Wentylator klimatyzacji nie dziala

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

eeeeeech
Ty nie masz JEZDZIC... jak jezdzisz to sie od przepływającego powietrza skraplacz chłodzi, to chyba logiczne :?:
Ty masz stac przed otwartą maską a klima ma chlodzic wnetrze... najlepiej jeszcze otworz okno
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
fajneksywysazaj
Posty: 1004
Rejestracja: 25 lip 2010, o 23:28
Lokalizacja: NOS,ZSZ

Post autor: fajneksywysazaj »

Panie w warszawie jeżdżenie to prawie cały czas stanie w korku wiec nie miał się gdzie schłodzić :-P

oki sprawdzę dziś może na postoju jak to wygląda.
KIA Sedona 2006 3.8 LPG
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

a popukaj w nie, moze szczotki sie zawiesily
Zbigniew56
Posty: 29
Rejestracja: 5 lut 2011, o 13:05
Lokalizacja: Polska

Post autor: Zbigniew56 »

Przepraszam bardzo że jeszcze raz pisze ale nikt nie odpowiedział. Gdzie znajdują się czujniki klimatyzacji, bo wentylatory próbują zastartować lecz mają jakiś problem jest to model E290 TD 1998r. z poważaniem Zbigniew
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

nie ma czegoś takiego jak "czujniki klimatyzacji"

poczytałeś wątki w tym dziale, tj. w dziale wnętrze->klimatyzacja :?:
poczytaj, tam jest sporo wiedzy...

czujnik, ktory jest odpowiedzialny za start wentylatorow znajduje sie w osuszaczu (taka czarna bombka za reflektorem po stronie kierowcy)

[ Dodano: 2011-04-27, 17:34 ]
ZGi pisze:a popukaj w nie, moze szczotki sie zawiesily
za zanim zacznie koleżanka "pukać" :-D to proponuje zdjąć osłone plastykowa wentylatorów, następnie tą plastykowa zaslepke co to kryje pod sobą żłącze cisnieniowe do klimy i wtyczke wentylatorow... wyjac tą wtyczkę, a na odsłonięte w ten sposób styki podać "na krótko" plus i masę - jak zastartują, to bedzie znaczylo że wentylatory są sprawne, a problem lezy po stronie sterowania
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniel_gsm »

Artuss.s pisze:No panowie mam podobny problem nie włączają się wentylatory. Dziś podłączyłem na krótko i chodzą. Sprawdzałem na wtyczce tez jest napięcie i rośnie w miarę wzrostu ciśnienia w układzie klimy. Ale mimo to wentylator się nie włącza co to może być??? Pozdrawiam
A JA MAM DOKŁADNIE TO SAMO...

Trzeba by to rozkminić...Napięcie podaje, ale może "wydolnosc prądowa" taka mala, ze nie ruszy...

Czy ktos cos juz zrobil w tym temacie - mam to samo - na krotko wentylator szaleje az milo a po podlaczeniu do kostki zaczyna sie krecic ledwo ledwo i to jeszcze musze mu delikatnie pomoc...

Bez klimy bedzie ciezko a lato i wysokie temperatury tuz tuz :)
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
skorupa
Posty: 15
Rejestracja: 8 maja 2011, o 12:10
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: skorupa »

Witam ja mam to samo niechodza wiatraki klimy bylem u elektyryka i stwierdzil padniety sterownik TEMIC 3X3867 96W07(07) A210 545 02 32TE to moj sterownik a na allegro znalazlem podobny rozniacy sie jeda liczba czy bedzie pasowal numer tego z allegro
TEMIC 3X3867 96W06(07) A210 545 02 32 TE
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

daniel_gsm pisze:Trzeba by to rozkminić...Napięcie podaje, ale może "wydolnosc prądowa" taka mala, ze nie ruszy...
Zamiast woltomierza podłącz np. żarówkę 12V. Wtedy sprawdzisz działanie sterownika pod obciążeniem. Powinna zmieniac się jasnośc żarówki.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Harry
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2010, o 17:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Harry »

daniel_gsm pisze:
Artuss.s pisze:No panowie mam podobny problem nie włączają się wentylatory. Dziś podłączyłem na krótko i chodzą. Sprawdzałem na wtyczce tez jest napięcie i rośnie w miarę wzrostu ciśnienia w układzie klimy. Ale mimo to wentylator się nie włącza co to może być??? Pozdrawiam
A JA MAM DOKŁADNIE TO SAMO...

Trzeba by to rozkminić...Napięcie podaje, ale może "wydolnosc prądowa" taka mala, ze nie ruszy...

Czy ktos cos juz zrobil w tym temacie - mam to samo - na krotko wentylator szaleje az milo a po podlaczeniu do kostki zaczyna sie krecic ledwo ledwo i to jeszcze musze mu delikatnie pomoc...

Bez klimy bedzie ciezko a lato i wysokie temperatury tuz tuz :)
Miałem podobny przypadek, po awarii wiatraków (nie chodziły na krótko), kupiłem nowe (nie oryginalne) wiatrako, bo wydawało mi się, że lepsze nowe niż jakieś tam używane.
Ale owe wiatraki po włączeniu klimy zaczynały tylko drgać i i nie mogły się rozpędzić. Wszyscy specjaliści zwalali na rzecz którą się nie zajmują. Spec od klimy mówił żebym jechał do elektryka, elektryk mówił żebym jechał do elektronika bo to coś ze sterowaniem, elektronik wysyłał mnie do....już nie wiem do kogo. Postawili diagnozę - serownik wiatraków padnięty, więc zacząłem szukać jakiegoś po internecie, bo oryginał w serwisie to koszt 920zł. Po długich poszukiwaniach znalazłem w serwisie w Makoszynie. Panowie założyli inny i lipa, to samo. Założyli trzeci i znowu lipa. Więc podmienili sterownik klimatronika i znowu lipa. Na końcu podpieli oryginalne wiatraki (używki) a tu odziwo chodzą. Wniosek? Nie oryginalne (choć nowe) nie będą chodziły. Może masz to samo, a może coś innego. Mercedes jest jak baba, zawsze znajdzie powód, żeby cię wk.......:)
W210 E320 CDI 2001r.
zer_gu
Posty: 43
Rejestracja: 19 mar 2010, o 13:20
Lokalizacja: szczecin-załom

Post autor: zer_gu »

witam mam taki sam problem . mianowicie kliwa jak chodzi to wiatraqt wulko na powolnym biegu chodzi tylko powoli nawet jak auto stoi z 30min mna postoju to wiatrak niechche chodzic na maxa gdzie szukac problem. przez to auto sie mocno grzeje prawie do 100c i muli na miescie przy ruszaniu jak by niemiał mocy
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Witam.
Wczoraj serwisowałem klimę (sprawdzenie szczelności i nabicie). I do momentu odpalenia wszystko ok. Mechanik przed odpaleniem sprawdził wiatraki (bo klima długo nie używana). Niestety nie działają. Ogólnie klima działa poprawnie. Wiatraki już naprawione (sprawdzone na "krótko").
I tu moje pytanie - czy mogę teraz śmiało odpalić klimę? Mechanik powiedział mi że jeżeli padnięty jest sterownik wentylatorów, to powstałe ciśnienie w układzie może uszkodzić obwód klimatyzacji. Poczytałem na forach i okazuje się że w momencie gdy ciśnienie w obiegu przekroczy dopuszczalną wartość, to sprężarka się wyłączy. Czy to prawda? Nie chcę uszkodzić klimy, a na razie jej nie używam. Włączałem ją tylko na max 1min. Wiem że wentylatory powinny się załączyć w momencie gdy temp. czynnika przekroczy 103 stopnie. Co będzie jak ciśnienie nadmiernie wzrośnie? Ne mam termometru do sprawdzenia temp. w chłodnicy klimy.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

wentylatory włączą się jak ciśnienie w układzie wzrośnie do ok 14-15 barów, jak ciśnienie będzie niebezpiecznie wysokie, wyłączy się kompresor
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Więc żeby sprawdzić sterownik, mogę śmiało włączyć klimę na postoju i czekać?
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

dokładnie, masz klimatronik ?
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Tak. Jak włączam klimę to na max i po chwili chłodniczka jest gorąca.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości