Coraz wiecej oleju
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Ostatnio zmieniałem w swoim samochodzie olej oraz wszystkie filtry i po raz kolejny natknąłem się na temat właściwego poziomu oleju w silniku 2,9td.
Według instrukcji poziom oleju powinno się sprawdzić 5 minut po zgaszeniu silnika (po uprzednim osiągnięciu nominalnej temperatury czyli ok 85C stopni) ale spotkałem się także z drugą opcją którą zasłyszałem od mechaników, którzy twierdzili, że poziom oleju w starych silnikach diesla powinno się sprawdzać po kilkunastu godzinach gdy cały olej spłynie do miski.
Stąd moje pytanie do fachowców od MB, jak sprawdzać?
Według instrukcji poziom oleju powinno się sprawdzić 5 minut po zgaszeniu silnika (po uprzednim osiągnięciu nominalnej temperatury czyli ok 85C stopni) ale spotkałem się także z drugą opcją którą zasłyszałem od mechaników, którzy twierdzili, że poziom oleju w starych silnikach diesla powinno się sprawdzać po kilkunastu godzinach gdy cały olej spłynie do miski.
Stąd moje pytanie do fachowców od MB, jak sprawdzać?
W210 E290TD 1997 Elegance Aftomat
WDB2100171A392706
W210 220CDI 2001 Elegance Aftomat
WDB2100061B384018
WDB2100171A392706
W210 220CDI 2001 Elegance Aftomat
WDB2100061B384018
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Zawsze sprawdzałem z rana przed uruchomieniem,ale po 1 godzinie też można.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Panowie mam pewną zagwozdkę z okiem 2,2 CDI 143 KM. Tydzień temu sprawdzałem olej za pomocą bagnetu. Poziom, który zobaczyłem trochę mnie zaniepokoił więc zrobiłem dwa pomiary. Na całkowicie zimnym silniku, gdy samochód stał całą noc w garażu oraz na rozgrzanym i pomiar dokonany 5 minut po zgaszeniu silnika. Moim oczom ukazał się następujący wynik - ponad max. W obu przypadkach mierzyłem również poprzez komputer, lecz ten wskazywał stan OK. W piątek oczko miało wymieniany olej wraz z filtrem oleju i paliwa. Mechanik wlał 5,5l i bagnet pokazywał połowę. Jednakże gdy w sobotę sprawdziłem stan oleju(znów na zimnym silniku) dalej było max A komputer wciąż pokazuje OK.
Pytanie co jest grane? Mam dziwne podejrzenie, że bagnet jest od innej wersji, gdyż po wsunięciu 3/4 bagnetu czuję duży opór i muszę pchać bagnet siłą aż ten się wygina
Pytanie co jest grane? Mam dziwne podejrzenie, że bagnet jest od innej wersji, gdyż po wsunięciu 3/4 bagnetu czuję duży opór i muszę pchać bagnet siłą aż ten się wygina
Mercedes-Benz
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Komputer nic nie krzyczy, więc chyba nie. Jakieś dwa lata temu był problem z chłodnicą, po prostu pękła, ale została wymieniona.
[ Dodano: 2012-10-15, 16:54 ]
Zmierzyłem bagnet. Ma długość 61 cm. Ktoś może potwierdzić, że mam właściwy bagnet?
[ Dodano: 2012-10-16, 21:09 ]
Panowie pomoże ktoś?
[ Dodano: 2012-10-15, 16:54 ]
Zmierzyłem bagnet. Ma długość 61 cm. Ktoś może potwierdzić, że mam właściwy bagnet?
[ Dodano: 2012-10-16, 21:09 ]
Panowie pomoże ktoś?
Mercedes-Benz
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Witam. Panowie podłączę się do tematu. Mam problem z poziomem oleju w silniku. Jak może niektórzy mogą pamiętać moje wakacyjne posty, w których opisywałem moją walkę z powietrzem w przewodach paliwowych...auto po rozgrzaniu gasło. Wyjmowałem zbiornik, wymieniłem oringi aż w końcu trafiłem na czujnik hala na wale…i usterka zniknęła. W piątek wymieniłem olej w silniku. Mój błąd, bo nie sprawdziłem na bagnecie stanu przed odessaniem. Przeraziłem się gdy w baniaku wysysarki zbliżało się do 10 litrów a oleju nie przestawało ciągnąć. W sumie odciągnęło 10,5 litra a powinno 8. Pytanie. Przy jakim stanie oleju wyświetla się komunikat o za wysokim stanie? Mi tylko zapala się co najwyżej minimum (mój odwieczny problem przy gwałtownym wciśnięciu gazu)
Mam nadzieję, że ten nietypowy poziom spowodowany był wcześniejszymi problemami z paliwem a nie lejące wtryski czy nieszczelna pompa…Drugie pytanie. Jaka jest różnica na bagnecie między zimnym olejem ( z nocy) a ciepłym (np. dwie godziny po zgaszeniu). Dziś rano miałem równo z maks, a wieczorem dwie godziny po powrocie gdy jeszcze silnik był ciepły dwa-trzy milimetry ponad. Czy to normalne?...bo już się znów wystraszyłem…a przede mną 1500 km. Pozdrawiam.
Mam nadzieję, że ten nietypowy poziom spowodowany był wcześniejszymi problemami z paliwem a nie lejące wtryski czy nieszczelna pompa…Drugie pytanie. Jaka jest różnica na bagnecie między zimnym olejem ( z nocy) a ciepłym (np. dwie godziny po zgaszeniu). Dziś rano miałem równo z maks, a wieczorem dwie godziny po powrocie gdy jeszcze silnik był ciepły dwa-trzy milimetry ponad. Czy to normalne?...bo już się znów wystraszyłem…a przede mną 1500 km. Pozdrawiam.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Czujnik mam do wymiany już od dawna tzn od zakupu od wcześniejszego właściciela.Nie wymieniał oleju 4 lata. Wysysarki urzywam bo pracuję w serwisie vw i nie zarobiłbym na siebie gdybym musiał tracić czas na spuszczanie kiedy tego nie wymaga konstruktor.
Dięki za odpowiedź. Uspokoiłeś mnie. Pozdrawiam.
Dięki za odpowiedź. Uspokoiłeś mnie. Pozdrawiam.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości