Dlawienie silnika

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
darek0473
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 22 maja 2008, o 21:11
Lokalizacja: Opole

Dlawienie silnika

Post autor: darek0473 »

Witam mam problem:(2L benzyna) jak wcisne mocno gaz dlawi sie, lekko popuszcze to sie rozpedza.
Dzisiaj nie chcial sie rozpedzac do 2-2.5 tys obr. i koniec dodawalem gaz na luzie to jak by sie kotlowalo pod podloga czy to moze byc katalizator? zgasilem silnik po odpaleniu pojechal jak wsciekly.
jakies wskazowki? dzieki i pozdrawiam
E200 2000r
Awatar użytkownika
neonblue
Posty: 915
Rejestracja: 4 cze 2008, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neonblue »

No i jak zwykle dolacze sie do tematu, gdyz u mnie dzieje sie bardzo podobnie.
Po gwaltownym wcisnieciu gazu zaczyna sie dusic, strzelac i przerywac. Powoli przyspieszam-wszystko jest ok. Dadam ze po dluzszym postoju np.przez noc auto nastepnego dnia pracuje bdb do momentu rozgrzania sie silnika, czyli po 5-10 min zaczyna dziac sie szarpanie-duszenie ponownie :evil:
Wymienione: swiece, przeplywomierz, filtr paliwa oraz wyczyszczona przpustnica.
Silnik 2,3 benzyna.
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

na poczatku proponuje zaczac od najprostszych przyczyn, czyli swiece, kable, filtr paliwa i uklad wydechowy oraz sprawdzic czy filtr nie zapchany i dolot powietrza. przepalony katalizator, a wrecz stopiony jego rdzen, szczegolnie to sie tyczy uzytkownikow lpg, unimozliwia wylot swobodny spalin i powstaje efekt dlawienia.
Awatar użytkownika
neonblue
Posty: 915
Rejestracja: 4 cze 2008, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neonblue »

fabek pisze:na poczatku proponuje zaczac od najprostszych przyczyn, czyli swiece, kable, filtr paliwa i uklad wydechowy oraz sprawdzic czy filtr nie zapchany i dolot powietrza. przepalony katalizator, a wrecz stopiony jego rdzen, szczegolnie to sie tyczy uzytkownikow lpg, unimozliwia wylot swobodny spalin i powstaje efekt dlawienia.
tak jak napisales.
filtr powietrza ma miesiac, dolot powietrza ladnie wyczyszczony, przeplywomierz nowy, swiece nowe, kable przebic nie maja, filtr paliwa nowy, pompa wyczyszczona, co do stanu katalizatora to niestety nie znany! mozna to jakos sprawdzic w prosty sposob???
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

przed katalizatorem jest lacznik elastyczny na obejmy, klucz 13-stka jak dobrze pamietam. popsikaj troche wd40, bo sruby sa na pewno zapieczone i sprobuj odlaczyc. potem zapal silnik, bedzie troche glosno, ale pozanasz czy sie dlawi po wcisnieciu gazu.
transsporter
Posty: 2
Rejestracja: 8 paź 2008, o 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: transsporter »

witam wszystkich , również mam podobny problem a w miejscu katalizatora mam strumienice , świece nowe , kable, filtr nowy KN wkładka byłem na kalibracji przepustnicy wszystko niby ok. a jednak męczy mnie to . Sonda działa ,przepływka ma ok. 20 tys. boscha . Pzdr.
dzahym
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 14 paź 2008, o 20:02
Lokalizacja: LZA

Post autor: dzahym »

Witam!Aja mam taki problem ale w2,9td!Przerywa, dławi sie, telepie itp.Tak ma kilka razy w miesiacu i tylko jak jest zimny!
WDB2100171A2223..
2.9 TD, AUTOMAT 722.6, ELEGANCE (96r)Pierwszy mój samochód którego VIN znam na pamięć..
-Suzuki Vitara 4x4 1.6 16v LPG
-124 2.0 LPG, (87r)
-Vito 2.2 CDI, (0.1r)
-WSK 125x2
-M 72, MT 9
gst
Posty: 14
Rejestracja: 1 paź 2008, o 13:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: gst »

dzahym pisze:Witam!Aja mam taki problem ale w2,9td!Przerywa, dławi sie, telepie itp.Tak ma kilka razy w miesiacu i tylko jak jest zimny!
1.rozrząd się kończy
2.czsami pomaga lekkie przestawienie pompy
E210 3.2 CDI
transsporter
Posty: 2
Rejestracja: 8 paź 2008, o 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: transsporter »

Witam , chyba mam , kupiłem spray do czyszczenia przepływomierzy , no i ten filtr nie był taki czysty miał ok. 35 tys. wiec też go wyczyściłem , jest ok. , pozostało stukanie regulatora ciśnienia paliwa po odpaleniu , gdy przegazuje przestaje , no i spalanie wzrosło o ok. 20 % , na analizatorze spalin wyszło że tlenu jest za dużo w spalinach , mieszanka za bogata na wolnych obrotach przy 3000 tys. obr. dobra , tu wydaje mi się że winna jast sonda a dokładnie grzałka tej sondy . Ktoś może sie ustosunkować do moich dedukcji , ew. jaką sonde kupić Boscha uniwersalną ? czy jakąś tańszą :-) PZDR.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

ee grzałka sondy chodzi tylko po odpaleniu dopuki sonda sie nie rozgrzeje , daj przepływomierzowi sie wysuszyc i ustawic , a tak swoja droga nawalczyłem sie z przepływomierzami ostatnio i co stwierdzam ze po umyciu czymkolwiek płynnym przepływomierz umiera , nawet dzwoniłem do boscha i oni mowia ze producent nie przewidział i nie dopuszcza zadnych płynów na element grzejny , moje po umyciu zdychały , tylko kompresor i dmuchanie powietrzem , nawet b, ekstrakcyjna psuła prace , a jak tlenu za duzo to chyba mieszanka jest uboga co:) , sonda nie winna sonda odczytuje dane , jak przepływomierz mowi ze trzeba wiecej paliwa to komp mu daje wiecej , mieszanka robi sie bogata a sonda nie jest w stanie juz nic zrobic bo jest poza zakresem , miałem podobnie tylko mi robiło za biedna na wolnych wszystkiemu winne przepływki, zamienniki kibel , chiny za 100 zł nie trzymaja parametru , kupiłme niestety nowke boscha jest bajer:) jak masz 280217114 to mam kilka sprawnych:)))
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

windykatorek pisze:ee grzałka sondy chodzi tylko po odpaleniu dopuki sonda sie nie rozgrzeje
nieprawda! Grzałka jest po to, by utrzymać temperaturę sondy - spaliny nie zdołają tego zrobić optymalnie. A im dalej sonda od kolektora wydechowego, tym ranga grzałki większa.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
monkey8
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2008, o 06:53
Lokalizacja: wałcz

Post autor: monkey8 »

widze ze ta usterka nie jadnego oka..... dolaczam sie do watku u mnie to samo jade delikatnie jest spoko ale trzeba wyprzedzac redukcja i co sciana szarpanie duszenie auto bez sily nie jedzie szukam usterki i nicci za bardzo nie szaleje nie mam dostepu do czesci a wytluimaczenia szukam w internecie :-(
nowy zółtodziób :)

kompressor w210 99' po lifcie

wystrczy pod noga :)
Awatar użytkownika
neonblue
Posty: 915
Rejestracja: 4 cze 2008, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neonblue »

monkey8 pisze:widze ze ta usterka nie jadnego oka..... dolaczam sie do watku u mnie to samo jade delikatnie jest spoko ale trzeba wyprzedzac redukcja i co sciana szarpanie duszenie auto bez sily nie jedzie szukam usterki i nicci za bardzo nie szaleje nie mam dostepu do czesci a wytluimaczenia szukam w internecie :-(

kolego jaki masz silnik??
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

posprawdzajcie cisnienia paliwa na listwach , tylko na listwach a nie w obwodzie przed listwami , cisnienie na pracujacym ma byc kolo 3,5bara
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
monkey8
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2008, o 06:53
Lokalizacja: wałcz

Post autor: monkey8 »

ja mam 2,0 kompressor
nowy zółtodziób :)

kompressor w210 99' po lifcie

wystrczy pod noga :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości