Klapki "rezonansowe".

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Mirek29 pisze:Witam.
Czytałem, że wielu użytkowników MB usuwało klapki, w związku z tym mam pytanie czy komuś nie została taka klapka chętnie bym odkupił.
Idziesz zla droga ;)
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sol9 »

jakies niewygodne pytanko zadalem czy co??
noc pisze:A był tu taki fajny dział o klapkach, teraz jest sto "fafdziesiąty" o zasr....m, przepraszam, zabrudzonym EGR.
Ładne.
A ja wlasnie o klapkach :-D
Zobaczylem po dluzszej wakacyjnej trasie (na ktorej spalil mi nieprzyjemnie wiecej niz zwykle a poniewaz to lekka zagranica wiec budzet paliwowy sie rozp..- gwiazda jak kol.Noc-a tylko Elegance) zobaczylem ,ze popychacz listwy klapek spadl z serwo-> klapki w stalej pozycji.
Czy to ma zauwazalny wplyw na zuzycie paliwa?
Czy odczepienie sie popychacza zwykle nastepuje z powodu wyrobienia gniazd trzpieni czy raczej za ciezko listwa/klapki chodza? (autko ma 270k km..)
Czy ktokolwiek zakladal popychacz od gory silnika?

z gory dzieki!
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2011, o 21:20 przez sol9, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr
zzz

s320 cdi
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

noc, dawki ustawione a ciagle pali duzo.czego to moze byc wina i juz nie dymi jak dymil
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
condoor
Posty: 56
Rejestracja: 13 paź 2011, o 22:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: condoor »

Witam....Panowie mam pytanie, czy samemu można przełożyć kolektor ssący na sprawniejszy bez potrzeby podłączania się później pod kompa ? Oczywiście pytam czysto teoretycznie bo zdaję sobie sprawę,że po drodze nie mamy wpływu na to co może się dodatkowo wydarzyć ?????? Pytam bo nie wiem czy coś trzeba potem regulować, czy kalibrować czy coś w tym guście robić żeby potem to wszystko chodziło jak należy. Z góry dziękuje za pomoc. Jacek
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

condoor pisze:Witam....Panowie mam pytanie, czy samemu można przełożyć kolektor ssący na sprawniejszy bez potrzeby podłączania się później pod kompa ? Oczywiście pytam czysto teoretycznie bo zdaję sobie sprawę,że po drodze nie mamy wpływu na to co może się dodatkowo wydarzyć ?????? Pytam bo nie wiem czy coś trzeba potem regulować, czy kalibrować czy coś w tym guście robić żeby potem to wszystko chodziło jak należy. Z góry dziękuje za pomoc. Jacek
Możesz samemu bez problemu robić przekadkę. Tylko montując pamiętaj podłączyc wtyczke do silniczka sterującego klapkami :hyhy:
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Dokładnie, a najlepiej odpinając wszystkie wtyczki opisywać gdzie, która do czego chociaż z tego co pamiętam to wszystkie są w innym kształcie i nie idzie ich pomylić :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
condoor
Posty: 56
Rejestracja: 13 paź 2011, o 22:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: condoor »

VAX Bartek4334 Dzięki za podpowiedź a nawiasem mówiąc to faktycznie jest niezły motyw jak sie wszystko poskłada i na koniec przypomina sie o takiej kostce od jakiegos pierda do której juz nie ma podejscia a z tego co opisywaliście tu na forum to troche gimnastyki z tym kolektorem to jest...... :) Serdecznie Pozdrawiam Jacek
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

No jest jest :D Nie wiem najlepiej opisywać, alebo chociaż na kartce zapisywać sobie ile było kostek, żeby o czymś nie zapomnieć :D
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

noc pisze:Sprawdź to inaczej.Zdejmij osłonę z silnika, weź latarkę, znajdź listwę sterującą klapkami.
Niech druga osoba teraz dopiero uruchomi silnik i po chwili lekko go "przegazuje".
Listwa powinna wykonać zdecydowany ruch "naprzód i z powrotem".Jeżeli się ruszyła to jeszcze pięć razy dodać gazu.Jeżeli nadal się porusza to jest inny błąd, który wyłącza ten system.Jeżeli zrobiła mniej niż 6 ruchów i się wyłączyła, to za ciasno coś chodzi lub uszkodzony silnik klapek.Jeżeli listwa się nie poruszyła lub tylko raz, to silnik klap uszkodzony.Silnik wymienić po sprawdzeniu czy listwa po odpięciu silnika (zdjąć dźwigienkę) przesuwa się bez żadnych oporów i zacięć.
wlasnie sprawdzilem moj bo od jakiegos czasu mi kopci po tym jak prawie wszystko zrobilem. Wczesniej okazalo sie ze ramie od silniczka spadlo. Teraz jest na swoim miejscu ale po odpaleniu i przygazowaniu kilkakrotnie to ramie nawet nie drgnie. Wyglada na to ze musze zaczac od sciagniecia i dobaczenia czy silnik bedzie sie ruszal.

Czy jest jakis bezpiecznik albo cos co moze byc zeby nie trzeba bylo go wyminiac (jako inny powod dla problemu)?
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
prusball
Posty: 78
Rejestracja: 25 cze 2009, o 14:14
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: prusball »

Witam, mam podobny problem. Dałem kolektor do sprawdzenia i ewentualnie do czyszczenia i okazało się, że jest czysty :) Ale przy rozbieraniu okazało się, że jakaś wtyczka nie była podłączona i kabelki są pozrywane. Więc przy składaniu mechanik wszystko podłączył, kable polutował i pojawił się problem. Samochód zaczął dymić, gdzie wcześniej nie puścił małego dymka(tylko na max obrotach dymił) i przy ruszaniu nie ma siły i za chwilę wszystko ok.
Zdecydowałem się na czyszczenie kolektora, bo wchodził w tryb awaryjny, a komp pokazywał błąd klapek rezonansowych.

Może Ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem ?
E200 CDI `00
W140 350Turbodiesel
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

prusball, a próbowałes teraz dołączyć kostkę, która wcześniej była odłączona?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
prusball
Posty: 78
Rejestracja: 25 cze 2009, o 14:14
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: prusball »

Teraz jest właśnie wszystko podłączone...
E200 CDI `00
W140 350Turbodiesel
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

A odłącz kostkę :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
prusball
Posty: 78
Rejestracja: 25 cze 2009, o 14:14
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: prusball »

no właśnie jutro odłącze, i zobaczymy czy wróci do stanu pierwotnego :) Ale co jest ciekawe spalanie mocno skoczyło do góry
E200 CDI `00
W140 350Turbodiesel
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

spalanie skoczyło bo jak dostaję za mało powietrza to nadrabia paliwem i stąd dymienie ( na czarno domyślam się) bo nie jest w stanie tego spalić
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości