W210 300 TD 1999 rok klekotanie na wolnych obrotach

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

piker
VIP
Posty: 251
Rejestracja: 1 lis 2008, o 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz-Zielonka

Post autor: piker »

U mnie klekotał po rozgrzaniu, ale nie zawsze :zdegustowany: Teraz doszedł nowy objaw. Mianowicie, jak klekocze to nie załącza się turbo. Jak NIE klekocze, ma powera ale nie mogę normalnie ruszyć z miejsca. Silnik przerywa, kolebie a za autkiem pojawia się chmura szaro-niebieskawy dym. Jak już ruszę, jest ok. Pojawia się to za każdym razem kiedy obroty spadną do normalnych na postoju. Nie idzie ruszyć normalnie. Samochód już na warsztacie. Zobaczymy.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2012, o 17:53 przez piker, łącznie zmieniany 1 raz.
s210 e300td 97r avantgarde WDB2102251A577820- sprzedany
Volvo S80 2.4b
Triumph Tiger 00'
Awatar użytkownika
przemekcrx
Posty: 166
Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
Lokalizacja: WLKP Stawiszyn

Post autor: przemekcrx »

Kto mi powie co to jest to czarne zaznaczyłem na czerwono..
U mnie jest calutkie mokre a pod spodem aż krople ropy na tym są...
Załączniki
zdjcie0875.jpg
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

przemekcrx pisze:U mnie jest calutkie mokre a pod spodem aż krople ropy na tym są...
Gaszak/zawór gaszenia. Zdarza się, że to on upuszcza paliwo.

Obrazek
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
przemekcrx
Posty: 166
Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
Lokalizacja: WLKP Stawiszyn

Post autor: przemekcrx »

O jakie fajne foto powiedz mi tam są jakieś oringi????? by to uszczelnić
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

przemekcrx pisze:O jakie fajne foto powiedz mi tam są jakieś oringi????? by to uszczelnić
Miałem właśnie edytować mojego posta, ale skoro pytasz, to od razu Ci odpowiem :)

Oring nr 14 na szkicu (gaszak to oczywiście nr 11):

Obrazek

Nr uszczelki A 021 997 75 48.
Nr gaszaka A 000 078 44 49.

Zobacz, może to tylko kwestia oringu. Uważaj, żeby nie uszkodzić termistorka widocznego na fotce z poprzedniego mojego postu. Zachowaj ogólną ostrożność, bo podobno ten zawór lubi się rozlecieć w rękach. Może się okazać, że pomoże tylko wymiana. Kolega herianm kupował w ASO nówkę - 450zł musiał strzelić ;)

Polecam Ci także lekturę tych wątków (nie możesz ich nie przeczytać!):
Cieknąca pompa i naprawa - ZRÓB TO SAM
Sikająca pompa

Czasem też leci spod pompki paliwa (tej małej przy pompie wtryskowej) - zdarza się, że pomaga wymiana uszczelki nr 273. Więcej dowiesz się jak doczytasz w/w tematy.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
przemekcrx
Posty: 166
Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
Lokalizacja: WLKP Stawiszyn

Post autor: przemekcrx »

Poleciał + dla ciebie za pomoc
Mam wymiary oring-ów muszę zakupić
I zabieram się za robotę bo coś za dużo mi auto pali , i jestem ciekaw czy z 2 litry czasem nie wyleci na ulicę :/ i po tem spalanie wychodzi :przestraszony:
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

przemekcrx pisze:I zabieram się za robotę bo coś za dużo mi auto pali , i jestem ciekaw czy z 2 litry czasem nie wyleci na ulicę i po tem spalanie wychodzi
Proponuję poczytać na forum o przyczynach wysokiego spalania. Psotników może być dużo: stan silnika, ASB, hamulców...
Co do samych wycieków, to wymienisz sobie oring, sprawdzisz automatycznie cały gaszak (lubi pękać). Rzuć okiem przy okazji czy nie ma śladów ropy na tej małej pompce i przy wtryskach - zdejmiesz kolektor ssący, to wszystko będziesz miał jak na dłoni :oczami:

Powodzenia i pochwal się efektami :hyhy:

P.S. Raz się heri żalił, że przed wymianą gaszaka krowa spaliła mu 20l/100km :hyhy:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

Czy przy klekocie towarzyszy wam rzucanie silnikiem jakby nierowno palił? Zauwazyłem to u siebie na gorącym silniku, teraz pytanie wtrysk czy pompa... zalalem mixolem ale to raczej nie pomoglo póki co. :zdegustowany: Jakies pomysly?
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

S.W.A.T obejrzyj najpierw przewody paliwowe czy nie ma powietrza , czy przy wyższych obrotach nie pojawiają się gdzieś bąbelki w przewodach. Drugą sprawą jest taki teścik który kiedyś zapodał "baca" - wyjeździj paliwo prawie do końca , i na rozgrzanym silniku podjedź na stacje - zalej świeżego ( zimnego ) paliwa - przynajmniej pół zbiornika , uruchom silnik i przejedź kilka set metrów po czym zwróć uwagę czy przestał przerywać.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

Powietrza nie mam , wymieniane tej zimy oringi bo puściły i lecialy... ale jest sucho
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

S.W.A.T pisze:Powietrza nie mam , wymieniane tej zimy oringi bo puściły i lecialy... ale jest sucho
A przewody gumowe idące od grodzi?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

S.W.A.T pisze:Czy przy klekocie towarzyszy wam rzucanie silnikiem jakby nierowno palił? Zauwazyłem to u siebie na gorącym silniku, teraz pytanie wtrysk czy pompa... zalalem mixolem ale to raczej nie pomoglo póki co. :zdegustowany: Jakies pomysly?
Alternatywnie trudno jest cokolwiek wykluczyc; bo moze to byc zarowno wtrysk jak i sekcja pompy??
(a zrob probe wtrysku - luzujac srube dociskowa)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
przemekcrx
Posty: 166
Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
Lokalizacja: WLKP Stawiszyn

Post autor: przemekcrx »

Co do spalania ,to owszem zaczęły się cyrki wzeszłym roku jak byłem na wakacjach w górach, były nieraz duże plamy paliwa pod autem ,ale stwierdziłem że to przewody paliwowe bo i było nawet dużo bąbli powietrza w nich,spalanie wyszło ok 8l czyli wynik niezły...
Zakupiłem nowe przewody,zmieniłem i od tamtej pory nie zaglądałem pod maskę,bo i nie było po co ,a ja latałem innym autkiem sobie do pracy bardziej ekonomicznym :D Teraz ostatnio zatankowałem za 300zł a tu trzeba z wiadra lać na tłoki,więc szukam przyczyny dalej...
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
piski77
Posty: 85
Rejestracja: 27 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: piski77 »

Ja już naprawiłem swój bolid:) winą klekotania była padnięta głowica.Tak jak pisałem wcześniej, wypalone gniazda zaworowe i padnięte 2 szklanki. Żeby tego było mało to głowica była pęknięta w 3 miejscach:( Ale już wszystko jest zrobione i autko mruczy nie klekocze :oczami:
MB W210 E250 Diesel 97r Avantgarde

VIN WDB2100101A368438
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Gratulacje, to i mocy przybyło :)

U mnie silnik rozłożony na części pierwsze :p - w sumie to już powolutku składany.
Niestety ( a może i sety ) - głowica - 100% szczelna - uszczelka nie wyglądała na uszkodzoną, gniazda i zawory w bardzo dobrym stanie, szklanki - jak nowe. Jedyne do czego są zastrzeżenia to wyciągnięty łańcuch rozrządu na 5 stopni. Głowica splanowana ( wg. pomiarów nigdy wcześniej nie robiona ) na 0,16. Wymienione uszczelniacze zaworowe. Nowe uszczelki - głowica, kolektory - dodatkowo dane dystanse pod komory wtryskiwaczy i nowy łańcuch rozrządu. Zobaczymy co z tego wyniknie. Jak nadal będzie silnik klekotał to się chyba załamie :/
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 22 gości