Coraz wiecej oleju

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Nie powinna nic się stać, dla pewność ogranicz wyjazdy do minimum.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

kamil9856, Po co dublujesz tematy. :zly:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
TommyBoy
Posty: 100
Rejestracja: 13 wrz 2009, o 16:02
Lokalizacja: Wrrrocław

Post autor: TommyBoy »

Ostatnio zmieniałem w swoim samochodzie olej oraz wszystkie filtry i po raz kolejny natknąłem się na temat właściwego poziomu oleju w silniku 2,9td.
Według instrukcji poziom oleju powinno się sprawdzić 5 minut po zgaszeniu silnika (po uprzednim osiągnięciu nominalnej temperatury czyli ok 85C stopni) ale spotkałem się także z drugą opcją którą zasłyszałem od mechaników, którzy twierdzili, że poziom oleju w starych silnikach diesla powinno się sprawdzać po kilkunastu godzinach gdy cały olej spłynie do miski.
Stąd moje pytanie do fachowców od MB, jak sprawdzać?
W210 E290TD 1997 Elegance Aftomat
WDB2100171A392706

W210 220CDI 2001 Elegance Aftomat
WDB2100061B384018
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Zawsze sprawdzałem z rana przed uruchomieniem,ale po 1 godzinie też można. :)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Panowie mam pewną zagwozdkę z okiem 2,2 CDI 143 KM. Tydzień temu sprawdzałem olej za pomocą bagnetu. Poziom, który zobaczyłem trochę mnie zaniepokoił więc zrobiłem dwa pomiary. Na całkowicie zimnym silniku, gdy samochód stał całą noc w garażu oraz na rozgrzanym i pomiar dokonany 5 minut po zgaszeniu silnika. Moim oczom ukazał się następujący wynik - ponad max. W obu przypadkach mierzyłem również poprzez komputer, lecz ten wskazywał stan OK. W piątek oczko miało wymieniany olej wraz z filtrem oleju i paliwa. Mechanik wlał 5,5l i bagnet pokazywał połowę. Jednakże gdy w sobotę sprawdziłem stan oleju(znów na zimnym silniku) dalej było max :zdziwko: A komputer wciąż pokazuje OK.
Pytanie co jest grane? Mam dziwne podejrzenie, że bagnet jest od innej wersji, gdyż po wsunięciu 3/4 bagnetu czuję duży opór i muszę pchać bagnet siłą aż ten się wygina :wstyd:
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

A ubywa ci chłodziwa?
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Komputer nic nie krzyczy, więc chyba nie. Jakieś dwa lata temu był problem z chłodnicą, po prostu pękła, ale została wymieniona.

[ Dodano: 2012-10-15, 16:54 ]
Zmierzyłem bagnet. Ma długość 61 cm. Ktoś może potwierdzić, że mam właściwy bagnet?

[ Dodano: 2012-10-16, 21:09 ]
Panowie pomoże ktoś?
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

noc pisze:Od 03/97 licznik informuje o zbyt niskim lub zbyt wysokim stanie oleju. :rotfl:
napewno pokazuje ponad max?
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Witam. Panowie podłączę się do tematu. Mam problem z poziomem oleju w silniku. Jak może niektórzy mogą pamiętać moje wakacyjne posty, w których opisywałem moją walkę z powietrzem w przewodach paliwowych...auto po rozgrzaniu gasło. Wyjmowałem zbiornik, wymieniłem oringi aż w końcu trafiłem na czujnik hala na wale…i usterka zniknęła. W piątek wymieniłem olej w silniku. Mój błąd, bo nie sprawdziłem na bagnecie stanu przed odessaniem. Przeraziłem się gdy w baniaku wysysarki zbliżało się do 10 litrów a oleju nie przestawało ciągnąć. W sumie odciągnęło 10,5 litra a powinno 8. Pytanie. Przy jakim stanie oleju wyświetla się komunikat o za wysokim stanie? Mi tylko zapala się co najwyżej minimum (mój odwieczny problem przy gwałtownym wciśnięciu gazu)
Mam nadzieję, że ten nietypowy poziom spowodowany był wcześniejszymi problemami z paliwem a nie lejące wtryski czy nieszczelna pompa…Drugie pytanie. Jaka jest różnica na bagnecie między zimnym olejem ( z nocy) a ciepłym (np. dwie godziny po zgaszeniu). Dziś rano miałem równo z maks, a wieczorem dwie godziny po powrocie gdy jeszcze silnik był ciepły dwa-trzy milimetry ponad. Czy to normalne?...bo już się znów wystraszyłem…a przede mną 1500 km. Pozdrawiam.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Nie ma komunikatu o za wysokim stanie. Druga sprawa... czy Ty odsysasz stary olej a potem nalewasz 8L nowego?

Stany oleju po podanych czasach są ok. Tylko Ty masz za dużo oliwy wlane. Używaj tej odsysarki dalej, będziesz miał szlam w silniku i problemy z czujnikiem :P
:hyhy:
Obrazek
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Czujnik mam do wymiany już od dawna tzn od zakupu od wcześniejszego właściciela.Nie wymieniał oleju 4 lata. Wysysarki urzywam bo pracuję w serwisie vw i nie zarobiłbym na siebie gdybym musiał tracić czas na spuszczanie kiedy tego nie wymaga konstruktor. :)
Dięki za odpowiedź. Uspokoiłeś mnie. Pozdrawiam.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości