Stuki w silniku 2,9 TD

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Miko126 pisze:wtedy okazało się że to łączenie korby z tłokiem (zapomniałem jak się nazywa element)
Sworzeń tłokowy...

Dół silnika bez powodu nie zaczyna stukać. Jeśli tak, to ktoś wcześniej w nim grzebał albo silnik nakulał już siedem cyfr na liczniku...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

Odgłosy są raczej od góry z przodu, miałem nadzieję, że to napinacz bo szklanki i wtryskiwacze już wymieniłem.
E270 CDI 2001 sedan automat
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

Robert, a jaki nalałeś olej? Może mniej gęsty niż poprzedni? Nie wiem czy koledzy to poprą ale przy następnej wymianie spróbował bym bardziej gęsty olej wlać.
Pomogłem? Kliknij.
WDB2102171A477889
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

Półsyntetyczny 10W40, przebieg wg wskazań 260 tys. km. Lać dalej taki? Po wymianie jesienią nie było żadnych zmian.
E270 CDI 2001 sedan automat
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

nie lać gęstszego, hydrauliczne kompensatory luzu za gęstym nie przepadają... :roll:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

fajny ten filmik na temat dyferencjału http://www.youtube.com/watch?v=D-jRo4ePGlQ
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

tonidriver Wiem co dobre, co?;)

[ Dodano: 2011-07-11, 13:41 ]
Przy okazji może ktoś wie, jaki do MB diesel wlewają oryginalny olej?
Pomogłem? Kliknij.
WDB2102171A477889
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

Witam. Sory za przerwę ale non stop jestem w delegacji. Do rzeczy; to jedno główne walenie to był kasownik luzu zaworowego. Wszyscy są zdziwieni bo wielu obsłuchiwało ten silnik i odgłosy szły jakby ze środka silnika, nawet od dołu w kanale było je słychać. Jeden kasownik był całkowicie padnięty i to tak nap...ło. Jednak to nie koniec. Nadal po rozgrzaniu oleju słychać pracę zaworów, ale to już ''normalne'' cykanie a nie jak wcześniej. Druga sprawa to nierególarne stukanie któremu często toważyszy nierówna przca silnika. Ciężko to opisać takie dwa-trzy stuki i w tym czasie jednosekundowe zakołysanie silnika dobrze wyczuwalne siedząc za kierownicą. Tylko na wolnych obrotach. Jakby napinacz łańcucha nie trzymał. Cały czas wszystko sprowadza się do ciśnienia oleju i tu prośba do Was: doradzcie gdzie podpiąć manometr.
W210 290TD W140 500SE
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

dalton pisze:dwa-trzy stuki i w tym czasie jednosekundowe zakołysanie silnika dobrze wyczuwalne siedząc za kierownicą. Tylko na wolnych obrotach.
To raczej wskazuje na wypadanie zapłonów na którymś z cylindrów... nie wiązałbym tego z ciśnieniem oleju, a zdecydowanie bardziej z układem zasilania (paliwowym) silnika... wtrysk, pompa albo sterowanie - przydałoby się zrobić test live data silnika na SD...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

Jak chcesz załatwić usterkę tymczasowo to na lince z gazu podkręć pancerzyk, aż silnik nieznacznie zmieni swoją pracę
Pomogłem? Kliknij.
WDB2102171A477889
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

Miko126 pisze:Jak chcesz załatwić usterkę tymczasowo to na lince z gazu podkręć pancerzyk, aż silnik nieznacznie zmieni swoją pracę
:shock:

podciaganie wolnych obrotów ?
to nawet nie jest leczenie tzw. objawowe...
co Ty mu doradzasz ? :-?
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

Jak mu przeszkadza. Prócz nieznacznego zwiększenia obrotów i minimalnie zwiększonego spalania nic nie powinno się dziać. Zgadza się?
Pomogłem? Kliknij.
WDB2102171A477889
Awatar użytkownika
AntekMesio
Posty: 28
Rejestracja: 16 lip 2012, o 12:40
Lokalizacja: Wawa

Post autor: AntekMesio »

Witam. Odświeżę trochę temat. Mój 290 TD od pewnego czasu stuka metalicznie z przodu/górze silnika. Występuje to na wolnych obrotach po tym jak mu trochę wstawię w tyłek. Po pewnym czasie przestaje stukać. Zmieniłem olej, wlałem STP do baku i na razie nic się nie zmieniło. Proszę o radę drogich kolegów :padam:
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Miko126, a wiesz, ze ten niby "gęsty" olej np. mineralny w temperaturze roboczej silnika jest jak "woda"? Jest bardziej rzadki niż pół czy pełen syntetyk, więc co Ty mu doradzasz?
Awatar użytkownika
AntekMesio
Posty: 28
Rejestracja: 16 lip 2012, o 12:40
Lokalizacja: Wawa

Post autor: AntekMesio »

Witam! W oleju nie chodzi o to jak jest gęsty po rozgrzaniu tylko o jego walory smarowania takiej jak np. lepkość i trwałość. Półsyntetyk jest optymalny dla naszych nieco przechodzonych silników. Mineralny stosowałem w innym aucie i sprawdzał się tylko trzeba go częściej wymieniać. Poza tym na forum sącałe prace doktorskie na temat jakości i przydatności oleju. Ja zalałem CastrolGTX 10w40 i cyka całkiem fajnie pomimo prawie pół mln. przebiegu. jedyny problem to stuki które czasami się pojawiają po ostrej jeździe ale miklną same po paru minutach. mój mech powiedział żebym przyjechał jak będzie stukać cały czas bo magikiem nie jest. co prawda to prawda.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] i 12 gości