silnik zgasł w czasie jazdy 300TD

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Przemek_1217
Posty: 61
Rejestracja: 9 kwie 2013, o 17:07
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Przemek_1217 »

Panowie podepnę się pod temat w kwestii błędu EPC. U mnie pojawia się błąd EPC Motorelektronik podświetlony na żółto w sytuacji takiej, że u mnie czasami "odcina" rozrusznik po 1/4 obrotu gdzieś tak. Przyczyny nie znalazłem dalej to występuje ale ten błąd wyrzuca dopiero po kilku próbach odpalenia auta i po kilku odcięciach tego rozrusznika pod rząd, czasami za drugim razem odpali, czasami za czwartym, i nie zawsze, ale czasami po zastartowaniu silnika po takich ekscesach wyrzuci ten właśnie błąd, nie mogę tego znaleść co to jest. I jeszcze jedno pytanie. Czasami jak się jedzie i puści się go na wolne obroty, przeważnie przy wolnej prędkości przy zatrzymywaniu się, lekko spadają obroty tak pod 600, a jak już się zatrzymam to wracają do normy, wie ktoś o co może chodzić?? Dodam że mój Mercedes to 2,5 td 150 km. Podpiąłem się pod temat ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu a nie mogę nigdzie znaleść rozwiązania tej przyczyny.
W210 E250 TD AVA:)
VIN: WDB2100151A697564
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Panowie piszę i opisuję mój problem. Po powrocie po 4 dniach naładowałem akumulator i auto odpaliło.Dodam ,że przed odpaleniem przewody paliwowe były pełne a przed wyjazdem były puste. Znaczy to, że nie zapowietrza się z nadmiaru powietrza ale robi się chyba podciśnienie.Po odpaleniu w przewodach pojawiło się powietrze a przy dodaniu gazu w przewodach było tyle powietrza ,że przewody były mętne.Silnik chodził pół godziny do doładowania akumulatora i nie zgasł sam. Zna ktoś może kierunek przepływu paliwa w przewodach niskiego ciśnienia? Myślę nad wymianą magistrali przewodów niskiego ciśnienia czy może czepić się samych oringów...a może smok w zbiorniku jest zapchany wszędobylskim żelem....Pomożecie? Dodam jeszcze ,że silnik chodzi nierówno a przy spadku obrotów chodzi jak dwusuw albo WRC.Mam na tę okoliczność nagrany filmik ale muszę go odtłuścić i zmniejszyć...jutro wyślę.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

złotek75 pisze:Panowie piszę i opisuję mój problem. Po powrocie po 4 dniach naładowałem akumulator i auto odpaliło.Dodam ,że przed odpaleniem przewody paliwowe były pełne a przed wyjazdem były puste. Znaczy to, że nie zapowietrza się z nadmiaru powietrza ale robi się chyba podciśnienie.Po odpaleniu w przewodach pojawiło się powietrze a przy dodaniu gazu w przewodach było tyle powietrza ,że przewody były mętne.Silnik chodził pół godziny do doładowania akumulatora i nie zgasł sam. Zna ktoś może kierunek przepływu paliwa w przewodach niskiego ciśnienia? Myślę nad wymianą magistrali przewodów niskiego ciśnienia czy może czepić się samych oringów...a może smok w zbiorniku jest zapchany wszędobylskim żelem....Pomożecie? Dodam jeszcze ,że silnik chodzi nierówno a przy spadku obrotów chodzi jak dwusuw albo WRC.Mam na tę okoliczność nagrany filmik ale muszę go odtłuścić i zmniejszyć...jutro wyślę.
Linie paliwowa masz w tym linku;
viewtopic.php?p=179027&sid=25c9a000c86e ... 65d#179027

Ale ja mysle ze, problem jest we wtryskach(choc wezyki paliwowe tez bym wymienil)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Panowie chciałbym dołączyć plik wideo.W jakim formacie mogę ,bo większość jest niedozwolona.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

złotek75, na yt wrzuć a tu zapodaj link
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... WcUw8YlXnG

[ Dodano: 2015-07-05, 14:31 ]
https://goo.gl/photos/qYZPVtRYxQhvkzfV7

[ Dodano: 2015-07-05, 14:36 ]
udało się przesłać link.Ten drugi działa.Na filmie widać powietrze w przewodach i słychać pracę silnika gdy schodzi z obrotów.

[ Dodano: 2015-07-05, 20:34 ]
Linie paliwowa masz w tym linku;
viewto...e846d65d#179027

Po przeanalizowaniu...narazie teoretycznym bo przecież niedziela dziś :) stwierdziłem problem na przewodzie zasilającym czyli nr 5. Ten termostat to opisywany w innych tematach podgrzewacz? To reguluję przepływ paliwa czy tylko podgrzewa? I jeszcze mam jedno pytanie co do filtra wstępnego.Gdzie on się dokładnie znajduje? Pod jakąś śrubą czy pod przewodem.Wiem ,że w podstawie filtra ale nie wiem dokładnie gdzie.

[ Dodano: 2015-07-05, 20:53 ]
skopiowałem link od kolegi Gawra bo nie umiem cytować.Link działa jeśli się kliknie dwa posty wyżej u wspomianego Kolegi Gawra :)
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Awatar użytkownika
jacek__z
VIP
Posty: 70
Rejestracja: 20 lip 2008, o 00:57
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: jacek__z »

złotek75 pisze: I jeszcze mam jedno pytanie co do filtra wstępnego.Gdzie on się dokładnie znajduje? Pod jakąś śrubą czy pod przewodem.Wiem ,że w podstawie filtra ale nie wiem dokładnie gdzie.
Pod przewodem nr. 5. Wyciągasz przewód , odkręcasz śrubkę M6 i wyciągasz filterek wstępny.
S210 3,2CDI AVANTGARDE 01 r. WDB2102261B383230
SPRINTER 313CDI 01 r. WDB9036721R298160
W210 2,9TD CLASSIC 99 r. WDB2100171A935959 ex.
S210 3,0TD ELEGANCE 97 r. WDB2102251A500968 ex.

BO BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY, A NAJLEPSZA MUZYKA TO PRACA SILNIKA
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Zlotek - po pracy silnika wnioskuje ze, to nie paliwko jest zrodlem defektu, a wtryski?
Luzuj kolejno przewody wys. cisn. i obserwuj zmiane pracy i wyciagaj wnioski?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Wtryski były robione przed i po zrobieniu wtrysków silnik pracował tak samo.Rok po zrobieniu wtrysków zadziwił na tyle ,że zgasł i w przewodach pojawiło się powietrze...wcześniej od 3 lat powietrze było ale mniej i nie przeszkadzało mi to. Wtryski bym wykluczył. Na 5 cyl na zaworach ssących mam lekki przedmuch i sekcja w pompie 5 cyl jest lekko słabsza.Jak uszczelniałem pompę kiedyś tam to stwierdziłem. Więc nierówna praca może być spowodowana tym defektem.Ale nadal pozostaje objaw zapowietrzania...
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
ml87
Posty: 30
Rejestracja: 19 cze 2015, o 14:33
Lokalizacja: otwock

Post autor: ml87 »

pompa..a przewody paliwowe suche?
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Przewody paliwowe na zewnątrz są suche.Powietrze zaczyna się od przewodu od zbiornika...tam muszę poszukać nieszczelności albo zaczopowania.Dziś pada...później zacznę naprawę jak przestanie lać z nieba :)
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

złotek75 pisze:Przewody paliwowe na zewnątrz są suche.Powietrze zaczyna się od przewodu od zbiornika...tam muszę poszukać nieszczelności albo zaczopowania.Dziś pada...później zacznę naprawę jak przestanie lać z nieba :)
Trza miec dodatkowa zlaczke, wowczas odpinasz przewod nr 5 od filterka wstepnego, wpinasz w te miejsce przewod z ta zlaczka a drugi koniec laczysz na grodzi z rurka* zasilania zdjawszu z niej czarny przewod zasilania.

Omijasz w ten sposob podgrzewacz paliwa, ktory to moze byc zrodlem zapowietrzania??

* mozna w nia dmuchnac sprezonym powietrzem, wowczas udroznisz droge do baku.(jezeli jest cos zatkane(zaczopowane)?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Też o tym pomyślałem.A pogrzewacz jest bezpośrednio w kontakcie z płynem w głowicy? Pytam ,bo chciałem go wykręcić ale nie chcę by płyn mi uciekł z silnika. Podejrzewam jednak odcinek między podgrzewaczem a zbiornikiem. Różne i z różnego źródła paliwo się lało do zbiornika i może być brud w przewodach albo...też kiedyś mi się zdarzyło w innym aucie ,że wewnętrzna ścianka przewodu gumowego odczepiła się i jak zastawka blokowała przepływ.Normalnie przepływ był a przy podciśnieniu blokowało. Muszę to wykluczyć.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Na odcinku podgrzewacz - bak, to tylko filtr w krecany od dolu w bak, moze blokowac przeplyw paliwa?(zasyfiony)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Łoj dupowato...mam paliwa pod korek...prawie 100 litrów. Najpierw sprawdzę podgrzewacz i drożność w stronę zbiornika i ten filterek wstępny.

[ Dodano: 2015-07-06, 16:49 ]
Kolektor zwalony.Drożność od zbiornkado filtra jest.Filtr wstępny czysty.Gdy ściągnąłem kolektor i odpaliłem silnik zauważyłem najwięcej powietrza na przewodzie nr 2 z rysunku od kolegi Gawra.Pytanie..Jeśli chciałbym wymienić oringi na przewodach (są już przytwardawe i są widoczne rysy) to czy wszystkie mają ten sam wymiar? Wyjąłem tylko jeden przewód nr 5 ale nie mogłem zdjąć uszczelki na wzór bo paliwo leciało ciurkiem a robię to na ogródku siostry więć nie chcę jej narobić syfu i założyłem z powrotem. A jakbyście znali nr części samych oringów i całych przewodów byłoby super.

[ Dodano: 2015-07-08, 17:36 ]
Już po naprawie.Wymieniłem oringi na przewodach ale nie wszystkich ,bo w serwisie dali mi 3 duże czarne i 6 małych zielonych...niby miał być komplet. Zmieniłem też uszczelkę na wstępnym filtrze i na śrubie filtra. Auto chodzi lepiej (równo) Powietrze w przewodach jeszcze jest ale już znacznie mniej. Zobaczę za pare dni jak już całkowicie się odpowietrzy.Przejechałem 50 km i jest ok.Za 3 tyg 800 km przede mną...mam nadzieję ,że już gwiazdka nie zadziwi. Dziękuję wszystkim za pomoc.

[ Dodano: 2015-07-19, 20:45 ]
No i problem powrócił.Biorę się za czyszczenie całego układu paliwowego. Mam pytanie. Czy podgrzewacz ma bezpośredni kontakt z płynem chłodniczym? Chcę go też wymontować ale nie chcę spuszczać płynu z chłodnicy.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości