320CDI Proszę o pomoc

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Martin
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2010, o 13:51
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

320CDI Proszę o pomoc

Post autor: Martin »

Witam

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki Mercedes 320 CDI 2001r. VIN wdb2102261b452022

Autko od pewnego czasu ma dolegliwości których nie jestem wstanie naprawić

Auto straciło na dynamice ( turbina sprawdzana ok.)

Zwiększyło się zużycie paliwa o ok. 2 l/100km

Na biegu jałowym przy obrotach 3000 +- 100 utrzymując je silnik zaczyna nierówno pracować i pojawia się dymienie (jasny kolor biały) jest podobny efekt wypadania zapłonów w silnikach benzynowych.

Przy porannym zapalaniu występuje efekt nierównej pracy około 4-5 sekund i biały dym

W czasie jazdy auto powyżej 3000 obrotów słabnie i zaczyna dymić dość mocno na czarno

Katalizatory sprawdzone nie są zatkana

W aucie nie ubywa żadnych płynów

Samochód był podłączany do komputera ST-6000 kilkukrotnie i nie wykryto błędów.

Bardzo proszę o wszelakie porad lub gdzie się uda na diagnostykę (Dolny Śląsk)
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jesli kopci na bialo to prawdopodobnie plisz plyn chlodzacy - a to nie jest dobry znak ale jestem zaskoczony ze ten silnik mialby z tym klopot. Z powodu czarnego dymu powyzej sprawdzilbym EGR. To bardzo czesty problem z silnikami CDI. Sciagniecie i wyczysczenie pomaga i z moca jak i z dymieniem.

Sprawdz tez czy nie masz ubytkow plynu chlodzacego i czy na szczycie wtryskow nie ma nagaru - jesli jest to masz to roboty wymiane podkladki pod wtryskami ale i same wtryski. Zacznij od prostych spraw i sprawdz czy nie masz wyciekow lub czy silnik nie pracuje jak traktor po sciagnieciu oslon.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Martin
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2010, o 13:51
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Martin »

EGR sprawdzony wyczyszczony

Nie ubywa żadnych płynów !!

Nie ma przedmuchów pod wtryskami

Silnik na jałowym pracuje ok

Biały dym prawdopodobnie jest efektem niespalonego paliwa.
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.to chyba sam sobie odpowiedziałeś :-P wtrysk lub wtryski ?
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

sprawdz podcisnienie EGR, turbina, zbadaj wtryski na przelewy
Martin
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2010, o 13:51
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Martin »

Tylko czemu dymienie na biało występuje tylko na jałowy przy obrotach około 3000 tys obrotów.

Jaka jest prawidłowa ilośc w ml podczas testu "na przelew" na 1 minute przy sprawnym wtrysku
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

zrob fote strzykawek, spece z forum sie napewno wypowiedza. Looknij moje posty tam jest fotka jak wygladaja dobre wtryski po ok 2 minutach
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jesli sprawdzasz dozowanie wtryskow to musisz to zrobic na specjalistycznym sprzecie a jesli sprawdzasz czy wtryski przepuszczaja to sprawdzasz czy miarowo wypuszcza (i czy wogole wypuszcza) paliwo po sciagnieciu przewodu na gorze wtryskow.

Wtedy montujesz 6 wezykow i kazdy odprowadzasz do osobnego pojemnika/butelki i sprawdzasz czy wstrysk przepuszcza. Cos takiego: http://www.youtube.com/watch?v=df28hxe5eyM
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

Ale kto mi wytłumaczy nie spalona ropa (wtryski) i dym i na biało :-/
Zawsze nadmiar ropy to dym czarny ;-) chyba ,ze dowiem się czegoś nowego 8-)
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Martin pisze:Samochód był podłączany do komputera ST-6000 kilkukrotnie i nie wykryto błędów.
Hm...aż tak mocno na tym się nie znam ale przepływomierz sprawdzałeś? Ja miałem tak, że na żadnych komputerach nie wychodziło, że mam uszkodzony. Dopiero podmianka na nowy/sprawny ujawniła usterkę tej części.
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.nadmiar ropy to czarny dym a wcale nie spalona to nie biały? może to i nie wtrysk ale wszystko na to wskazuje [większe zużycie paliwa,drgawki przy wyższych obr i nierówna praca rano].może się jakoś zawiesza przy wyższych obr i wcale nie ma spalania??pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Klosiak pisze:
Martin pisze:Samochód był podłączany do komputera ST-6000 kilkukrotnie i nie wykryto błędów.
Hm...aż tak mocno na tym się nie znam ale przepływomierz sprawdzałeś? Ja miałem tak, że na żadnych komputerach nie wychodziło, że mam uszkodzony. Dopiero podmianka na nowy/sprawny ujawniła usterkę tej części.
+1 Ja mialem dokladnie to samo. Jesli jakis komp nie daje sobie rady to tylko STAR DIAGNOSTIC. Bo inaczej bedziesz sie krecil w kolko i wydasz pieniadze na testy. Zacznij od najprostszych elementow. Sprawdz wycieki na wtryskach i ewentualnie wymien MAF. Upewnij sie ze na 100% EGR nie jest zapchany.

Jesli masz tester podcisnienia to sprawdz czy oba konwertery pracuja jak nalezy (jeden od turbiny, drugi od EGR) Czesto zdarza sie ze to powoduje losowe problemy z moca i dymem.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Martin
Posty: 11
Rejestracja: 8 lis 2010, o 13:51
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Martin »

Witam

Zrobiłem test przelewowy wtryski wyrzucają paliwo w ilości 12-15 ml na minutę silnik miał temperaturę 50 stopni

nierówna praca silnika występuje przy obrotach 3000 +- 100 wtedy pojawia się dymienie (większe przy zimnym silniku, mniejsze przy rozgrzanym).

Autko w trybie awaryjny po odłączeniu przepławki lub np. czujnika w kolektorze dolotowy też zadymia.

Zaczynam się zastanawiać czy nie jest to związane z kątem wtrysku.

Czy przepływka ma wpływ na zużycie paliwa ?? przepraszam jeżeli pytanie jest banalne :-)
lolo
Posty: 183
Rejestracja: 7 sie 2009, o 10:49
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: lolo »

Ma. Przepływomierz ma zadanie zmierzyć ilośc powietrza doprowadzoną do silnika, jego sprawność wpływa na ekonomikę silnika oraz uzyskiwaną moc.
e270 CDI 2000 lift manual 7os.
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Martin pisze:Autko w trybie awaryjny po odłączeniu przepławki lub np. czujnika w kolektorze dolotowy też zadymia.
Czyli odpiecie nie zmienia nic - jak dla mnie wlasnie otrzymales odpowiedz. Masz przeplywke do wymiany. Upewnij sie tylko ze kupujesz wlasciwa zeby nie miec trzaskow jak kolega. U mnie tez wszystko bylo oki i okazalo sie ze miala zla przeplywke. Dosc notoryczny klopot w CDI.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości