Problem z zapalaniem !!

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ewel
Posty: 1
Rejestracja: 8 lip 2008, o 21:26
Lokalizacja: krynica

Problem z zapalaniem !!

Post autor: ewel »

Witam ! mam problem z mercedesem E270 CDI kombi z 2001 roku , jest to auto mojego taty i
dzisiaj nie mogliśmy go odpalić :/ na dole prędkościomierza świecy sie cały czas lalmpa LIM i nie wiem co ona oznacza , ściągnołem sobie do niego z tego forum instrukcje obsługi bo auto jest sprowadzone z włoch ale tam nie znalazłem nic o tym .... proszę o pomoc !
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

LIM nie ma z tym zadnego zwiazku.

Co to znaczy "nie moglismy odpalic"? Krecil rozrusznik ale nie odpalal, czy w ogole zadnych oznak nie dawal?
Wiecej szczegolow mozna?
E 220 CDI '01 Elegance
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

ewel pisze:(...)ściągnołem(...)
ewel nie pomyliły Ci się płci? :mrgreen:
Napisz co się dzieje jak przekręcasz kluczyk to pomożemy... :-P
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Problem z zapalaniem !!

Post autor: Budyń W210 »

ewel pisze:dzisiaj nie mogliśmy go odpalić :/ na dole prędkościomierza świecy sie cały czas lalmpa LIM i nie wiem co ona oznacza
LIM - Lichtmaschine. Masz uszkodzony alternator. Najprawdopodobniej wyładował się całkowicie akumulator.

Pozdr
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Skojarzylo mi sie z tym LIM od ogranicznika predkosci raczej...
E 220 CDI '01 Elegance
Puppet_Master
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2008, o 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Puppet_Master »

Coz, prawde powiedziawszy, to mnie tez "LIM" zapala sie na stale tylko jak ustawie sobie limit predkosci (nazywa sie to "zmienne ograniczenie predkosci", str. 256 instrukcji do w210), bo sygnalizacji tego wlasnie sluzy. Natomiast zawsze zapala mi sie przy rozruchu na moment razem z innymi lampkami.

Tez bym w takim wypadku obstawil, ze padl akumulator.

by the way
Chudy pisze:
ewel pisze:(...)ściągnołem(...)
ewel nie pomyliły Ci się płci? :mrgreen:
W tych czasach male znaczenie ma to czy w dowodzie masz Michal czy Michalina, wazne jest to jaka plcia sie czujesz;] Jezeli "kolezanka" pisze "sciagnalem" to musimy byc tolerancyjni! Jestesmy przeciez "nowoczesni"!
MB CDI270 S210 01'
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Nie wiem dlaczego LIM kojarzy się wam z alternatorem, akumulatorem, itp. To jest tylko sygnalizacja włączonego ogranicznika prędkości, uruchamianego dźwigienką od tempomatu. Przy włączonym ograniczniku nie działa tempomat.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
wjaz
Posty: 5
Rejestracja: 17 cze 2008, o 21:51
Lokalizacja: wieje wiatr?

Post autor: wjaz »

Witam,

Nie wiem czy mogę trochę podkraść ten temat...?
Mi też się coś takiego właśnie zdarzyło.
Samochód (320 CDI, automat) nie odpala. Rozrusznik kręci dość mocno, ale silnik nie zaskakuje.

Pierwsza diagnoza: akumulator. Ale pożyczenie prądu z drugiego samochodu nie pomogło. Wciąż tak samo.
Druga diagnoza: zapowietrzone przewody paliwowe. Ale przezroczysta rurka za pompą paliwa jest w pełni zalana, bez żadnych pęcherzyków powietrza...

Czy ktoś miałby jakieś sugestie? Podejrzewam, że przyczyn może być ze sto - ale może któryś z bardziej doświadczonych forumowiczów miałby jakąś sugestię: gdzie jeszcze zajrzeć, czego jeszcze spróbować, zanim odholuję samochód do mechanika ?

Pozdrawiam,
Tomek
MercMan
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: MercMan »

A sprawdzałeś to co inni napisali powyżej?
2,7 CDI Classic '00
wjaz
Posty: 5
Rejestracja: 17 cze 2008, o 21:51
Lokalizacja: wieje wiatr?

Post autor: wjaz »

tzn. czy sprawdziłem akumulator oraz ogranicznik prędkości (LIM)? ;)

Sprawdziłem to co już napisałem powyżej: akumulator - podłączyłem się do sąsiada, który miał włączony silnik a dodatkowo trochę przygazował. Po podpięciu napięcie wg klimatronika wynosiło ok. 12-12.3V. Niestety nic to nie pomogło. Rozrusznik się kręci a silnik nie zaskakuje.

1. W międzyczasie przeczytałem na innym forum MB, że takie podpinanie się do innego samochodu czy do drugiego akumulatora na kable nie zawsze działa (?) i lepiej akumulatory podmienić. Hm.
2. W międzyczasie zajrzałem do udostępnionej przez kolegę z forum książki o samodzielnej naprawie "Mercedesa Benza klasy E". Wg informacji z tej książki napięcie równe 12.4V lub niższe oznacza "akumulator w złym stanie", a napięcie podczas uruchamiania nie powinno spaść poniżej 10V.

Chyba sam sobie odpowiedziałem na moje pytanie - trzeba sprawdzić aku jeszcze raz.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

wjaz, poczytaj trochę o podobnych przypadkach w dziale SINIK I UKŁAD NAPĘDOWY. Jest pare rzeczy do sprawdzenia, m.in. ciśnienie paliwa na magistrali, wtryskiwacze, o-ringi na końcu listwy paliwowej, nie zaszkodzi sprawdzić świece żarowe a o naładowanym akumulatorze już wspomniałeś.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
wjaz
Posty: 5
Rejestracja: 17 cze 2008, o 21:51
Lokalizacja: wieje wiatr?

Post autor: wjaz »

Dzięki, luki.
O takie informacje mi właśnie chodziło.

[ Dodano: 2008-07-24, 14:37 ]
Żeby zamknąć temat mojego zapytania, krótko napiszę, że silnik nie odpalał, bo, według słów mechanika, "rozprogramował się immobilizer i samochód 'nie widział' kluczyków". Trzeba było sczytać kody błędów, ponownie zaprogramować immobilizer i już wszystko pięknie chodzi.

Kiedy zapytałem co było przyczyną takiego błędu, zasugerował, że może odłączenie akumulatora (akurat ten strzał był niecelny) a skoro nie odłączenie akumulatora - to "ten typ tak ma i czasem takie rzeczy się po prostu zdarzają". :roll:
Co$tA
Posty: 7
Rejestracja: 3 maja 2008, o 18:14
Lokalizacja: Zambrów

Post autor: Co$tA »

Z tym LIM to ja sie nie zgodze z niektórymi wypowiedziami ze to niby oznacza rozładowany lub słaby akumulator. To jest tak jak tutaj koledzy powiedzieli ogranicznik predkosci. To znaczy: masz ustawiony ,np. do 40km/h i wiecej nie pojedziesz. Mozesz wciskać pedał do podłogi a i tak on ci wiecej nie pojedzie.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Co$tA, masz racje, LIM to ogranicznik predkosci.

Gdy wdusisz kickdown czyli gaz zupelnie do podlogi, to LIM sie wylaczy i umozliwi Ci np. wyprzedzanie.
E 220 CDI '01 Elegance
JarkO1234
Posty: 4
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 08:31
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki

Post autor: JarkO1234 »

Witam
mam problem rano z zapaleniem , wymieniłem swiece i nadal nic ,
trzeba 2-3 razy zakręcic , czy moze byc przyczyna filtr paliwa ?
prosze o rade
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości