Wentylator klimatyzacji nie dziala
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
eeeeeech
Ty nie masz JEZDZIC... jak jezdzisz to sie od przepływającego powietrza skraplacz chłodzi, to chyba logiczne
Ty masz stac przed otwartą maską a klima ma chlodzic wnetrze... najlepiej jeszcze otworz okno
Ty nie masz JEZDZIC... jak jezdzisz to sie od przepływającego powietrza skraplacz chłodzi, to chyba logiczne
Ty masz stac przed otwartą maską a klima ma chlodzic wnetrze... najlepiej jeszcze otworz okno
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
-
- Posty: 1004
- Rejestracja: 25 lip 2010, o 23:28
- Lokalizacja: NOS,ZSZ
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 5 lut 2011, o 13:05
- Lokalizacja: Polska
nie ma czegoś takiego jak "czujniki klimatyzacji"
poczytałeś wątki w tym dziale, tj. w dziale wnętrze->klimatyzacja
poczytaj, tam jest sporo wiedzy...
czujnik, ktory jest odpowiedzialny za start wentylatorow znajduje sie w osuszaczu (taka czarna bombka za reflektorem po stronie kierowcy)
[ Dodano: 2011-04-27, 17:34 ]
poczytałeś wątki w tym dziale, tj. w dziale wnętrze->klimatyzacja
poczytaj, tam jest sporo wiedzy...
czujnik, ktory jest odpowiedzialny za start wentylatorow znajduje sie w osuszaczu (taka czarna bombka za reflektorem po stronie kierowcy)
[ Dodano: 2011-04-27, 17:34 ]
za zanim zacznie koleżanka "pukać" :-D to proponuje zdjąć osłone plastykowa wentylatorów, następnie tą plastykowa zaslepke co to kryje pod sobą żłącze cisnieniowe do klimy i wtyczke wentylatorow... wyjac tą wtyczkę, a na odsłonięte w ten sposób styki podać "na krótko" plus i masę - jak zastartują, to bedzie znaczylo że wentylatory są sprawne, a problem lezy po stronie sterowaniaZGi pisze:a popukaj w nie, moze szczotki sie zawiesily
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
A JA MAM DOKŁADNIE TO SAMO...Artuss.s pisze:No panowie mam podobny problem nie włączają się wentylatory. Dziś podłączyłem na krótko i chodzą. Sprawdzałem na wtyczce tez jest napięcie i rośnie w miarę wzrostu ciśnienia w układzie klimy. Ale mimo to wentylator się nie włącza co to może być??? Pozdrawiam
Trzeba by to rozkminić...Napięcie podaje, ale może "wydolnosc prądowa" taka mala, ze nie ruszy...
Czy ktos cos juz zrobil w tym temacie - mam to samo - na krotko wentylator szaleje az milo a po podlaczeniu do kostki zaczyna sie krecic ledwo ledwo i to jeszcze musze mu delikatnie pomoc...
Bez klimy bedzie ciezko a lato i wysokie temperatury tuz tuz
W210 2.0 Benzyna
VIN:
WDB2100351A633075
VIN:
WDB2100351A633075
Miałem podobny przypadek, po awarii wiatraków (nie chodziły na krótko), kupiłem nowe (nie oryginalne) wiatrako, bo wydawało mi się, że lepsze nowe niż jakieś tam używane.daniel_gsm pisze:A JA MAM DOKŁADNIE TO SAMO...Artuss.s pisze:No panowie mam podobny problem nie włączają się wentylatory. Dziś podłączyłem na krótko i chodzą. Sprawdzałem na wtyczce tez jest napięcie i rośnie w miarę wzrostu ciśnienia w układzie klimy. Ale mimo to wentylator się nie włącza co to może być??? Pozdrawiam
Trzeba by to rozkminić...Napięcie podaje, ale może "wydolnosc prądowa" taka mala, ze nie ruszy...
Czy ktos cos juz zrobil w tym temacie - mam to samo - na krotko wentylator szaleje az milo a po podlaczeniu do kostki zaczyna sie krecic ledwo ledwo i to jeszcze musze mu delikatnie pomoc...
Bez klimy bedzie ciezko a lato i wysokie temperatury tuz tuz
Ale owe wiatraki po włączeniu klimy zaczynały tylko drgać i i nie mogły się rozpędzić. Wszyscy specjaliści zwalali na rzecz którą się nie zajmują. Spec od klimy mówił żebym jechał do elektryka, elektryk mówił żebym jechał do elektronika bo to coś ze sterowaniem, elektronik wysyłał mnie do....już nie wiem do kogo. Postawili diagnozę - serownik wiatraków padnięty, więc zacząłem szukać jakiegoś po internecie, bo oryginał w serwisie to koszt 920zł. Po długich poszukiwaniach znalazłem w serwisie w Makoszynie. Panowie założyli inny i lipa, to samo. Założyli trzeci i znowu lipa. Więc podmienili sterownik klimatronika i znowu lipa. Na końcu podpieli oryginalne wiatraki (używki) a tu odziwo chodzą. Wniosek? Nie oryginalne (choć nowe) nie będą chodziły. Może masz to samo, a może coś innego. Mercedes jest jak baba, zawsze znajdzie powód, żeby cię wk.......
W210 E320 CDI 2001r.
witam mam taki sam problem . mianowicie kliwa jak chodzi to wiatraqt wulko na powolnym biegu chodzi tylko powoli nawet jak auto stoi z 30min mna postoju to wiatrak niechche chodzic na maxa gdzie szukac problem. przez to auto sie mocno grzeje prawie do 100c i muli na miescie przy ruszaniu jak by niemiał mocy
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
- Laplandmax
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
- Lokalizacja: Głogów
Witam.
Wczoraj serwisowałem klimę (sprawdzenie szczelności i nabicie). I do momentu odpalenia wszystko ok. Mechanik przed odpaleniem sprawdził wiatraki (bo klima długo nie używana). Niestety nie działają. Ogólnie klima działa poprawnie. Wiatraki już naprawione (sprawdzone na "krótko").
I tu moje pytanie - czy mogę teraz śmiało odpalić klimę? Mechanik powiedział mi że jeżeli padnięty jest sterownik wentylatorów, to powstałe ciśnienie w układzie może uszkodzić obwód klimatyzacji. Poczytałem na forach i okazuje się że w momencie gdy ciśnienie w obiegu przekroczy dopuszczalną wartość, to sprężarka się wyłączy. Czy to prawda? Nie chcę uszkodzić klimy, a na razie jej nie używam. Włączałem ją tylko na max 1min. Wiem że wentylatory powinny się załączyć w momencie gdy temp. czynnika przekroczy 103 stopnie. Co będzie jak ciśnienie nadmiernie wzrośnie? Ne mam termometru do sprawdzenia temp. w chłodnicy klimy.
Wczoraj serwisowałem klimę (sprawdzenie szczelności i nabicie). I do momentu odpalenia wszystko ok. Mechanik przed odpaleniem sprawdził wiatraki (bo klima długo nie używana). Niestety nie działają. Ogólnie klima działa poprawnie. Wiatraki już naprawione (sprawdzone na "krótko").
I tu moje pytanie - czy mogę teraz śmiało odpalić klimę? Mechanik powiedział mi że jeżeli padnięty jest sterownik wentylatorów, to powstałe ciśnienie w układzie może uszkodzić obwód klimatyzacji. Poczytałem na forach i okazuje się że w momencie gdy ciśnienie w obiegu przekroczy dopuszczalną wartość, to sprężarka się wyłączy. Czy to prawda? Nie chcę uszkodzić klimy, a na razie jej nie używam. Włączałem ją tylko na max 1min. Wiem że wentylatory powinny się załączyć w momencie gdy temp. czynnika przekroczy 103 stopnie. Co będzie jak ciśnienie nadmiernie wzrośnie? Ne mam termometru do sprawdzenia temp. w chłodnicy klimy.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
wentylatory włączą się jak ciśnienie w układzie wzrośnie do ok 14-15 barów, jak ciśnienie będzie niebezpiecznie wysokie, wyłączy się kompresor
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
- Laplandmax
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
- Lokalizacja: Głogów
- Laplandmax
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
- Lokalizacja: Głogów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości