Powietrze w przewodach paliwowych

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Wszystko jest celowe. Plastikowe wewnętrzne klamki w w211 oklejone srebrną folią też :hyhy:
Awatar użytkownika
AntekMesio
Posty: 28
Rejestracja: 16 lip 2012, o 12:40
Lokalizacja: Wawa

Post autor: AntekMesio »

Witam, a problem ciągle tan sam, tj. w mojej 290-tce idzie powietrze w przewodzie zasilającym filtr paliwa, zmieniałem oringi, ani te za 1 zł, ani te po 10 zł z servisu merca nic nie dają. Nie mam jak sprawdzić gdzzie to powietrze jest pobierane. Poproszę o jakieś sugestie.

[ Dodano: 2013-04-02, 21:50 ]
Nowe zauważenia, po wymianie opaski na wejściu do podgrzewacza powietrza prawie w przewodach nie ma natomiast po zgaszeniu silnika cofa się paliwo wężykiem między filtrem a podgrzewaczem. Dodam że wejście i wyjście z filtra zrobione na wkręcane przyłącza więc pewne, filtr wyminiałem nic nie dało, oringi na śrubie mocującej filtr też. Zabrakło mi pomySłów.
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Prawie nie ma? Czyli są. Jakie miałeś te oringi po 10 zeta? Jak zielone- to dziadostwo, po zielonym miałem jeszcze gorzej. Sam dobrałem w sklepie. Mi też się cofa, ale mniej niż przed wymianą, po nocnym postoju już pali prawie idealnie. Omiń podgrzewacz- może pomoże. Jak nie to pozostaje wymiana wszystkich przewodów paliwowych, przy założeniu, że pompa jest szczelna.

[ Dodano: 2013-04-03, 12:02 ]
poza tym tu masz też link, możesz poczytać -> viewtopic.php?t=8277&start=30
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
AntekMesio
Posty: 28
Rejestracja: 16 lip 2012, o 12:40
Lokalizacja: Wawa

Post autor: AntekMesio »

Oczywiście oringi były zielone z ASO szajs jakich mało więc je wywaliłem. Wydaje mi się że powietrze łapie na filtrze, a dokładnie na śrubie mocującej - jak ją właściwie uszczelnić i w których miejscach mają być oringi? A może ją doszczelnić jakoś?
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Też możesz kupić ten oring w serwisie. Ja założyłem tam jeden oring i skręciłem mocniej na nowo. Mam też drugi oring na tą śrubę, ale ni cholery nie wiem jak go tam umieścić (gdzie).
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

exeresis pisze:Mam też drugi oring na tą śrubę, ale ni cholery nie wiem jak go tam umieścić (gdzie).
Odwieczna zagadka posiadaczy OM605 i OM606. Oring ma być jeden duży. Ten mały jest do innej wersji śruby.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

A tak z przekory zapytam - a skąd wiecie, że te bąbelki czy pęcherze, to powietrze ? Robiliście jakąś analizę zawartości?
w210e 2,9td kombi.96r.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

miet147 pisze:A tak z przekory zapytam - a skąd wiecie, że te bąbelki czy pęcherze, to powietrze ? Robiliście jakąś analizę zawartości?

Jak zobaczysz u siebie bąbelki i auto nie będzie chciało odpalić to analiza nie będzie Ci potrzebna. :hyhy:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

miet147, Teraz to pojechałeś na maxa. :rotfl:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

W zasadzie mnie nie.Ale innym podążającym tym tropem, analiza składu bąbelków może się przydać. Może słowo, "analiza " nie traktowałbym tu dosłownie. Wystarczy trochę logicznego myślenia. Bo skąd bąbelki mogą się brać w szczelnym układzie? A jest szczelny-sprawdzone.
Otóż okazuje się, że te bąbelki to nic innego jak rozerwana struga paliwa na skutek ograniczonego przepływu w filtrze wstępnym paliwa, który sobie ktoś założył w miejscu gdzie nikt by go tam nie szukał. Na pewno jest w tych bąbelkach jakaś ilość powietrza bo pewnie nie próżnia doskonała. Chodzi mi oto,że próżno szukać czasami nieszczelności zakładając, że widoczne bąbelki to powietrze. Mylącym przypadkiem też jest, że objaw niedrożności filtra nie uwidaczniał się przy wyższych obciążeniach silnika,(traci moc),co jest charakterystyczne dla zapchanych filtrów a tylko właśnie przy zapalaniu. Wynika to pewnie z nie najlepszej już kondycji ,pierwszego stopnia tłoczenia pompy wtryskowej, która przy niskich obrotach nie miała na tyle szczelności aby zasysać przy większych oporach przepływu.
Myślę, że to bardziej merytoryczne niż sarkazm kakadu.
w210e 2,9td kombi.96r.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

miet147 pisze:Wynika to pewnie z nie najlepszej już kondycji ,pierwszego stopnia tłoczenia pompy wtryskowej, która przy niskich obrotach nie miała na tyle szczelności aby zasysać przy większych oporach przepływu.
Myślę, że to bardziej merytoryczne niż sarkazm kakadu.
Możesz tak to tłumaczyć jednak jeśli przeczytasz o problemach jakie są przy zapalaniu to na pewno w 99% bąbelki są przyczyną nieszczelnego układu a nie słabą kondycją pompy . :padam:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

Nie tłumaczyłem tu 99% przypadków a konkretny, ani też nie obwiniam o to pompy bo po usunięciu dławienia wszystko jest ok i pompa jest jeszcze wystarczająco dobra. Auto pali na dotyk. A tak przy okazji jako znawcę marki to odnośnie w210 2,9td to zapytam czy orientujesz się czy fabrycznie jest montowany filtr wstępny paliwa? Jeżeli tak to gdzie bo w moim egzemplarzu nie udało mi się go zlokalizować?

[ Dodano: 2013-05-04, 21:59 ]
No kakakdu coś tak nabrał wody w gębu ?
w210e 2,9td kombi.96r.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Nic o występowaniu filtra wstępnego w 290td nie znalazłem w EPC.Inne silniki mają go w obudowie filtra jednak u 290td nie występuje tam.
Za znawce marki się nie uważam a powietrze w przewodach jest utrapieniem każdego silnika diesla od traktora począwszy na statku kończąc.
W moim konkretnym przypadku powodem występowania pęcherzyków powietrza był uszkodzony zawór gaszak .
Myślę że czas zakończyć bezsensowną gadkę. :padam:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

miet147 ma częściowo rację, przytkany filtr siatkowy w baku lub słabe odpowietrzanie zbiornika paliwa, będzie właśnie powodowało powietrze w przewodach lub właśnie przerwy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

fabek więcej czytasz forum niż ja i chyba zgodzisz się z tym że najczęstszą przyczyną niedomagania układu zasilania diesli jest powietrze w układzie.
Dla normalnego użytkownika auta który opisuje swój problem ważne jest uzyskanie w miarę trafnych podpowiedzi na dany temat.
Ogólnie przyjęto że to co nie jest paliwem w przewodzie jest powietrzem i ma go nie być . :hyhy:
Przyjęto też że jest to w większości spowodowane rozszczelnieniem układu paliwowego owszem sporadycznie może być też tego powodem tak jaj zauważył miet147 pompa lub jak u mnie nieszczelny gaszak.
Nie ma co robić ludziom wody z mózgu bo zamiast wymieniać oringi będą wymieniać pompy lub inne cudactwa. :)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości