Miko126 pisze:wtedy okazało się że to łączenie korby z tłokiem (zapomniałem jak się nazywa element)
Sworzeń tłokowy...
Dół silnika bez powodu nie zaczyna stukać. Jeśli tak, to ktoś wcześniej w nim grzebał albo silnik nakulał już siedem cyfr na liczniku...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Robert, a jaki nalałeś olej? Może mniej gęsty niż poprzedni? Nie wiem czy koledzy to poprą ale przy następnej wymianie spróbował bym bardziej gęsty olej wlać.
Witam. Sory za przerwę ale non stop jestem w delegacji. Do rzeczy; to jedno główne walenie to był kasownik luzu zaworowego. Wszyscy są zdziwieni bo wielu obsłuchiwało ten silnik i odgłosy szły jakby ze środka silnika, nawet od dołu w kanale było je słychać. Jeden kasownik był całkowicie padnięty i to tak nap...ło. Jednak to nie koniec. Nadal po rozgrzaniu oleju słychać pracę zaworów, ale to już ''normalne'' cykanie a nie jak wcześniej. Druga sprawa to nierególarne stukanie któremu często toważyszy nierówna przca silnika. Ciężko to opisać takie dwa-trzy stuki i w tym czasie jednosekundowe zakołysanie silnika dobrze wyczuwalne siedząc za kierownicą. Tylko na wolnych obrotach. Jakby napinacz łańcucha nie trzymał. Cały czas wszystko sprowadza się do ciśnienia oleju i tu prośba do Was: doradzcie gdzie podpiąć manometr.
dalton pisze:dwa-trzy stuki i w tym czasie jednosekundowe zakołysanie silnika dobrze wyczuwalne siedząc za kierownicą. Tylko na wolnych obrotach.
To raczej wskazuje na wypadanie zapłonów na którymś z cylindrów... nie wiązałbym tego z ciśnieniem oleju, a zdecydowanie bardziej z układem zasilania (paliwowym) silnika... wtrysk, pompa albo sterowanie - przydałoby się zrobić test live data silnika na SD...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Witam. Odświeżę trochę temat. Mój 290 TD od pewnego czasu stuka metalicznie z przodu/górze silnika. Występuje to na wolnych obrotach po tym jak mu trochę wstawię w tyłek. Po pewnym czasie przestaje stukać. Zmieniłem olej, wlałem STP do baku i na razie nic się nie zmieniło. Proszę o radę drogich kolegów
Miko126, a wiesz, ze ten niby "gęsty" olej np. mineralny w temperaturze roboczej silnika jest jak "woda"? Jest bardziej rzadki niż pół czy pełen syntetyk, więc co Ty mu doradzasz?
Witam! W oleju nie chodzi o to jak jest gęsty po rozgrzaniu tylko o jego walory smarowania takiej jak np. lepkość i trwałość. Półsyntetyk jest optymalny dla naszych nieco przechodzonych silników. Mineralny stosowałem w innym aucie i sprawdzał się tylko trzeba go częściej wymieniać. Poza tym na forum sącałe prace doktorskie na temat jakości i przydatności oleju. Ja zalałem CastrolGTX 10w40 i cyka całkiem fajnie pomimo prawie pół mln. przebiegu. jedyny problem to stuki które czasami się pojawiają po ostrej jeździe ale miklną same po paru minutach. mój mech powiedział żebym przyjechał jak będzie stukać cały czas bo magikiem nie jest. co prawda to prawda.