Turbo - tryb awaryjny podczas jazdy

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

konyx1
Posty: 4
Rejestracja: 11 paź 2008, o 23:21
Lokalizacja: koszalin

Turbo - tryb awaryjny podczas jazdy

Post autor: konyx1 »

Witam dzisiaj bylem w trasie i po jakiś 30 km samochód stracił moc jakby turbina zgasła (zaczynam wyprzedać a tu nic), i tak jechałem kolejne 30km(w porywach rozpędzał się do 120km/h) myślałem ze przejdzie. Po pokonaniu tego dystansu zjechałem na stację zgasiłem silnik i po jakiś 3 minutach ruszyłem dalej i turbo zaczęło działać(znowu na jakieś 40km). na odcinku 400km zdarzyło mi się to z 6 razy.Normalnie jeżdżę tylko po mieście i do szkoły jakieś 30km dziennie i nie zdarzyło mi się jeszcze takie coś. Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 20 lut 2009, o 00:14 przez konyx1, łącznie zmieniany 1 raz.
pierwszy samochód > w290 :)) lat 20
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

po 1. Jaki silnik??
S210 320CDI
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

2.9 TD.

Sie domyslam...
E 220 CDI '01 Elegance
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

może łapać przeładowanie tj. regulator doładowania może się przycinać... drugi mój strzał to przepływka ale raczej to pierwsze
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

A więc...

1 - przepływomierz brudny lub umierający
2 - zawór EGR (nieszczelny siłownik, grzybek nie trzyma ciśnienia, zawalony szlamem otwór w miejscu przykręcenia zaworu - u mnie otwór miał średnicę ok. 1mm)
3 - nieszczelny siłownik przepustnicy na dolocie (jeżeli w tym silniku jest)
4 - nieszczelny układ dolotowy - luźne opaski, dziurawe przewody lub intercooler
5 - intercooler mocno zawalony olejem
6 - uszkodzony czujnik ciśnienia w układzie dolotowym - niedawno gdzieś czytałem, że praktycznie niespotykana awaria

Nie są to kolego informacje wyssane z palca - ten silnik jest bardzo czuły, jeżeli coś nie gra to zaraz diabli biorą prawidłową pracę, przez moje oczko trochę siwych włosów się dorobiłem zanim przestał wskakiwać w tryb awaryjny, nie jestem do końca pewien ale (chyba) nawet źle ustawiona pompa wtryskowa (za późny wtrysk) może komplikować sprawę...
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

Miałem identycznie...okazało się, że był pęknięty cieniutki fioletowy wężyk od podciśnienia, który idzie do lampy, a potem do innych podzespołów, po prostu był nieszczelny układ podciśnienia.
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Awatar użytkownika
skowronsl
VIP
Posty: 18
Rejestracja: 10 kwie 2008, o 14:04
Lokalizacja: slupsk

Post autor: skowronsl »

podobny przypadek mial mu ojciec w swojej gwiezdzie
sprawdz wezyki podcisnienia przy zaworze i sterowanie lampami
w przypadku7 mojego ojca tam tkwil problem :mrgreen:
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

najpierw caly uklad podcisnienia trzeba sprawdzic precyzyjnym manometrem, bez tego ani rusz rozbierac cokolwiek. potem mozna bawic sie w czujniczki, szczelnosci, egr-y i inne duperele.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
konyx1
Posty: 4
Rejestracja: 11 paź 2008, o 23:21
Lokalizacja: koszalin

Post autor: konyx1 »

a moze byc to wina turbo bo jak sie okazało jest cala olejem zarzygana ??
pierwszy samochód > w290 :)) lat 20
Awatar użytkownika
wysi31
Posty: 14
Rejestracja: 10 lis 2008, o 20:21
Lokalizacja: United Kingdom

Post autor: wysi31 »

ten sam wir - i to nie prima aprilis..... turbina jakby przestala pracowac... nie ma mocy...
tak samo z siebie.... nie slysze turbiny, auto przestalo przyspieszac, ale nie kopci i nie zauwazylem zeby nie moglo jechac poyzej 120 km/h..... dolot do turbiny lekko przypocony olejem. dotychczas po wylaczeniu silnika slyszalem jak zalacza sie jakas pompka - znajomy mowil ze to cos od chlodzenia turbiny.... teraz tego nie slysze....
pomocy....
Vreg 320CDI Right Hand Drive :-)
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

To byly zawory ktore wyrownuja cisnienie z cisnieniem atmosferycznym. Nie zawsze to slychac, jak dobrze zagrzejesz turbine ;)
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
wysi31
Posty: 14
Rejestracja: 10 lis 2008, o 20:21
Lokalizacja: United Kingdom

Post autor: wysi31 »

OK. poczytalem na forum, przespalem sie z problemem (nie chodzi mi o zone) i od rana cyk: macha w gore....
no i okazalo sie ze .... podcisnienie...
spadl mi maly plastikowy wezyk-przewodzik ktory wychgodzac ze zbiorniczka do niewiadomo czego (prosze o podpowiedz) ustytuowanego obok zbiornika wyrownawczego plynu chlodzacego (czesniej myslelem ze to jego integralna czesc) wedruje gdzies tam w okolice prwego nadkola... zalozylem z powrotem i gites - turbo gwizda jak trzeba , auto jezdzi!
pozdrowienia!!!
Vreg 320CDI Right Hand Drive :-)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 39 gości