W210 300 TD 1999 rok klekotanie na wolnych obrotach
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
U mnie klekotał po rozgrzaniu, ale nie zawsze Teraz doszedł nowy objaw. Mianowicie, jak klekocze to nie załącza się turbo. Jak NIE klekocze, ma powera ale nie mogę normalnie ruszyć z miejsca. Silnik przerywa, kolebie a za autkiem pojawia się chmura szaro-niebieskawy dym. Jak już ruszę, jest ok. Pojawia się to za każdym razem kiedy obroty spadną do normalnych na postoju. Nie idzie ruszyć normalnie. Samochód już na warsztacie. Zobaczymy.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2012, o 17:53 przez piker, łącznie zmieniany 1 raz.
s210 e300td 97r avantgarde WDB2102251A577820- sprzedany
Volvo S80 2.4b
Triumph Tiger 00'
Volvo S80 2.4b
Triumph Tiger 00'
- przemekcrx
- Posty: 166
- Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
- Lokalizacja: WLKP Stawiszyn
- przemekcrx
- Posty: 166
- Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
- Lokalizacja: WLKP Stawiszyn
Miałem właśnie edytować mojego posta, ale skoro pytasz, to od razu Ci odpowiemprzemekcrx pisze:O jakie fajne foto powiedz mi tam są jakieś oringi????? by to uszczelnić
Oring nr 14 na szkicu (gaszak to oczywiście nr 11):
Nr uszczelki A 021 997 75 48.
Nr gaszaka A 000 078 44 49.
Zobacz, może to tylko kwestia oringu. Uważaj, żeby nie uszkodzić termistorka widocznego na fotce z poprzedniego mojego postu. Zachowaj ogólną ostrożność, bo podobno ten zawór lubi się rozlecieć w rękach. Może się okazać, że pomoże tylko wymiana. Kolega herianm kupował w ASO nówkę - 450zł musiał strzelić
Polecam Ci także lekturę tych wątków (nie możesz ich nie przeczytać!):
Cieknąca pompa i naprawa - ZRÓB TO SAM
Sikająca pompa
Czasem też leci spod pompki paliwa (tej małej przy pompie wtryskowej) - zdarza się, że pomaga wymiana uszczelki nr 273. Więcej dowiesz się jak doczytasz w/w tematy.
- przemekcrx
- Posty: 166
- Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
- Lokalizacja: WLKP Stawiszyn
Proponuję poczytać na forum o przyczynach wysokiego spalania. Psotników może być dużo: stan silnika, ASB, hamulców...przemekcrx pisze:I zabieram się za robotę bo coś za dużo mi auto pali , i jestem ciekaw czy z 2 litry czasem nie wyleci na ulicę i po tem spalanie wychodzi
Co do samych wycieków, to wymienisz sobie oring, sprawdzisz automatycznie cały gaszak (lubi pękać). Rzuć okiem przy okazji czy nie ma śladów ropy na tej małej pompce i przy wtryskach - zdejmiesz kolektor ssący, to wszystko będziesz miał jak na dłoni
Powodzenia i pochwal się efektami
P.S. Raz się heri żalił, że przed wymianą gaszaka krowa spaliła mu 20l/100km
Czy przy klekocie towarzyszy wam rzucanie silnikiem jakby nierowno palił? Zauwazyłem to u siebie na gorącym silniku, teraz pytanie wtrysk czy pompa... zalalem mixolem ale to raczej nie pomoglo póki co. Jakies pomysly?
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
S.W.A.T obejrzyj najpierw przewody paliwowe czy nie ma powietrza , czy przy wyższych obrotach nie pojawiają się gdzieś bąbelki w przewodach. Drugą sprawą jest taki teścik który kiedyś zapodał "baca" - wyjeździj paliwo prawie do końca , i na rozgrzanym silniku podjedź na stacje - zalej świeżego ( zimnego ) paliwa - przynajmniej pół zbiornika , uruchom silnik i przejedź kilka set metrów po czym zwróć uwagę czy przestał przerywać.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Alternatywnie trudno jest cokolwiek wykluczyc; bo moze to byc zarowno wtrysk jak i sekcja pompy??S.W.A.T pisze:Czy przy klekocie towarzyszy wam rzucanie silnikiem jakby nierowno palił? Zauwazyłem to u siebie na gorącym silniku, teraz pytanie wtrysk czy pompa... zalalem mixolem ale to raczej nie pomoglo póki co. Jakies pomysly?
(a zrob probe wtrysku - luzujac srube dociskowa)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- przemekcrx
- Posty: 166
- Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
- Lokalizacja: WLKP Stawiszyn
Co do spalania ,to owszem zaczęły się cyrki wzeszłym roku jak byłem na wakacjach w górach, były nieraz duże plamy paliwa pod autem ,ale stwierdziłem że to przewody paliwowe bo i było nawet dużo bąbli powietrza w nich,spalanie wyszło ok 8l czyli wynik niezły...
Zakupiłem nowe przewody,zmieniłem i od tamtej pory nie zaglądałem pod maskę,bo i nie było po co ,a ja latałem innym autkiem sobie do pracy bardziej ekonomicznym Teraz ostatnio zatankowałem za 300zł a tu trzeba z wiadra lać na tłoki,więc szukam przyczyny dalej...
Zakupiłem nowe przewody,zmieniłem i od tamtej pory nie zaglądałem pod maskę,bo i nie było po co ,a ja latałem innym autkiem sobie do pracy bardziej ekonomicznym Teraz ostatnio zatankowałem za 300zł a tu trzeba z wiadra lać na tłoki,więc szukam przyczyny dalej...
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
Ja już naprawiłem swój bolid:) winą klekotania była padnięta głowica.Tak jak pisałem wcześniej, wypalone gniazda zaworowe i padnięte 2 szklanki. Żeby tego było mało to głowica była pęknięta w 3 miejscach:( Ale już wszystko jest zrobione i autko mruczy nie klekocze
MB W210 E250 Diesel 97r Avantgarde
VIN WDB2100101A368438
VIN WDB2100101A368438
Gratulacje, to i mocy przybyło
U mnie silnik rozłożony na części pierwsze :p - w sumie to już powolutku składany.
Niestety ( a może i sety ) - głowica - 100% szczelna - uszczelka nie wyglądała na uszkodzoną, gniazda i zawory w bardzo dobrym stanie, szklanki - jak nowe. Jedyne do czego są zastrzeżenia to wyciągnięty łańcuch rozrządu na 5 stopni. Głowica splanowana ( wg. pomiarów nigdy wcześniej nie robiona ) na 0,16. Wymienione uszczelniacze zaworowe. Nowe uszczelki - głowica, kolektory - dodatkowo dane dystanse pod komory wtryskiwaczy i nowy łańcuch rozrządu. Zobaczymy co z tego wyniknie. Jak nadal będzie silnik klekotał to się chyba załamie
U mnie silnik rozłożony na części pierwsze :p - w sumie to już powolutku składany.
Niestety ( a może i sety ) - głowica - 100% szczelna - uszczelka nie wyglądała na uszkodzoną, gniazda i zawory w bardzo dobrym stanie, szklanki - jak nowe. Jedyne do czego są zastrzeżenia to wyciągnięty łańcuch rozrządu na 5 stopni. Głowica splanowana ( wg. pomiarów nigdy wcześniej nie robiona ) na 0,16. Wymienione uszczelniacze zaworowe. Nowe uszczelki - głowica, kolektory - dodatkowo dane dystanse pod komory wtryskiwaczy i nowy łańcuch rozrządu. Zobaczymy co z tego wyniknie. Jak nadal będzie silnik klekotał to się chyba załamie
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 22 gości