Stuki w silniku 2,9 TD

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Stuki w silniku 2,9 TD

Post autor: dalton »

Witam. Od jakiegoś czasu słychać stuki w silniku. Mechaniczny klekot. Pojawia sie i nasila wraz z wzrostem temperatury silnika- oleju. Na zimnym silniku cisza. Zawory też cykają po rozgrzaniu. Pierwsze co pomyślałem- łańcuch i napinacz. Po wykręceniu napinacza okazało się że łańcuch nie jest wyciągnięty bo napinacz wysówa się ok. 25% swoich możliwości. Wymieniłem sam napinacz bo tamten lekko sie poddawał, nowy po napełnieniu iest idealnie twardy- niestety nic to nie dało. Na chłopski rozum olej się rozgrzewa ciśnienie spada zaczyna stukać- widocznie panewki są zużyte. Naprawdę kupa roboty żeby zdjąć miskę olejową bez wyjmowania silnika ale udało się. I nic. Panewki jak nowe, na swożniach tłokowych też niema luzu. Od strony wtrysków jest ok. bo popuszczałem kolejno przewody i nie miał to żadnego wpływu na odgłosy biegnące z silnika. Proszę o pomoc i wskazówki, może ktoś miał podobny problem. Chcę zaoszczędzić czasu i roboty ludzom a sobie kasy. Jak dotąd stracone trzy dni roboty a nie pozostało nic innego jak szukać po kolei do góry. Pozdrawiam.
W210 290TD W140 500SE
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

A wtryski sprawdzałeś na maszynie.?
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
dadzidoe
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2011, o 21:27
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: dadzidoe »

Niepamiętam dokładnie jak było w moim ale jak go kupiłem to słychać było stuki tak jakby zaworów.Niestety niepamiętam czy się nasilały.ale mechanik wymienił mi uszczelke pod klawiaturą i jak ręką odjął.Mam też model e 290 td i spekulacji było dużo co mogło stukać.Pozdrawiam
S210 E290 td elegance 1997
WDB2102171A334861
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

wtryski pewnie też sprawdzą ale tak jak pisałem, popuszczałem wszystkie po kolei i najmniejszych zmian nie słyszałem.
W210 290TD W140 500SE
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

olej ostatnio wymieniałeś na jakiś inny?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Luz na panewkach albo wałek rozrządu.
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

Olej wymieniłem ostatnio na Castrol Magnatec, wcześniej był Shell ale oba to półsyntetyki. Panewki są jak nowe. wałek rozrządu napewno sprawdzą. Pytanko; jak sprawdzić ciśnienie oleju w tym silniku? dokładniej gdzie podpiąć manometr? W książce pisze coś o przerobieniu dekla od filtra oleju. We wcześniejszych modelach wkręcało sie go po prostu w miejsce czujnika ale gdzie on jest w moim przypadku? Czy można to zrobić w miejscu gdzie jest wyjście oleju z silnika do smarowania turbo?
W210 290TD W140 500SE
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Stuki w silniku 2,9 TD

Post autor: Gawra »

dalton pisze:Witam. Od jakiegoś czasu słychać stuki w silniku. Mechaniczny klekot. Pojawia sie i nasila wraz z wzrostem temperatury silnika- oleju. Na zimnym silniku cisza. .
Tak bylo w silniku mojej Merc. (na zimnym cisza, w miare rozgrzewania stukot grabarko-kosiarki, no i jeszcze dymienie)

Dokonano czyszczenia i ustawienia wtryskow, oraz wymienilem przeplywke :idea:
(diagnoze i prace wykonano u Pana Jacka na Chelmzynskiej)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

dalton pisze:We wcześniejszych modelach wkręcało sie go po prostu w miejsce czujnika ale gdzie on jest w moim przypadku?
Powinno być miejsce na czujnik w okolicy pod filtrem oleju...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

Witam ponownie. Silnik poskaładany, odpalony. Bez zmian. Nap...la konkretnie. Poszli teraz od góry, okazało się że jeden kasownik luzu zaworowego kompletnie nie trzyma ciśnienia a cztery lekko się poddają. Teoretycznie mogło by sie zgadzać z tym co słychać- jeden konkretny stuk i lekki klekot w zaworach. Oby to było to. Silnik ma przejechane 300tyś. więc kasowniki maja prawo się zepsuć. Decyzja; wymiana wszyskich kasowników. Operacja 15 minut ale silnik uruchmią jutro żeby nadmiar oleju uszedł z nich i nie doszło do demolki zaworów. Tonidriver- wałek rozrządu idealny. Gawra- napewno sprawdzą też wtryski, jednak mój nie kopci. Juto mnie niema, jak tyklo będę miał dostęp do netu dam znać jak się sprawy mają. Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam.
W210 290TD W140 500SE
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

Niech Ci zobaczą łożyska od wału, bo to dość częsty problem przy przejechanych 300, napisz też czy stuki nasilają się przy dodaniu gazu, wtedy dodatkowo sprawdziłbym turbinę (może coś wpadło [tak było u mnie]) Jeżeli zawory to raczej słychać standardowe klekotanie diesla (wtedy można to olać przejedzie następne 300), a jeżeli bardzo Ci zależy to nie wymiana, ale !dotarcie!, ewentualnie popychacze nowe. Napisz co i jak bo mnie to zaciekawiło.
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

To w oczekiwaniu na relację kolegi daltona, bo też ją śledzę, wtrącę swoje 5 groszy. Lokalizuję od dwóch lat stuki w moim aucie i nie mogę znaleźć. Jest to jakby regularne stukanie dzięcioła, na zimnym i ciepłym, wymiany oleju nie mają wpływu, wymiana wtryskiwaczy też, zdjęcie paska wieloklinowego nie, wymiana popychaczy też nie, mixol do paliwa też nie. Nie stuka jedynie po zdjęciu nogi z gazu czyli podczas hamowania silnikiem. Słyszałem taki dźwięk w kilku mijanych mercedesach więc to musi być jakaś standardowa wada :evil:
E270 CDI 2001 sedan automat
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

mówimy o 2,9 nie 2,7 :)
stukających (klekotających) 2,7 słyszałem bardzo dużo
ale 2,9 ani jednego...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Podstawowa różnica - 2.9 to diesel tradycyjny, 2.7 to już CDI...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

zgadza sie! :) i wbrew pozorom to wlasnie 2,9 powinien bardziej klekotać :)
a życie pokazuje co innego :)
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości