Kupno w210 - dobry wybór na trasy?

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

skup sie na merytorycznej odpowiedzi zamiast pisac bzdury
chłop chce informacji o 2,3 a nie czytać wypocin o fiacie 125p
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
raaza
Posty: 287
Rejestracja: 7 paź 2013, o 19:21
Lokalizacja: gkp

Post autor: raaza »

Mój 2,3 za 30zł zrobi 100km, czyli wychodzi ok 11l spalanie wokół komina. W trasie mierzyłem raz i wyszło za 60zł 230km. Prędkość 100-120km/h.
Widzę tu dużo wpisow posiadaczy e230. Jakie macie przyspieszenie do 100?
U mnie w kombi jest dokładnie 9,0 na pb. Na lpg kilka sek gorzej..
Zastanawia mnie to 9,0, bo nowe auto powinno mieć 11sek, a moje ma ponad 350000.

Ostatnio mierzyłem z kolegą moje auto i jego Bore 1,9tdi, 136KM. Upierał się, że Bora lepiej się zbiera a miała 10,50 do setki :]
WDB2102371A270261
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

raaza, to coś bardzo dobrze przyśpiesza twoja fura, według mnie nie ma szans żebyś zszedł poniżej 10s zwłaszcza ze piszesz ze na gazie masz kilka s gorzej, kilka tzn ile? 3 a moze 5, to jest zbyt duza roznica miedzy gazem a benzyna, coś chyba zle mierzysz :)
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Jak znajdę kawałek suchego asfaltu to i swojego zmierzę z ciekawości :D Ale jak na razie napierdala śniegiem, że pługi śmigają co 20 minut :D
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. »

Miałem kiedyś jakąś aplikację na androida która mierzyła przyśpieszenia.
Wychodziło w granicach 11 sekund.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Moim skromnym zdaniem 11 sekund do setki przy tym silniku i ze sporą masą auta to wynik całkiem przyzwoity ... :hyhy:
raaza
Posty: 287
Rejestracja: 7 paź 2013, o 19:21
Lokalizacja: gkp

Post autor: raaza »

Miałem gdzieś filmik jak to idzie. Na pb 9sek, a na gazie było chyba 12,50sek. Z lpg coś nie tak powoli. Jak dam szybko gazu to przerywa czasami, trzeba stopniowo.
Coś było chyba grzebane w silniku. Jak przygazuje na luzie to odcina już przy 4000obrotów. Tak ma być? Na biegu jak jest to dobrze się wkręca.
Mialem tym autem pojezdzić z rok i sprzedać bo ruda, ale szkoda mi tego silnika. Pali od 1go przy -15, olej żółty a 20000km powinien być zmieniany, zrobiłem od zakupu 7000km, żadnych dolewek, dobre przyspieszenie..szkoda będzie.
Niedługo podłacze go pod komputer i na hamownie. Okaże się czy zostanie na dłużej. Jak nie ma poważnych blędów to dostanie nowy lakier, świece, przewody, itp.


Paweł jak mierzyłeś przyspieszenie to na jakich biegach? Ja trójki nie wrzucałem..
WDB2102371A270261
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

raaza pisze:Paweł jak mierzyłeś przyspieszenie to na jakich biegach? Ja trójki nie wrzucałem..
A ja tutaj o leniowozie rozmawiam z automatem :wstyd:
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. »

Mam automatyczną skrzynie.
Autostrada A2 od bramek gaz w podłogę.
Przyśpieszenie mierzy GPS. Powtórzyłem kilka razu test wyniki nie różniły się więcej niż 0,6s.

Dziś przejechałem 800km. Warszawa-Częstochowa-Kraków-Częstochowa-Warszawa.
Spalanie 9,7l LPG / 100km. Do Krakowa jechałem równo 4h wróciłem w 3h 45min więc całkiem wolno nie jechałem.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

2.3 może szału nie robi, ale trochę jedzie. Nie miałem okazji jeździć 2.0, za to jechałem kilka razy C220 Dieslem - jak zabierałem się za wyprzedzanie to miałem ochotę zabić się własną pięścią :rotfl: pod górkę się trochę zrobiło i 120 z pedałem w podłodze :zdziwko:
Nie potrafię sobie nawet wyobrazić jak ten silnik radzi sobie z W210 :wstyd:
JaworMB
Posty: 1
Rejestracja: 10 mar 2014, o 16:16
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: JaworMB »

Jestem nowym użytkownikiem forum, ale pozwolę sobie wyrazić zdanie na temat czy okular to dobry wybór w trasy. Nie obrażę się w żadne sposób jeżeli ktoś z forumowiczy wytknie mi jakieś błędy w niżej napisanym tekście.

Osobiście posiadam Mietka z silnikiem 290 TD, w pierwszym miesiącu po zakupie przejechał przeszło 8000 km, dodam że większość po 'górach' na południu Polski, Słowacji oraz północnych Czechach, średnie spalanie jakie uzyskałem podczas tego przebiegu wyniosło 6-6,5L/100km co uważam jest znakomitym rezultatem, zważywszy na pojemność silnika, masę samochodu(2 dorosłe osoby + pokaźny bagaż) oraz charakter pokonanej trasy i stare 'kapcie', które wyrzuciłem od razu po powrocie i wymianie na nowe opony.

Rekord to 5,2L/100km na trasie Białystok-Warszawa-Lublin-Białystok

Jak wiadomo marka MB słynie z bardzo wysokiego komfortu podróżowania, mówiąc potocznie samochód po prostu 'płynie' po szosie.

Co do gamy silników benzynowych W210, miałem okazje jeździć jakiś czas wersją z motorem 2.0 136KM oraz na jednym z weekendowych wypadów autem kolegi z silnikiem 3.2 224KM.

Z silnikiem o pojemności 2.0 w trasie przy wyprzedzaniu kolumny kilku ciężarówek na raz po prostu nie było czym 'depnąć', strasznie słabo się zbierał.

Co innego mogę powiedzieć po krótkim doświadczeniu z jazdy z silnikiem 3.2 w automacie, fakt spalanie wyszło na poziomie 8-8,5L/100km przy spokojnej jeździe ale za to po naciśnięciu pedału gazu nie było obawy przy wyprzedzaniu nawet kolumny dłuższych pojazdów, nie trzeba było go deptać tak jak w przypadku wersji z 2.0.

Dla W210 trasa 200-300 km to przysłowiowe 'małe piwo', podróżujący nie zdąży nawet jeszcze dobrze się rozsiąść w wygodnych fotelach a już po kilku godzinach będzie znajdował się u celu. Ten samochód stworzony jest do pokonywaniu naprawdę długich odległości, i to w bardzo wygodnych warunkach nawet w 5-osobowym składzie z bagażami.

Jedni lubią silniki benzynowe, drudzy diesla, a jeszcze inni benzynę z instalacją LPG(co uważam osobiście jest 'profanacją' w tej klasie samochodów ze stajni Mercedesa). Ja osobiście, może tez z racji kilkuletniego przyzwyczajenia poleciłbym wersje z dieslem jeżeli ktoś często wybiera się poza miasto.
Jest Gwiazda jest Jazda...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości