w210 3.0TD OM606 Kontrolka EPC, nie ma mocy, błąd P1617
: 21 wrz 2018, o 18:58
witam, jak w temacie
kupilem w210 juz z ta usterką - dzieki temu cena byla atrakcyjna - nie bylo jakichs januszowych napraw w okolicach skrzynki bezpiecznikow i modulow, wiec wykluczam wstepnie januszowe proby napraw
Objawy:
Kontrolka EPC na wyswietlaczu, auto kreci sie tylko do 4000obr
odczyt bledow za pomocą Carsofta
P0100 - przeplywka - wymieniona, przekasowany - nie pojawia sie blad
P1617 - czyli ze niby co ? sterownik silnika niezakodowany ? Sterownik padniety?
oto definicje bledu P1617
P1617 Control module or not coded
P1617 controller N3/9 or not coded
P1617 EEPROM or incorrectly coded Adaptation values of EEPROM
P1617 EEPROM or incorrectly coded AT has been coded as MT.
P1617 EEPROM or incorrectly coded CAN was interrupted during coding.
P1617 EEPROM or incorrectly coded Codeword is incorrect or missing.
P1617 EEPROM or incorrectly coded EEPROM COMMUNICATION
P1617 EEPROM or incorrectly coded MT has been coded as AT.
P1617 EEPROM or incorrectly coded No harmonizing version number
zaraz po wymianie przeplywki przekasowalem go uruchomilem silnik przegazowalem i sie zdziwilem bo nagle dostał mocy. ruszyl na prawde jak przystalo na 3 litrowego diesla z turbo zgasilem silnik by poskladac sprzęt, uruchomilem silnik i znowu brak mocy i p1617
jakies sugestie??
aha! gdzies doszly mnie rozne sprzeczne info ze to moze byc rozjechany eprom w sterowniku lub sterownik nie dostaje zasilania - prawda ? gdzie to zasilanie moze mu uciekac? jakies newralgiczne miejsce wiązki, gdzie moglaby sie przetrzec? naczytalem sie ze to moze byc modul zasilania co jest od strony pasazera pod maską - ten z tymi 5 bezpiecznikami - wymienilem na wszelki wypadek - bez zmian, kosztow zero bo byl razem z autem zapasowy - tzn ten modul wymienialem bardziej pod kątem szalejacego modulu komfortu, ktory co 2 dni postanawia mi nie otwierac ktorejs z szyb albo centralnego zamka i lusterek, ale mniejsza o to
ewentualnie poprosilbym moze o schemat lub chociaz oznaczenia pinów w sterowniku?
Nie bylem jeszcze na StarDiagnosis by doglebnie zweryfikowac
Sprawdzalem podcisnienia od turbo i podmienialem zawory egr i turbo na wszelki wypadek by zweryfikowac
Podmiana tymczasowa sterownika chyba nie ma sensu bo z tego co sie orientuję immo trzebaby przeniesc (przelutowac) do nowego sterownika by zagadal - prawda czy falsz ?
wkurwia mnie ze byle czinkoczento potrafiloby tego muła teraz objechac
kupilem w210 juz z ta usterką - dzieki temu cena byla atrakcyjna - nie bylo jakichs januszowych napraw w okolicach skrzynki bezpiecznikow i modulow, wiec wykluczam wstepnie januszowe proby napraw
Objawy:
Kontrolka EPC na wyswietlaczu, auto kreci sie tylko do 4000obr
odczyt bledow za pomocą Carsofta
P0100 - przeplywka - wymieniona, przekasowany - nie pojawia sie blad
P1617 - czyli ze niby co ? sterownik silnika niezakodowany ? Sterownik padniety?
oto definicje bledu P1617
P1617 Control module or not coded
P1617 controller N3/9 or not coded
P1617 EEPROM or incorrectly coded Adaptation values of EEPROM
P1617 EEPROM or incorrectly coded AT has been coded as MT.
P1617 EEPROM or incorrectly coded CAN was interrupted during coding.
P1617 EEPROM or incorrectly coded Codeword is incorrect or missing.
P1617 EEPROM or incorrectly coded EEPROM COMMUNICATION
P1617 EEPROM or incorrectly coded MT has been coded as AT.
P1617 EEPROM or incorrectly coded No harmonizing version number
zaraz po wymianie przeplywki przekasowalem go uruchomilem silnik przegazowalem i sie zdziwilem bo nagle dostał mocy. ruszyl na prawde jak przystalo na 3 litrowego diesla z turbo zgasilem silnik by poskladac sprzęt, uruchomilem silnik i znowu brak mocy i p1617
jakies sugestie??
aha! gdzies doszly mnie rozne sprzeczne info ze to moze byc rozjechany eprom w sterowniku lub sterownik nie dostaje zasilania - prawda ? gdzie to zasilanie moze mu uciekac? jakies newralgiczne miejsce wiązki, gdzie moglaby sie przetrzec? naczytalem sie ze to moze byc modul zasilania co jest od strony pasazera pod maską - ten z tymi 5 bezpiecznikami - wymienilem na wszelki wypadek - bez zmian, kosztow zero bo byl razem z autem zapasowy - tzn ten modul wymienialem bardziej pod kątem szalejacego modulu komfortu, ktory co 2 dni postanawia mi nie otwierac ktorejs z szyb albo centralnego zamka i lusterek, ale mniejsza o to
ewentualnie poprosilbym moze o schemat lub chociaz oznaczenia pinów w sterowniku?
Nie bylem jeszcze na StarDiagnosis by doglebnie zweryfikowac
Sprawdzalem podcisnienia od turbo i podmienialem zawory egr i turbo na wszelki wypadek by zweryfikowac
Podmiana tymczasowa sterownika chyba nie ma sensu bo z tego co sie orientuję immo trzebaby przeniesc (przelutowac) do nowego sterownika by zagadal - prawda czy falsz ?
wkurwia mnie ze byle czinkoczento potrafiloby tego muła teraz objechac