PĘKNIĘTA MISKA OLEJOWA

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ben gay
Posty: 118
Rejestracja: 24 lip 2010, o 11:29
Lokalizacja: Mogilno

PĘKNIĘTA MISKA OLEJOWA

Post autor: ben gay »

Witam zauważyłem u siebie pękniętą miskę olejową(efekt użytkowania poprzedniego właściciela :evil: ).Pęknięcie jest już zalepione czymś co przypomina poxipol lecz mimo to widac gromadzące się na niej krople oleju.Jak najprościej wymontowac miskę lub jeśli to jest dośc ciężkie zadanie, to czym ewentualnie to zakleic lub uszczelnic.Fajnie by było jak ktoś mógłby opisac krok po kroku jak tą miskę wymontowac ;-) Chodzi o 300td avantgarde 99'.

[ Dodano: 2010-10-09, 11:39 ]
Chyba że można pospawac bez wyciągania.Ale co wtedy odłączyc do bezpieczeństwa tylko akumulator a jeśli komputer to gdzie szuka wtyczek?
W210 300TD 99' AVANTGARDE
WDB2100251A833388
W124 200D 93'(EX)
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Trzeba silnik wyjąć i wymienić miskę olejową.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

wyjac silnik ? a nie da rady odkrecic od dolu ?
ben gay
Posty: 118
Rejestracja: 24 lip 2010, o 11:29
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: ben gay »

Właśnie słyszałem o tym wyjmowaniu silnika dlatego pytam czy jest jeszcze jakiś inny sposób
W210 300TD 99' AVANTGARDE
WDB2100251A833388
W124 200D 93'(EX)
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Można pospawać tig-iem, tylko nawet spuszczając olej to dość ryzykowne. Trzeba by ją wymontować.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

ben gay, Jest jeszcze specyfik do klejenia bloków i misek olejowych na zimno.Nazwy nie pamiętam.Kleiłem w E32 po wypadku.Była rozpruta na dł~5cm.Zadziałało.Zdaje się,że produkt skandynawski.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Kiedyś z nudów ,na starej kosiarce, zastosowałem patent: wyczyściłem i zmatowałem papierem miejsce pęknięcia bloku nałożyłem poxipolu i szpachelką wtarłem na niego kawałek tkaniny kewlarowej. Jest piekielnie mocna, do teraz nie puściło.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Marcin
Posty: 55
Rejestracja: 18 mar 2008, o 20:36
Lokalizacja: GST

Post autor: Marcin »

ben gay pisze:Właśnie słyszałem o tym wyjmowaniu silnika dlatego pytam czy jest jeszcze jakiś inny sposób
Silnika nie trzeba wyciągać, przerabiałem to samo w styczniu po najechaniu na ostry kamień. Dokładnie co pokolei wyjmować to nie jestem w stanie opisać, robiłem to z trochę bardziej doświadczonym kolegą, wiem, że było dużo pracy, wszystkie chłodnice, całe zawieszenie od dołu, wózek wszystko było trzeba poodkręcać, albo chociaż popuścić. Z pospawaniem misy też nie było tak łatwo, zawiozłem do jednego zaufanego spawacza to jak zaczął spawać w jednym miejscu w drugim pękała, dopiero następny spawacz jakoś to ogarnął. Ogólnie to radzę Ci kupić nową (czyt.inną, używaną ale całą, nie pękniętą, chodź o takie trudno większość chce sprzedać najlepiej cały silnik niż samą misę). Jak narazie u mnie wszystko ok, nie cieknie, bo niedawno odkręcałem osłony z dołu, ale do końca to nie jestem przekonany do tych spawów. Powodzenia w naprawie :-) nie zapomnij o nowej uszczelce, jak już tą miskę wyciągniesz, myślę, że na tym nie ma co oszczędzać, chociaż jak będzie wyglądała jak nowa(przynajmniej u mnie tak było), ale to tylko moja sugestia.
MB W211 E320CDI
ben gay
Posty: 118
Rejestracja: 24 lip 2010, o 11:29
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: ben gay »

Dzięki za odpowiedzi, spróbuję to oczyścic i skleic (choc wolałbym pospawac albo wymienic na inną)bo nie mam warunków na demontaż zawieszenia.Chyba że u znajomego na warsztacie jak znajdzie wolny termin :lol: .
W210 300TD 99' AVANTGARDE
WDB2100251A833388
W124 200D 93'(EX)
kadrace
Posty: 30
Rejestracja: 14 maja 2010, o 21:37
Lokalizacja: Gorzow Wlkp/Göteborg

Post autor: kadrace »

Witam!!
Mam pytanie. Czy rownie skomplikowane jest wymontowanie miski z benzynowej V6?? Mam duzy wyciek po szybkim przejechaniu chopki. Poradzcie, bo troche sie przerazilem po przeczytaniu poprzednich postow. Rozumiem, ze dotyczyly one diesla.
MERCEDES-BENZ W210 240 Pb 98 r. kombi
MERCEDES-BENZ W124 200E 88 r.
kayus11
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2018, o 11:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PĘKNIĘTA MISKA OLEJOWA

Post autor: kayus11 »

Spawać jak najbardziej można, ale trzeba wymontować.
Tutaj poradnik na ten temat, dość obszerny :)
https://uslugispawalnicze.jimdo.com/201 ... eg%C3%B3w/
Kamil Paluch
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: PĘKNIĘTA MISKA OLEJOWA

Post autor: kompressor »

Mozna odkręcić z poduszek silnik i unieść do góry , ciężko i ciasno ale powoli da się miskę odkręcić.
Nie ma uszczelek miski olejowej w tych modelach, na silikon miedziowy albo renzosil.
S280 4 Matik
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości