet 400km i turbo pracuje jak powinno do momentu zatrzymania sie. Kiedy auto zatrzymam na swiatlach lub na jalowym pracuje dluzej niz 20sekund slychac nawet po pracy wydechu jak turbina przestaje dzialac i dzwignia turbiny wedruje do gory jak w stanie spoczynku. Niemam teraz mozliwosci podpiecia pod komputer poniewaz pracuje w delegacji daleko od domu. Moze mial ktos taki przypadek jak moj i uporal sie z tym jakos bez ingerencji komputerem? Moze macie jakies pomysly na usuniecie tej usterki w prosty sposob? Pozdrawiam i licze na pomocne uwagi.
byl w124 E250
jest w210 320CDI 99r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości