W210 300 TD 1999 rok klekotanie na wolnych obrotach

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Vasco - bylbys prekursorem likwidacji klekotu w E300TD :padam: :padam:
(opisz jak i co bylo)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Vasco samo wyciągniecie łańcucha az na 5 stopni może robić klekot. Wymieniłeś go tak?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Tak, łańcuch wymieniony - pozostało do złożenia jeszcze kilka elementów ale to już jutro albo w poniedziałek. Myślę że najpóźniej we wtorek uruchamiam silnik.

PS
Znajomy mechanik - który prowadzi całe przedsięwzięcie lubi mnie denerwować :hyhy:
Chyba specjalnie dzisiaj podjechał gwiazdką z identycznym motorem. Silniczek pracował jak marzenie. Od razu mi ciśnienie podskoczyło :kwasny:
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
piker
VIP
Posty: 251
Rejestracja: 1 lis 2008, o 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz-Zielonka

Post autor: piker »

Autko naprawione.
Diagnoza:
przyczyną wszystkich objawów jakie pisałem wcześniej było dziurawe serwo i przepływomierz powietrza. Jak na razie śmiga znowu i cichutko pomrukuje;)
s210 e300td 97r avantgarde WDB2102251A577820- sprzedany
Volvo S80 2.4b
Triumph Tiger 00'
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Bardzo jestem ciekaw co u :padam: Vasco
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Vasco24 pisze:Chyba specjalnie dzisiaj podjechał gwiazdką z identycznym motorem. Silniczek pracował jak marzenie. Od razu mi ciśnienie podskoczyło :kwasny:
-- powiedz mu że jest świnia! Hej!

[ Dodano: 2012-04-26, 08:01 ]
Uwaga klekoty! Czy potraficie zrobic filmik z dźwiękiem albo poszukac co na You tube cos podobnego dźwiękiem??
Bo gadamy nie wiadomo o czym.
Moja na ciepło sobie postukuje cichutko czasem,sądzę że na 1 cylindrze chyba zależy od paliwa.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
piski77
Posty: 85
Rejestracja: 27 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: piski77 »

Teraz to już nie zrobię filmiku, bo naprawiłem i przestał klekotać. Ale ja miałem metaliczne klekotanie w silniku. Bardzo możliwe że to były te nieszczęsne 2 szklanki.
MB W210 E250 Diesel 97r Avantgarde

VIN WDB2100101A368438
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

piski77 pisze:u, bo naprawiłem i przestał klekotać. Ale ja
--- a to dupa!
Może komus jeszcze klekocze?? Ja zrobie filmik, może jaki młodzian w okolicy pokaże jak sie wszczepia na YT.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

baca pisze:Ja zrobie filmik, może jaki młodzian w okolicy pokaże jak sie wszczepia na YT.
Jak masz konto na YT, to je proste. Ważne cobyś dobrze nagrał filmik i w dobrej jakości :)
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Jutro, przy okazji wytłumaczę jak do mnie trafić gdyby który łyczek zbłądził w okolicy! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Cześć

Maszinu już hula.
Nie jestem w 100% zadowolony z efektów , ale było znacznie gorzej niż jest więc nie ma co narzekać.

I tak :
W moim przypadku silnik przed zabiegiem wydawał głośne ( za głośne ) kle kle kle nasączone metalicznym i dobijającym stukotem. Wszelkie zabiegi typu Mixol, Liqui Molly - dawały efekt wyciszenia pracy silnika na nie więcej niż 15 minut pracy.

Zdjęta została głowica, po oględzinach cylindrów i "sztywności" tłoków zdecydowaliśmy że dołu silnika nie ruszamy. Raz że koszta, dwa że na cylindrach progów brak a tłoki nie miały luzu w cylindrze.

Głowica okazała się szczelna, natomiast łańcuch rozrządu miał 5 stopni luzu. Wymieniony został łańcuch ( po założeniu nowego luz prawie zerowy ), szlifierz wymienił uszczelniacze zaworowe. Mechanik zaproponował założenie podkładek pod komory wtryskowe żeby rozprężyć komory spalania po planowaniu głowicy. Podkładki (dystanse) zostały założone.

Efektem włożonej pracy jest równa, miękka praca silnika. Mruczenie zagłusza delikatne "szumienie" metaliczne - aczkolwiek nie wiem czy to nie przypadkiem już moja wina ponieważ swojego czasu wyrzuciłem katalizator i zostawiając pustą puszkę po nim. W najbliższym czasie wstawie tam rurkę, albo używany katalizator. Sie zobaczy.
Mechanik przeraził się bo po uruchomieni silnik strasznie "stukał" :) Głośne i głuche stukanie faktycznie pojawiało się po rozgrzaniu silnika. Wujek Vasco musiał wkroczyć do akcji :p Przyczyną stukania było uderzanie przewodu paliwowego ( metalowy przewód wysokiego ciśnienia idący od pompy do wtryskiwacza ) o plastikową pokrywę sinika.
Dzisiaj zdjąłem kolektor , wymieniłem przy okazji dwa oringi na przeźroczystych przewodach paliwowych ( pojawiało się powietrze ), kupiłem i założyłem wszystkie spinki do metalowych przewodów paliwowych. Stukania niet :)

Mam natomiast problem następujący :
W trzech gniazdach śrub - kolektor ssący - głowica, został uszkodzony gwint - śrub nie da się dokręcić. ( gwint na śrubach jest ok ). Czy mogę wykonać gwintowanie tych gniazd narzynką na śrubę o ciut większej średnicy gwintu, czy taki zabieg jest niewskazany ?
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

No! Temat dla Szpiegów! Opowiadajcie! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

Mi też klekocze jak każdemu w tym temacie, każdy tylko piszę że powinien mruczeć a nikomu nie mruczy :D a jak są tacy to filmu nie pokażą :P . Nie ważne... jak wytłumaczyć że gdy odpalę zimny ślicznie pracuje i po 2-3 minutach klekocze, w wakacje zrobiłem ponad 5 tyś km po europie i zauważyłem że pracował ciszej, pomyślałem może paliwo gęstsze ? w Polsce zrobiłem mały eksperyment, zjechałem bak do zapalenia się rezerwy i pojechałem do Tesco po 3l oleju rzepakowego zalałem do baku i po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów TOTALNA CISZA !! na wolnych obrotach, silnik pęknie chodził jak benzynowy, jeździł równie dobrze.
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

czyli że mam się przerzucić na olej rzepakowy? Jak jest tańszy od ON to może być :rotfl: :rotfl: :rotfl:
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

Nie dużo bo tylko złotówkę ;-) tak czy siak dolanie ze 40% rzepaku totalnie wycisza starą poczciwą trzy setę turbo !
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 16 gości