E55 AMG - proszę o pomoc i poradę

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Mattt
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2012, o 19:53
Lokalizacja: mazowieckie

E55 AMG - proszę o pomoc i poradę

Post autor: Mattt »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy, a zarejestrowałem się, ponieważ poszukuję pomocy i porady ludzi, którzy mają doświadczenie z Mercedesami. Już tłumaczę w wielkim skrócie, o co chodzi.

Rok temu kupiłem sobie Mercedesa E220 CDI rocznik 1999 i bardzo przypadł mi do gustu. W zasadzie jedyne, czego mi w nim brakowało to moc silnika. Po drodze stałem się fanem trzech literek - AMG - aż w końcu zamarzyłem o posiadaniu Gwiazdeczki z tym pięknym napisem z tyłu. I tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Chciałbym poprosić o wypowiedzi osób, które miały już do czynienia z E55 AMG, ponieważ poszukuję odpowiedzi na parę pytań.

Najważniejszym z nich jest w zasadzie kwestia eksploatacji. Mój budżet na sam zakup wynosi 7.000 EUR. Jestem świadom spalania i comiesięcznych wydatków związanych z benzyną, natomiast interesuje mnie jak wygląda zużycie części. Co trzeba najczęściej wymieniać? Czy ma jakieś wady fabryczne albo psujące się części, o których wiadomo, że najprawdopodobniej trzeba je będzie wymienić? Co może być do wymiany JUŻ po przebyciu tych 200.000-250.000 kilometrów (przy założeniu, że licznik nie był cofany)? W zasadzie od tego zależy moja decyzja o zakupie. Mój aktualny samochód sprawuje się technicznie idealnie. Przy przebiegu przekraczającym 300.000 km w ciągu 30.000 km mojej jazdy nie musiałem w nim wymieniać niczego, prócz standardowego zakresu płynów eksploatacyjnych i filtrów. Ciekaw jestem, czy przy silniku AMG też można się spodziewać podobnej jakości?

Rozglądałem się już trochę na mobile.de i znalazłem parę ofert. Czy moglibyście powiedzieć, co o nich sądzicie?

1- http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/deta ... rigin=PARK
2- http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/deta ... rigin=PARK
3- http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/deta ... rigin=PARK
4- http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/deta ... rigin=PARK
5- http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/deta ... rigin=PARK

Napisałem do każdego ze sprzedawców zapytanie o numer VIN. Jak tylko pojawi się jakaś odpowiedź, to zaktualizuję temat o ten element.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Skrócę cały Twój wywód.
Dowolna AMG przy 20k. rocznie zażąda na utrzymanie 20k. przez przynajmniej 2lata na naprawy zaszłe.Potem 10 rocznie na przeglądy + na starzenie się X.
Jeżeli byłaby to 430 AMG 10 letnia, a chciałbyś utrzymać ją w stanie zakupu, to po doprowadzeniu do stanu (zadowalającego - suma?) będziesz miał co rocznie 10-15 do wydania
po za eksploatacją.Na pewno nie wierzysz, ale poczytaj na forum.Jakiekolwiek obtarcie na zderzaku to nie 500.Oczywiście jeżeli chcesz się pobawić takim autem i je zniszczyć nikt Ci nie zabroni. :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...niezły wyrok wydał noc :hyhy:
...co do obtarć to trzeba tak obcierać żeby oc sprawcy pokryło szkode :D no ale czasem sie zdarzy z naszej winy... i trzeba bedzie gratów szukać :P AC na auto z 1998 to ciężki temat... a Ty masz na zakup 7k ojro... czyli tyle co na auto i przerejstrowanie...
... ale mam rozwiązanie :hyhy: podejrzewam, że mało możliwe ale ...
... namów kolegę "noc" na to żeby pojechał z Tobą, obejrzał wszystkie, posłuchał, pomierzył.. jednym słowem... znalazł lalke przez duże L i taką co się nie zepsuje ;)

tak ze zdjęć i bez nr vin to ja bym wybrał nr 4, tylko mu te końcówke z tesco wywalić :P daj viny, będziemy radzić... no i trzeba patrzeć na jakich oponach stoi, czy tarcze ok bo to już nie są koszta jak w 2,2cdi :D

...mam nadzieje, że się nie zniechęcisz ale lepiej jak ktoś szybko Ci wyjaśni, że tu w grę wchodzą większe koszta... bardzo zawałowo zrobił to noc ... ale uważam, że lepiej nikt tu tego nie wyjaśni ;)

...fakTury, też chce takie amg :rotfl: :rotfl: :rotfl:
:hyhy:
Obrazek
Goku
Posty: 218
Rejestracja: 8 lis 2009, o 13:25
Lokalizacja:

Post autor: Goku »

Kolego jakoś nie chce mi się wierzyć, że wystarczyła u Ciebie tylko wymiana płynów, ale może poprzedni właściciel dbał o auto. Pojeździj jeszcze z rok tym 2.2cdi, ja co prawda mam W124 i to E200 zaledwie, a w ciągu roku od sprowadzenia dołożyłem ~4tyś. Przy AMG czy nawet zwykłym W210, musisz się liczyć z większymi kosztami, a jeśli już padnie jakaś konkretna część, przy chęci wymiany na nową, możesz szykować pare tyś :zdziwko: No i koszta benzyny, to się tylko tak mówi 'wiem ile to będzie kosztowało'. Najlepiej by było w takim momencie mieć Chryslera z silnikiem Hemi w którym rozłącza połowe przy lekkiej nodze i faktycznie nie pali tak dużo.... Jeśli masz kase kupuj, może kiedyś mnie przewieziesz chociaż kawałek :P
W124 E200 95r M111 VIN: WDB1240191C260250
Awatar użytkownika
vitia
Posty: 13
Rejestracja: 16 kwie 2010, o 01:15
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: vitia »

Witam,

Mam co prawda E50, nie E55, ale może Ci się przyda kilka informacji.

Samochód mam 2 lata, kupiłem naprawdę zadbany egzemplarz z przebiegiem około 250000 (autentyczność potwierdziła ASO), teraz ma 273000. Samochód przed zakupem sprawdzany był w ASO Mercedesa w Sosnowcu. W sumie wszystko wyszło ok (nawet byli zaskoczeni), gdyby nie uszkodzona skrzynia (ślizgało przy zmianie z 2 na 3 bieg). Niestety nie byli w stanie oszcować przybliżonych kosztów naprawy, ale zaryzykowałem i kupiłem auto - sprzedający opuścił sporo z ceny. Po zakupie to był praktycznie jedyny poważny koszt jaki poniosłem: naprawa tej skrzyni to niecałe 4000 zł (łącznie z nowym oryginalnym olejem, wszystkie części kupione w ASO).

Po za tym to co w każdym aucie powinno się wymienić po zakupie: wymiana oleju (pełen syntetyk 5W40, ok. 50 zł/l, wchodzi ok. 7l), płyn chłodniczy, hamulcowy, nivo itp., filtry powietrza (są 2, ok. 60 zł/szt. w ASO, zamienniki minimalnie tańsze). Ogólnie w uproszczeniu wszystkiego jest tak jakby "2x więcej" ;) niż w normalnym mniejszym 4 cylindrowym aucie (płynów, filtrów itp.), ale ceny tych rzeczy nie powalają, są na normalnym poziomie, to już w końcu stary samochód jest. Musiałem również wymienić klocki hamulcowe z przodu, koszt coś ok. 300-400 zł (Intercars). Tarcze to już grubszy wydatek (nawet 2000 za komplet na przód - u mnie wymiana się powoli zbliża). Wiem, że E55 ma inne hamulce z przodu, są jakieś zamienniki, do E50 niestety nie znalazłem. Hamulce z tyłu są identyczne jak w słabszych W210 z przodu (klocki, tarcze).

Blacha jest taka sama jak w innych W210, jedynie różnią się zderzaki i progi - przy stłuczce może być problem, używek jest mało i są naprawdę dużo droższe od zwykłych. Ja musiałem kupić przedni halogen (zając wieczorem mi wyskoczył) - cena nowego w ASO 660 zł, znalazłem po miesiącu używkę za 200 zł. Na szczęście zderzak tylko minimalnie pękł, został sklejony i pomalowany.

Nie wiem natomiast nic o kosztach napraw samego silnika, bo samochód przez cały czas jest całkowicie bezawaryjny, nie bierze w ogóle oleju, jedyną rzeczą, która się zepsuła był wyłącznik świateł stopu pod pedałem hamulca (coś ponad 100 zł w ASO). W 2010 roku byłem nim na wakacjach w Chorwacji, kompletnie bezproblemowo, spalanie niecałe 12l/100 (oszczędna jazda autostradowa, 140 km/h z tempomatem). Zaznaczam, że samochód jest używany weekendowo, tylko przy ładnej pogodzie, w zimę stoi w garażu. W przypadku codziennego intensywnego użytkowania być może byłoby zupełnie inaczej - nie wiem.

Ogólnie uważam, że najważniejsze to bardzo dokładnie obejrzeć auto przed zakupem, jeśli się władujesz na "minę" to, jak zauważył już kolega Noc, koszty mogą być ogromne jeśli chodzi o silnik. Ja miałem szczęście tego nie doświadczyć. Pozostałe mechanizmy to w większości po prostu W210 i koszty eksploatacji da się przeżyć. A jazda i dźwięk silnika są naprawdę wciągające, jedynie trochę szybko wskazówka poziomu paliwa spada ;) Życzę udanego zakupu!

PS. Mam nadzieję, że nie złamę regulaminu jeśli podam Ci jeszcze linka do forum, na którym ktoś miał podobne pytania. Ja jak kupowałem to czytałem ten temat, widzę, że ostatnio trochę się nawet rozwinął.

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 63444&st=0
W210 E50 AMG
WDB2100721A233189
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

noc pisze:Jeżeli byłaby to 430 AMG 10 letnia, a chciałbyś utrzymać ją w stanie zakupu, to po doprowadzeniu do stanu (zadowalającego - suma?) będziesz miał co rocznie 10-15 do wydania
Nie wiem jak E50 ,E55 i 430 ale kolega ma starsze 420 zagazowane 97rok na Taxi i jaki z nim rozmawiałem to eksploatacja nie jest wcale taka droga jak napisałem noc
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
Awatar użytkownika
FiLiP_SoPoT
Posty: 183
Rejestracja: 20 lip 2010, o 08:28
Lokalizacja: tak zaje...ało ??
Kontakt:

Post autor: FiLiP_SoPoT »

ja mam e430 w pakiecie amg na taxi i jest luzik ;) koszty ? ok zgodze sie ze swiece przewody i cewki to jedyny minus bo jest ich duuzo :hyhy: ale ogolnie jak kupisz niezagazowane V8 to bedzie ci ono dłuuuugo służyć i dawac duuuzo satysfakcji :D a zawieszenie itp to takie same koszta aaa jedynie klocki i tarcze sa troszke drozsze bo mam hamulec z e55 :P
E 430 TaXi :D
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Panowie,przypomnę,że chodzi o E55AMG i porównania do E430 czy E420 maja się nijak.Kiedyś miałem podobnego pomysła i jeśli chodzi o najczęstsze klamoty serwisowe ,zawieszenie i hamulce,to mnożnik mi wyszedł x3.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Strss
Posty: 38
Rejestracja: 29 sty 2012, o 21:23
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Strss »

Siema
zgodzę się się z kolegom vitia
Też przy zakupie wszystko sprawdziłem w serwisie mercedesa, auto kupione od starego niemca z ważnym przeglądem w nimcach.
Auto mam drugi rok, eksploatuje je na co dzień i nie sprawia problemów gwiazdeczka :cwaniak: :cwaniak:
Wydaje mi się że jedyne na co trzeba zwracać większą uwagę to skrzynia, ja osobiście to dopóki silnik się całkiem nie nagrzeje to jeżdżę baaardzo powoli
PZDR
krasul
Posty: 87
Rejestracja: 16 gru 2010, o 22:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: krasul »

1. nie ma co porownywac AMG do pakietu stylistycznego, bo to zupelnie inne auta
2. Kolega noc, slusznie Cie ostrzegl, ze zapal zapalem, ale jak Ci przyjdzie do naprawy i bedziesz musial wydac za jednym "strzalem" 2 tysie za wymiane np swiec i kabli, pozniej okaze sie ze masz sondy i do wymiany...poprostu eksploatacja, to nie jest problematyczne kolega noc chetnie Cie u siebie ugosci, tylko nadmienia, ze moze to slono kosztowac :)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Moja wypowiedź jak zaznaczyłem, dotyczyła auta dla konesera utrzymującego damę w stanie
co najmniej równym z dniem zakupu.Zwykłe auto traci rocznie na wartości, ale takie 55 dobrze utrzymywane już zyskuje.Niestety to kwestia wolnych środków finansowych traktowanych jako inwestycja.
Lotus El. z 2000 roku kosztuje 60-100. 210 Brabus 55 50-100.Za Lotusem każdy się obejrzy,
za Brabusem niewielu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

noc pisze:Lotus El. z 2000 roku kosztuje 60-100. 210 Brabus 55 50-100.Za Lotusem każdy się obejrzy,
za Brabusem niewielu.
To lepiej kupić ładne w215 za 80 tys i każdy sie będzie oglądał :)
http://allegro.pl/mercedes-cl-63-amg-un ... 62596.html
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

bonifacq pisze:
noc pisze:Lotus El. z 2000 roku kosztuje 60-100. 210 Brabus 55 50-100.Za Lotusem każdy się obejrzy,
za Brabusem niewielu.
To lepiej kupić ładne w215 za 80 tys i każdy sie będzie oglądał :)
http://allegro.pl/mercedes-cl-63-amg-un ... 62596.html
Każdy "dres" już takim jeździ po nocy... a w co drugim bok przetarty na ubezpieczenie :]
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wszystko zależy do czego auto ma służyć.
Jeżeli chcesz nawiązać kontakt z poważną f-mą na dłuższy czas musisz podjechać autem które świadczy o twoim statusie zawodowym i rodzinnym.W tym wypadku świeże kombi.
Jeżeli chcesz wyrwać młodą laskę nieodzowny albo nowy albo b.stary kabriolet.
Jeżeli jedziesz do urzędu skarbowego zalecam stary zardzewiały dymiący klekot.
Wyjazd z żoną na kolację jakimś maleństwem.Itd. :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

noc pisze:Wszystko zależy do czego auto ma służyć.
Jeżeli chcesz nawiązać kontakt z poważną f-mą na dłuższy czas musisz podjechać autem które świadczy o twoim statusie zawodowym i rodzinnym.W tym wypadku świeże kombi.
Jeżeli chcesz wyrwać młodą laskę nieodzowny albo nowy albo b.stary kabriolet.
Jeżeli jedziesz do urzędu skarbowego zalecam stary zardzewiały dymiący klekot.
Wyjazd z żoną na kolację jakimś maleństwem.Itd. :rotfl:
A takie W215 AMG to dla kogo ??
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości