Stracił moc. POMOCY ( 2.9TD )

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

piker
VIP
Posty: 251
Rejestracja: 1 lis 2008, o 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz-Zielonka

Post autor: piker »

Witam serdecznie. Miałem podobne obiawy przy moim 300td. Stracił moc, rozpędzał się max do 120km/h. Do tego dochodził jeszcze pojawiający się komunikat "MOTOR EPC ELECTRONIC" i po wyłączeniu zapłonu jeszcze chwilę chodził. Na początku zdarzało się to rzadko. Póżniej raz w tygodniu a w końcu co dwa lub trzy odpalenia. No i okazało się że winę za to ponosił zawór kulowy w pompie wtryskowej. wymieniłem i jest ok. :mrgreen:
s210 e300td 97r avantgarde WDB2102251A577820- sprzedany
Volvo S80 2.4b
Triumph Tiger 00'
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jutro mam zapisany do naprawy W210 320 CDI 2002 z wstępną diagnozą
zbyt duża temperatura spalin przed katalizatorem pomierzę temperatury
kolektora ssącego, zaworu EGR , przewodu dostarczającego spaliny do EGR,
na działającym i odłączonym zaworze EGR.
Wyniki zamieszczę w następnym poście.

Pozdrowienia
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

noc pisze:O ile odbije się to na zużyciu paliwa nie wiem.Ale wiem, że takie postępowanie
godzi w nasze dzieci i wnuki.
temat ekologii w naszym cudownym kraju jest zupełnie negowany. Ja na tym forum już walczyłem z poglądami "wytnij EGR bo to samo zło-olej środowisko naturalne". I nic nie wskórałem. Także spodziewam się (a to już widać w wypowiedziach) że zdania naszych forumowiczów w kwestii ochrony środowiska - a raczej jej braku - nie zmienisz. Podobnie jak już niemal legendarnego pojęcia większego zużycia paliwa i braku mocy spowodowanego przez układ EGR.
Co do EGR, to rzeczywiście skutkiem jego działania jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dzis niedziela, ale nie mialem co robic i odkrecilem kolektor dolotowy zeby dobrac sie do czujnikow na bloku. po odkreceniu kolektora szok :!: caly zawalony sadza i nagarem, postukalem w niego troche i doslownie sie wysypalo to wszystko.

czyli egr dziala jak trzeba :mrgreen: ja jestem zadowolony, ale czy moj silnik tez? tego nie wiem. wiem, ze idealne warunki spalania to czysty tlen i paliwo.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

fabek pisze:dzis niedziela, ale nie mialem co robic i odkrecilem kolektor dolotowy zeby dobrac sie do czujnikow na bloku. po odkreceniu kolektora szok :!: caly zawalony sadza i nagarem, postukalem w niego troche i doslownie sie wysypalo to wszystko.

czyli egr dziala jak trzeba :mrgreen: ja jestem zadowolony, ale czy moj silnik tez? tego nie wiem. wiem, ze idealne warunki spalania to czysty tlen i paliwo.
Ten nagar to normalne zjawisko.Miałem dzisiaj pomierzyć temperatury w CDI,
ale niestety moi mechanicy zdjęli kolektory ssące w obu misiach bo poprzepalały
się słynne "przepustniczki" w jednym 3, a w drugim 5 dobrze, że są z plastiku.
Jak zmontują te "zakażenia" do kupy to pomierzę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości