niemieckie żółte tablice wywozowe
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
niemieckie żółte tablice wywozowe
Witam wszystkich... właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem e280 w wersji avangarde... Przyjechał im z Niemiec na żółtych tablicach wywozowych, których ważność wczoraj się właśnie skończyła Auto ma już polski przegląd, wykupiłem także OC (w polisie nie ma wpisanych numerów rej. tylko VIN). Do zarejestrowania jeszcze z tydzień został i mam wątpliowści czy mogę tym autem teraz jeździć? Orientujecie się może w tym temacie?
Jazda na żółtych tablicach jest możliwa tylko do daty ważności takowej tablicy ! Po terene całej Wspólnoty Europejskiej.
Jazda na niemieckich żółtych tablicach które straciły ważność (data na żółtym prawym polu tablicy), jest niedopuszczalna nawet po zrobieniu przeglądu i wykupieniu OC.Po upływie ważności tablic pojazd ma statut pojazdu wyrejestrowanego i jest niedopuszczony do ruchu.Samochód taki nie ma urzędowego potwierdzenia rejestracji, kierowanie takim pojazdem stanowi wykroczenie określone w art 94 paragraf 2 kodeksu wykroczeń - kara grzywny,postępowanie mandatowe do max 500 zł, dodatkowo pojazd może być usunięty na koszt właściciela- laweta
Jazda na niemieckich żółtych tablicach które straciły ważność (data na żółtym prawym polu tablicy), jest niedopuszczalna nawet po zrobieniu przeglądu i wykupieniu OC.Po upływie ważności tablic pojazd ma statut pojazdu wyrejestrowanego i jest niedopuszczony do ruchu.Samochód taki nie ma urzędowego potwierdzenia rejestracji, kierowanie takim pojazdem stanowi wykroczenie określone w art 94 paragraf 2 kodeksu wykroczeń - kara grzywny,postępowanie mandatowe do max 500 zł, dodatkowo pojazd może być usunięty na koszt właściciela- laweta
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
A mi sie jednak wydaje panowie że poruszanie sie na niemieckich próbnych tablicach a nie celnych z czerwonym paskiem poza terytorium niemiec pomimo tego ze jesteśmy w uni europejskiej jest nie-do-zwo-lo-ne , nie wiem dlaczego kolega pomylił je z tablicami wywozowymi / a ze od niedawna jestesmy w strefie shengen nikt juz nie ma nad tym kontroli
[ Dodano: 2009-01-20, 23:52 ]
moze źle sie wyraziłem - tablice z żółtym paskiem pomimo ubezpieczenia i niekonczacej sie jeszcze na nich daty waznosci - wazne są niestety tylko na terytorium niemiec
[ Dodano: 2009-01-20, 23:52 ]
moze źle sie wyraziłem - tablice z żółtym paskiem pomimo ubezpieczenia i niekonczacej sie jeszcze na nich daty waznosci - wazne są niestety tylko na terytorium niemiec
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lis 2008, o 01:25
- Lokalizacja: Wrocław
zolte tablice nie mam pojecia dlaczego ludzie mowia na nie "wywozowe". w niemczech korzysta sie z nich jak chce sie samochodem podjechac do warsztatu czy tez swiezo kupionym wrocic do domu.
zolte tablice uprawniaja do jezdzenia na terytorium Polski w terminie ich waznosci! ale juz wykupienie polskiego ubezpieczenia, wiaze sie z jazda na dziko.
zolte tablice uprawniaja do jezdzenia na terytorium Polski w terminie ich waznosci! ale juz wykupienie polskiego ubezpieczenia, wiaze sie z jazda na dziko.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lis 2008, o 01:25
- Lokalizacja: Wrocław
pisalem wyzej o tym. po po upynieciu terminu tablic, automatycznie tymczasowa rejestracja staje sie niewazna. wiec logicznie pomyslmu jak mozna ubezpieczyc pojazd ktory nie jest nigdzie zarejestrowany? takie rzeczy tylko w Polsce.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lis 2008, o 01:25
- Lokalizacja: Wrocław
PZU było innego zdania :-) podejrzewam, że ktoś poszedł z tym do sądu i teraz już nie ma takiej opcji - mowa tu o ubezpieczeniu na miesiąc za 99 zl. Ale pozwoliłem sobie zadzwonić do ubezpieczalni i tu niespodzianka - mogę ubezpieczyć auto na tych tablicach na rok :-o - warunkiem musi być przetłumaczenie dokumentów i pierwszy przegląd techniczny, auto nie musi być zarejestrowane :-) tak więc dalej naród polski będzie naciągany a policja będzie robić swoje :-)
E 200 automatic
Nieprawda - w Niemczech najpierw ubezpiecza się pojazd a dopiero mając ubezpieczenie można go zarejestrować.fabek pisze:jak mozna ubezpieczyc pojazd ktory nie jest nigdzie zarejestrowany? takie rzeczy tylko w Polsce.
Bardzo często z racji mojej profesji wykupuję tzw. żółte tablice i nigdy nie miałem kłopotów z policją po przekroczeniu ważności tablic ( na terenie Polski ) . Warunek 1. OC 2. Przegląd tech. z dopuszczeniem do ruchu.
Maksymalny wymiar kary za jazdę niezarejestrowanym pojazdem 50,00
(ex)E 290TD 1997 Pozdrawiam Serdecznie
Vito 112 CDI
Vito 112 CDI
W przypadku pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściciel jest obowiązany zarejestrować pojazd na terenie naszego kraju w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia.Zgodnie z dyspozycją art. 38 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym Dz.U. Nr 108 poz. 908 z 2005r. z póź. zmianami, podczas poruszania się pojazdem po drogach Rzeczpospolitej oraz poza granicami kraju np. po terenie Unii Europejskiej lub innych państw nie należących do wspólnoty, kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu, dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu.
Powyższe obowiązki zostały również określone w art. 35 Konwencji Wiedeńskiej z 1968r. o ruchu drogowym, ratyfikowanej przez Polskę w 1988r. (Dz.U. Nr 5 poz.40 z 24.02.1988r.), która stanowi, że kierujący pojazdem samochodowym w ruchu międzynarodowym, powinien mieć przy sobie ważny dowód stwierdzający rejestrację, wydany przez właściwy organ państwowy. W myśl art. 71 ust.1 cyt. ustawy dokumentem stwierdzającym dopuszczenie pojazdu do ruchu na terenie Polski jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe. Pojazd dopuszczany jest do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym w art. 66 cyt. ustawy jest zarejestrowany i zaopatrzony w zalegalizowane tablice rejestracyjne oraz nalepkę kontrolną.
Z przytoczonych przepisów wynika jednoznacznie, że jeżeli pojazd nie jest zarejestrowany na terytorium RP, a został on wyrejestrowany np. w Niemczech nie można się nim poruszać po drogach.
W przypadku zatrzymania do kontroli drogowej przez funkcjonariuszy Policji, dostaniesz kare za prowadzenie pojazdu niedopuszczonego do ruchu oraz za brak wymaganych dokumentów podczas kontroli. Ponadto policjanci powiadomią Urząd Celny w celu sprawdzenia czy dopełnił Pan formalności związane ze sprowadzeniem pojazdu na teren kraju.
Prosze nie pisz mi glupot, ze majac badanie techniczne i OC mozesz sobie jezdzic dowoli, bo wprowadzasz ludzi w blad i narazasz na wysokie kary ze strony Urzedu Celnego za kazdy dzien opoznienia w zaplacie akcyzy. Za darmo mandatu nie dostawales przeciez.
Zapomnialem wyzej dodac, ze na "zoltych" mozna jechac jezeli wazny jest TUV.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
NIe rozumiem dlaczego niekórzy tablice z czerwonym paskiem nazywają celnymi a z żółtym wywozowymi :lol: . To są te same tablice różnią się jedynie datą ważnośći: żółte są na tydzień a czerwone na miesiąc
Mercedes-Benz E320 CDI w210 1999r(ex)Mercedes-Benz S350 TD W140 1996r( ex)
Mercedes-Benz a170 CDI avangarde (ex)
Mercedes-Benz E320 CDI w211(rozbity, po nowym roku reaktywacja)
Golf IV 2005 1.9 TDI
Mercedes-Benz a170 CDI avangarde (ex)
Mercedes-Benz E320 CDI w211(rozbity, po nowym roku reaktywacja)
Golf IV 2005 1.9 TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości