E230 czy E300TD
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
E230 czy E300TD
Witam, jeszcze nie tak dawno posiadałem wspaniałego W124 2.0 z 1987r., z racji tego że mieszkam poza Polską, autko zostało sprzedane...natomiast tu w UK na swoim koncie posiadałem W124 E200, oraz E220... Aktualnie jeżdżę omega elite z 2003r 3.2 automat, i innej skrzyni nie chcę, auto robi 23 mpg(mil per galon) według książki, nigdy nie sprawdzałem ile pali...jakos tak, autko fajne, ale jednak chciałbym coś bardziej ekonomicznego, więc zastanawiam się nad powrotem do gwiazdy, W210 przed liftem, co do korzystania z auta to: do pracy robię około 8km w 1 stronę dziennie, więc praktycznie auto ledwie się nagrzewa, zgodzicie się? Oraz kilka razy w tygodniu wyskoczę na miasto na zakupki, krótkie dystanse, oraz może maksymalnie raz w roku bujnę się do Pl, mam pytanko, logicznie myśląc...jaki silnik najlepiej by mi przypasował? E230(35 mpg) czy E300TD(36mpg)? Stawiam na benzynę, z racji krótkich dystansów? Po lifcie autko troszkę ładniejsze, ale benzyniaki więcej palą, a 320cdi będzie niedogrzane, nie wykorzystane(tak samo 300TD) zgodzicie się, czy jednak mylę się? Dzięki za jakiekolwiek sugestie. Pozdrawiam!
- Damian86 w210
- Posty: 2177
- Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
- Lokalizacja: Zabrze
po lifcie benzynowe więcej palą ??
sam w NL przez 1.5 roku jeździłęm E220 CDI właśnie 7,4km dziennie do pracy i było ok z dogrzaniem, gorzej w zimową porą ale po klekotał z 5-10min pod domem i było przyjemnie
benzyniaki znajdzie się z mniejszym przebiegiem (teoretycznie) i powinno być taniej w eksploatacji pomyśl o 2.0 kompresor... opłaty mniejsze w UK
sam w NL przez 1.5 roku jeździłęm E220 CDI właśnie 7,4km dziennie do pracy i było ok z dogrzaniem, gorzej w zimową porą ale po klekotał z 5-10min pod domem i było przyjemnie
benzyniaki znajdzie się z mniejszym przebiegiem (teoretycznie) i powinno być taniej w eksploatacji pomyśl o 2.0 kompresor... opłaty mniejsze w UK
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce
Te 23 mpg to imperial.?
300DT w imperial robi dobrze ponad 40.
cdi dosc dlugo sie rozgrzewa, ale nasze 300DT sa juz cieple po mili.
Oczywiscie jak koszty sa priorytetem, to trzeba wzias kartke i olowek i policzyc.
Wielu podaje ze naprawy diesla sa drozsze od benzyniaka.
Ja tam licze ze przy malej ilosci napraw ostatniej generacji samochodow stanowia one mniej niz 5% kosztow ekslpoataci, wiec sa marginalne. Podobnie moze byc z roznica w oplatach rejestracyjnych, ale nie wiem jak w UK to licza.
300DT w imperial robi dobrze ponad 40.
cdi dosc dlugo sie rozgrzewa, ale nasze 300DT sa juz cieple po mili.
Oczywiscie jak koszty sa priorytetem, to trzeba wzias kartke i olowek i policzyc.
Wielu podaje ze naprawy diesla sa drozsze od benzyniaka.
Ja tam licze ze przy malej ilosci napraw ostatniej generacji samochodow stanowia one mniej niz 5% kosztow ekslpoataci, wiec sa marginalne. Podobnie moze byc z roznica w oplatach rejestracyjnych, ale nie wiem jak w UK to licza.
zle napisałem, miałem na myśli to że E240 i w górę, więcej pala jak E230, natomiast jeżeli chodzi o opłaty, sam insurance najtaniej dla mnie wychodzi właśnie za E200k (Ł550) tyle co za złomegę, lecz mała różnica w spalaniu pomiędzy nimi, potem, co najlepsze, taka sama kwota jest za E320 CDI jak i za E220 CDI (Ł700) :) po tym będzie droższe E300TD (Ł740), i najdroższe E230 (Ł850). Jak tu nie zwariować i wybrać dobrze :kwasny:Damian86 w210 pisze:po lifcie benzynowe więcej palą ?? :zdziwko: opłaty mniejsze w UK :P
- Damian86 w210
- Posty: 2177
- Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
- Lokalizacja: Zabrze
chyba troszkę więcej miałeś na myśli, raczej zostanę przy E300DT, boję się tego E320CDI, choć kusi silnik jak i odświeżona buda...ale nie, boje się i tyle. Będę szukał jak wspomniałem wyżej lub może v6 zagazowane,Kajtek1 pisze: 300DT pali duzo mniej od troszke starszego 300D.
jak widać wyżej, mało śmigam więc...dzięki za odp. i pozdr!Kajtek1 pisze:No wiec wszedzie jest troche ryzyka. Czy cdi tak sie sypia?
Jesli duzo jezdzisz to cdi moze Ci zaoszczedzic 1000 euro rocznie na paliwie. Jest z czego ewentualne naprawy oplacac.
Dokladnie tak jak powiedzialem wczesniej. Silniejszy silnik z turbo spala mniej niz slabszy silnik bez turbo.Jarqo1981 pisze:chyba troszkę więcej miałeś na myśli, raczej zostanę przy E300DT!Kajtek1 pisze: 300DT pali duzo mniej od troszke starszego 300D.
Przy porownaniu tych silnikow najwyrazniej widac jak elektroniczna kontrola ulepsza silnik w porownaniu do mechanicznego dozowania.
I ponownie jak mowilem kartka + olowek.
Przy porownywalnych kosztach mnie by ciagnelo do cdi jako ze to frajda do jezdzenia, no ale ja naprawiam sam i nie boje sie ryzyka.
Sprzedalem cdi i trzymam 300DT, bo tutaj cdi jest dostepny tylko w W211 i te auta kosztuja jakies 3x wiecej od W210 z 300
Wiem ze w UK W210 z cdi sprzedaja sie za bezcen ze wzgledu na korozje.
Moim zdaniem jeżeli ma to być auto tylko na krótkie dojazdy do pracy to lepsza będzie benzyna.
E200 kompressor będzie palił bardzo porównywalnie do E230 a jeździ dużo lepiej.
Swoją E230 przejechałem przez niecały rok ponad 40tys km.
W trasie bez najmniejszych problemów da się zejść poniżej 10l/100km.
Miasto też zamkniemy w 12l/100km.
Kolega ma poliftowego 200 kompressora (186KM) tyle że z 6-biegowym manualem, przy identycznej jeździe jego auto spala średnio 2l/100km mniej.
M111 to bardzo trwały silnik i tani w eksploatacji.
E200 kompressor będzie palił bardzo porównywalnie do E230 a jeździ dużo lepiej.
Swoją E230 przejechałem przez niecały rok ponad 40tys km.
W trasie bez najmniejszych problemów da się zejść poniżej 10l/100km.
Miasto też zamkniemy w 12l/100km.
Kolega ma poliftowego 200 kompressora (186KM) tyle że z 6-biegowym manualem, przy identycznej jeździe jego auto spala średnio 2l/100km mniej.
M111 to bardzo trwały silnik i tani w eksploatacji.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Nadal nie wiem skąd masz te dane że z turbiną mniej pali, kiedy wszędzie widzę na odwrót mógłbyś podać jakieś linki cy cuś tylko mi nie pisz że mam wejść w szukajkę, albo że pełno danych na necie, a co do aut w uk, nie ważne czy to CDI po lifcie czy auto od początku produkcji, nie widziałem tu mercedesa bez rdzy dużo się naoglądałem, uwierz mi. Chyba będę szukał E300DT, mam ogromny sentyment do tego klekota...i taką ma dobrą sławę chyba że znajdę coś fajnego w gazie...kończę temat Panowie, dzięki za odp. i wszystkiego dobrego życzę jak zmienię autko to się pochwalę na pewno załączam fotkę mojej byłej gwiazdy.Kajtek1 pisze: Dokladnie tak jak powiedzialem wczesniej. Silniejszy silnik z turbo spala mniej niz slabszy silnik bez turbo. Wiem ze w UK W210 z cdi sprzedaja sie za bezcen ze wzgledu na korozje.
Szukanie nie boli. http://www.car-emissions.com/cars/model ... ass+(W210)
Fabryczne dane podawane w USA sa troche trudne do znalezienia, jake ze przez lata istnienia 300tek zmienil sie sposob w jaki mpg sa obliczane, ale turbo na ile pamietam mial oficjaline 3 mpg wiecej od NA
Fabryczne dane podawane w USA sa troche trudne do znalezienia, jake ze przez lata istnienia 300tek zmienil sie sposob w jaki mpg sa obliczane, ale turbo na ile pamietam mial oficjaline 3 mpg wiecej od NA
to zle pamiętasz, na auto centrum sobie popatrz, lub nawet na auto trader, poza tym co Ty podałeś za link? Najmłodszy rocznik to 2000, a spór jest o E300D oraz E300DT...ehhhKajtek1 pisze:Szukanie nie boli. http://www.car-emissions.com/cars/model ... ass+(W210)
Fabryczne dane podawane w USA sa troche trudne do znalezienia, jake ze przez lata istnienia 300tek zmienil sie sposob w jaki mpg sa obliczane, ale turbo na ile pamietam mial oficjaline 3 mpg wiecej od NA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości