Turbina czy odma?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Dym jest biały ale raczej łatwo rozwiewany przez wiatr i z lekką nutką niebieskiego. Zapach trochę słodkawy i trochę jakby tez nieprzepalonej ropy. Rozłączyłem przewód od IC aby sprawdzić turbo, przyłożyłem białą kartkę i nic nie dmuchało oleju od turbo. Tak samo z wydechem, przyłożyłem białą kartkę, ani kropli oleju nie wyleciało. Filtr powietrza też czysty.
Może uda mi się nagrać filmik z tego.
Może uda mi się nagrać filmik z tego.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Gryzące spaliny odpowiadają przede wszystkim za złą mieszankę paliwową, ropa nie jest przepalana i stąd smród- brak kompresji, brak prawidłowego spalania mieszanki. Gdyby nie brak kompresji to mógłby być problem z dawka, kątem na pompie.
lancer, to gumki Ci tak sparciały, że aż kompresji nie miałeś, skoro dół był ok? Czy uszczelkę puściło Ci na 1szym cylindrze i waliło ciśnieniem?
Jaki turbo waliło od strony zimnej to przepalałoby olej, barwa niebieska spalin, zapach przepalonego oleju, nie da się go pomylić z innym.
Leszek304, może niefortunnie coś Ci się na pompie poprzestawiało..
Zawory i pierścienie mi tu nie pasują ;D
lancer, to gumki Ci tak sparciały, że aż kompresji nie miałeś, skoro dół był ok? Czy uszczelkę puściło Ci na 1szym cylindrze i waliło ciśnieniem?
Jaki turbo waliło od strony zimnej to przepalałoby olej, barwa niebieska spalin, zapach przepalonego oleju, nie da się go pomylić z innym.
Leszek304, może niefortunnie coś Ci się na pompie poprzestawiało..
Zawory i pierścienie mi tu nie pasują ;D
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19
EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19
EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Widzisz kolego, sęk w tym że gdyby mi się coś na pompie przestawiło to miałbym problem z odpalaniem, nierównym chodzeniem. Nie wiem czy to może mieć jakiś zwiazek, ale tydzień temu dwa razy mi się zdarzyło że gdy wyprzedzałem to jakby nie miał mocy, pedał w podłogę a on ledwo obroty zwiększał i ledwo przyspieszał. Zgasiłem, odpaliłem i było ok. Pójdę teraz posprawdzać czy pojawiło się coś w płynie chłodniczym.
Dzisiejsze sprawdzenie przyniosło nowe fakty:
1. Dymi na niebiesko. Na wolnych obrotach kopci spokojnie na niebiesko, dopiero gdy mu przygazuje to z tłumika mam grzyb atomowy dymu szarego. Gdy zejdzie do obrotów jałowych to dalej spokojnie kopci na niebiesko.
2. Jedyne co jeszcze zauważyłem to że na łączeniu tłumika (ta klamra) wycieka lekko olej.
Zanim odpaliłem auto to zdjąłem z turbiny wlot powietrza, łopatki były czyste, bez oleju. Jedynie w samym przewodzie powietrza(przepływka-turbo) były niewielkie ilości oleju ale podejrzewam że to odma je tam wtłoczyła. Ponadto daje się usłyszeć rytmiczne postukiwania, tak jakby trochę echo niosło, raz jest a raz nie ma. Podejrzewam że to wtrysk postukuje.
Dzisiejsze sprawdzenie przyniosło nowe fakty:
1. Dymi na niebiesko. Na wolnych obrotach kopci spokojnie na niebiesko, dopiero gdy mu przygazuje to z tłumika mam grzyb atomowy dymu szarego. Gdy zejdzie do obrotów jałowych to dalej spokojnie kopci na niebiesko.
2. Jedyne co jeszcze zauważyłem to że na łączeniu tłumika (ta klamra) wycieka lekko olej.
Zanim odpaliłem auto to zdjąłem z turbiny wlot powietrza, łopatki były czyste, bez oleju. Jedynie w samym przewodzie powietrza(przepływka-turbo) były niewielkie ilości oleju ale podejrzewam że to odma je tam wtłoczyła. Ponadto daje się usłyszeć rytmiczne postukiwania, tak jakby trochę echo niosło, raz jest a raz nie ma. Podejrzewam że to wtrysk postukuje.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Tak, ustaliłem, ale nie mogłem na forum napisać bo coś znowu nie działało.
Byłem w warsztacie, mechanik stwierdził ze turbina puszcza olej. Zadzwonił po jeszcze jednego mechanika żeby też wyraził opinie. Drugi przyjechał i stwierdził że to ewidentnie turbo. Rozłączyli przewód od IC - sporo oleju. Ponadto pojawił się wyciek za turbiną, tam gdzie tłumik się łączy taką klamrą, wyciekało przez te łączenie sporo oleju. Nie pasuje mi troszkę ten podmuch z odmy, ale reszta objawów wskazuje na turbo.
Byłem w warsztacie, mechanik stwierdził ze turbina puszcza olej. Zadzwonił po jeszcze jednego mechanika żeby też wyraził opinie. Drugi przyjechał i stwierdził że to ewidentnie turbo. Rozłączyli przewód od IC - sporo oleju. Ponadto pojawił się wyciek za turbiną, tam gdzie tłumik się łączy taką klamrą, wyciekało przez te łączenie sporo oleju. Nie pasuje mi troszkę ten podmuch z odmy, ale reszta objawów wskazuje na turbo.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Pierścienie też nie kończą się przecież od razu.
Jak masz olej od strony zimnej i cieplej, to jestem ciekaw jak to możliwe, że Ci aż tak uszczelnienia wywaliło.. Na razie domysły zachowam dla siebie.
Jak masz olej od strony zimnej i cieplej, to jestem ciekaw jak to możliwe, że Ci aż tak uszczelnienia wywaliło.. Na razie domysły zachowam dla siebie.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19
EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19
EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Auto już po naprawie. Dobry zwyczaj nakazuje opisać co i jak, więc do dzieła:
Zauważyliśmy z mechanikiem że turbina puszcza, leciało w dolot oraz w tłumik i ogólnie się cała pociła, więc turbo tak czy siak musiało iść do regeneracji. Jednak dymienie z odmy nadal pozostawało. Więc sprawdziliśmy to w prosty sposób. Zdjęliśmy pokrywę zaworów, zakryliśmy łańcuch żeby nie chlapał i odpaliliśmy silnik. W ten sposób bezpośrednio zdiagnozowaliśmy że z zaworów kopci jak z komina lokomotywy, niemal z każdego był przedmuch. Mechanik zaproponował aby zrobić całą operację jak się należy, czyli ze zdjeciem głowicy. Dobrze że to zaproponował bo okazało sie że uszczelka pod głowicą jest w jednym miejscu przepalona. To było takie przepalenie z częściowym przerwaniem i zniekształceniem pomiędzy pierwszym cylindrem a komorą silnika od strony łańcucha.
W podsumowaniu w aucie zrobiono:
- regeneracja turbiny + gwarancja
- czyszczenie kompleksowe całego intercoolera, kolektorów dolotowego i wydechowego
- nowe uszczelki na obu kolektorach i turbo
- nowa uszczelka pod głowicę
- planowanie głowicy
- nowe uszczelniacze na zaworach
- regeneracja wszystkich zaworów
- wymiana oleju oraz filtra
Na wszystko udzielona gwarancja.
Całość wszystkiego mnie wyniosła 1800zł.
exeresis, napisz o Twoim domysle
Zauważyliśmy z mechanikiem że turbina puszcza, leciało w dolot oraz w tłumik i ogólnie się cała pociła, więc turbo tak czy siak musiało iść do regeneracji. Jednak dymienie z odmy nadal pozostawało. Więc sprawdziliśmy to w prosty sposób. Zdjęliśmy pokrywę zaworów, zakryliśmy łańcuch żeby nie chlapał i odpaliliśmy silnik. W ten sposób bezpośrednio zdiagnozowaliśmy że z zaworów kopci jak z komina lokomotywy, niemal z każdego był przedmuch. Mechanik zaproponował aby zrobić całą operację jak się należy, czyli ze zdjeciem głowicy. Dobrze że to zaproponował bo okazało sie że uszczelka pod głowicą jest w jednym miejscu przepalona. To było takie przepalenie z częściowym przerwaniem i zniekształceniem pomiędzy pierwszym cylindrem a komorą silnika od strony łańcucha.
W podsumowaniu w aucie zrobiono:
- regeneracja turbiny + gwarancja
- czyszczenie kompleksowe całego intercoolera, kolektorów dolotowego i wydechowego
- nowe uszczelki na obu kolektorach i turbo
- nowa uszczelka pod głowicę
- planowanie głowicy
- nowe uszczelniacze na zaworach
- regeneracja wszystkich zaworów
- wymiana oleju oraz filtra
Na wszystko udzielona gwarancja.
Całość wszystkiego mnie wyniosła 1800zł.
exeresis, napisz o Twoim domysle
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
U mnie dym był w całym układzie odpowietrzajacym silnik, a więc dmuchało z węza odmy, spaliny wylatywały również przez przewód bagnetu oraz z otworu wlewu oleju po odkręceniu korka. Trzeba było zlokalizować w jaki sposób spaliny przedostają się z komory spalania do tego układu. Najczęstsza przyczyna do nieszczelne uszczelniacze na zaworach(rzadziej uszczelka głowicy, pęknięcie czy też pierścienie). Aby to w prosty i skuteczny sposób sprawdzić to zdjęliśmy pokrywę zaworów. Wówczas cała klawiatura jest odkryta i na widoku. Zakryliśmy tylko łańcuch aby nie rozrzucał oleju. Po odpaleniu silnika idealnie było widać który zawór przepuszcza spaliny, takie fajne chmurki wypuszczane cyklicznie jak z lokomotywy.
Nadmieniam że nieszczelnośc na zaworach to nie tylko przepuszczanie spalin ale także w drugą stronę przepuszczanie oleju do komory spalania. Uch uszkodzenie może czesto błednie prowadzić do niepotrzebnej wymiany turbiny. W obu przypadkach główny objaw to dymienie spowodowane spalanie oleju silnikowego. Nalezy dobrze ocenić czy ten olej jest wpychany przez turbo czy przez uszczelniacze.
Nadmieniam że nieszczelnośc na zaworach to nie tylko przepuszczanie spalin ale także w drugą stronę przepuszczanie oleju do komory spalania. Uch uszkodzenie może czesto błednie prowadzić do niepotrzebnej wymiany turbiny. W obu przypadkach główny objaw to dymienie spowodowane spalanie oleju silnikowego. Nalezy dobrze ocenić czy ten olej jest wpychany przez turbo czy przez uszczelniacze.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości