Braki w mocy - pomocy 220 CDI

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jaacek62
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2009, o 22:48
Lokalizacja: warszawa

Braki w mocy - pomocy 220 CDI

Post autor: jaacek62 »

Witam. Od pewnego czasu zauwazylem braki mocy na niskich obrotach. przy ruszaniu i muli do ok 2000-2500 obrotow. pozniej jest ok. moc wraca gwiazdeczka w miare plynnie przyspiesza. oprocz tego dymi i spalanie sie podnioslo. jakies sugestie i wskazowki mile widziane. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1 cze 2011, o 22:13 przez jaacek62, łącznie zmieniany 1 raz.
w210 2,2cdi 2001 kombi WDB2102061B431267
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

przepływomierz... egr... inne
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

Chyba cię poznam z moim kumplem walczy z takim samym problemem już trzeci miesiąc. Był już we wszystkich warsztatach w Warszawie zaimujących się Mercedesami i nie mam mocnego na to.
Pisałem o tym w tym wątku viewtopic.php?t=13665
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
jaacek62
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2009, o 22:48
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jaacek62 »

hmm, ciekawe. .Objawy podobne, tez wymienialem glowice, klapki juz dawno usuniete. Sam nie wiem co dalej robic. mechanik wysnul hipoteze ze byc moze to co zostalo po klapkach po zdjeciu i ponownym zalozeniu kolektora moglo sie cos przestawic. ja jezdze przy odlaczonym silniczku klapek. wiem ze wtedy auto nie powinno jechac ale moje wlasnie wtedy jechalo. :-)
Ostatnio zmieniony 1 cze 2011, o 21:59 przez jaacek62, łącznie zmieniany 1 raz.
w210 2,2cdi 2001 kombi WDB2102061B431267
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

W poniedziałęk jest kolega umówiony na Boryny. Będzie miał na próbę wymienione wtryski.
Jaki będzie efekt dam znać.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

a dlaczego walczyc 3 miechy? Dlaczego te auta sa modyfikowane przez wylamywnie klapek albo cos innego? Moze warto wydac na pelny skan z SD. Jesli mechanik bedzie przyjemy to mozna nawet dostac szczegolowy wydruk wszystkich testow z SD. To tylko wychodzi na zdrowie.
W przypadku CDI poelcalbym sprawdzic/przetestowac ewentualnie wyczyscic lub wymienic po diagnozie:
1. konwertery podcisnienia - sa dwa
2. wyczyscic EGR i komore mixujaca
3. sprawdzic MAF (przeplywke)
4. sprawdzic czy nie ma dziur w dolocie
5. Sprawdzic stan wtryskow
6. sprawdzic czy nie ma na nich wycieku paliwa lub nieszczelnosci powietrza
7. wymienic filtry
8. sprawdzic regulator paliwa, kondycje pompy

Czesc z tego mozna zrobic latwo samemu - tylko troche checi.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

Z tych punktów co napisałeś, było sprawdzane po dwa razy, wszystko jest w normie, na SD samochód był już z pięć razy.
Poza wydaną kasą efektów brak.
Każdy z mechaników stawia inną diagnozę, ale rozwiązać problem nie może.
Niektóre z tych urządzeń były podmienione na sprawdzone i też nic.
Zobaczymy jak będzie po zamianie wtrysków, mimo ze te w silniku były regenerowane rok temu w profesjonalnej firmie.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
jaacek62
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2009, o 22:48
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jaacek62 »

Witam. Po zmianie wtryskiwaczy (stare laly i kazdey byl o innym numerze) i walce z podcisnieniem (byla nieszczelnosc, syczenie w okolicy lewj kratki nawiewu, nie dzialajace pozycjonowanie swiatel) warunki trakcyjne nieco sie poprawily :-) . Nie jest to szczyt mozliwosci ale jednak wyczowalna poprawa. Nadal muli przy ruszaniu z miejsca ale juz troche szybciej sie zbiera. Pozostalo mi sprawdzenie cisnienia na wyjsciu z turbiny. Moj serwis sugeruje jeszcze ze moze katalizator przytkany, ew poniewaz wtryski regenerowane to moze wlasnie w dolnym zakresie nie pracuja tak jak powinny. Po wczorajszej krotkiej jezdzie stwierdzam ze uporczywe mocne dymienie ustalo, silnik zrobil sie zwawszy i tylko to ruszanie z miejsca kiedy go muli mnie martwi. moze macie jeszcze jakies sugestie? Edit wymienilem tylko 3 wtryski ( zabraklo kasy) ale nie sadze zeby ten jeden az tak bardzo mial wplyw na prace silnika

[ Dodano: 2011-06-08, 15:46 ]
Hmm. Juz głupi Jestem :) . Raz ciągnie lepiej raz gorzej . Nie potrafię zdefiniować od czego to zalezy. Po o.dpaleniu bardzo dupy mul pozniej nie chcesz sie rozkrecic. Innym razem nawet ladnie idzie ale są problemy z mocą przy ruszaniu.
w210 2,2cdi 2001 kombi WDB2102061B431267
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

a jak jest z odpalaniem? sprawdzałeś zawór regulacji ciśnienia na listwie (od strony szyby)?
E270 CDI 2001 sedan automat
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Autko jest 1B.Na SD można odczytać niemal wszystko.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
jaacek62
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2009, o 22:48
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jaacek62 »

noc pisze:Autko jest 1B.Na SD można odczytać niemal wszystko.
Kolego Noc , co znaczy pojęcie 1B ?
w210 2,2cdi 2001 kombi WDB2102061B431267
Awatar użytkownika
D@rCjo
Posty: 39
Rejestracja: 28 mar 2011, o 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: D@rCjo »

jaacek62 pisze: co znaczy pojęcie 1B ?
Wg mnie chodzi o Twój nr VIN, a konkretnie 10 i 11 znak => 1B,
co oznacza:
1 - Steering: Left Hand
B - Assembly Plant: Sindelfingen
1. W202 C220 CDI Classic '99
2. W210 E270 CDI Avantgarde '00
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 9 gości