SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: Piasek »

Tak, były 2 rodzaje. Standardowy i z takim dopiętym dodatkowym baniakiem np dla wer. pod ksenon czy jakichś skandynawskich albo w opcji - wówczas miał coś koło 7 litrów
https://sprzedajemy.pl/zbiornik-spryski ... nr54519581
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: rr6 »

Dodam że ten drugi zbiornik jest na wężyku - można dokupić tylko ten mały i podpiąć do pierwszego.
Awatar użytkownika
Orzech
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 2020, o 20:54
Lokalizacja: Twardogóra

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: Orzech »

Widziałem na allegro takowe, ale w moim, pojedynczym, ten dolny otwór jest chyba zaślepiony ;) Zainwestuje w całość. Podwójny zbiorniczek nie ma dwóch pompek? U mnie jest jedna.
W210 E200 B+LPG 1999r
WDB2100351A906924
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: rr6 »

Orzech pisze: 8 wrz 2020, o 15:10 Widziałem na allegro takowe, ale w moim, pojedynczym, ten dolny otwór jest chyba zaślepiony ;) Zainwestuje w całość. Podwójny zbiorniczek nie ma dwóch pompek? U mnie jest jedna.
Nie, pompka jest jedna. Siedzi w tym samym miejscu. Radzę dokupić gumkę uszczelniającą bo ta parcieje i pewnie po wyjęciu pompki się rozpadnie.


https://www.redmars.pl/product-pol-1270 ... szyby.html
Ryszardson
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2015, o 19:32
Lokalizacja: Tarnów

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: Ryszardson »

Witam wszystkich,

mam takie mocno ogólne pytanie, generalnie rzecz biorąc nigdy pasjonatem motoryzacji nie byłem, od roku jestem posiadaczem w210 2.2cdi 99rok elegance automat i zakochałem się w tym samochodzie, także teraz dbam o to, żeby wszystko było tip-top :)

Pytanie: czy jest tutaj na forum jakiś temat w którym mogę sprawdzić kiedy i jakie elementy eksploatacyjne powinno się wymieniać? Nie mówie tu o filtrach, oleju czy hamulcach, ale czytając forum dowiedziałem się między innymi, że olej w ASB powinien być wymieniany co 60-80tys, więc od razu zaczynam się do tego szykować...chciałbym robić wszystkie wymiany z wyprzedzeniem, żeby samochód był w dobrej kondycji, dodatkowo przez rok zrobiłem nim prawie 20tys. kilometrów, więc zależy mi na niezawodności.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: rr6 »

Ryszardson pisze: 15 wrz 2020, o 12:21 olej w ASB powinien być wymieniany co 60-80tys, więc od razu zaczynam się do tego szykować...
Od razu wymień też wtyczkę wiązki skrzyni, bo to problematyczny element.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: Muniek »

Ryszardson pisze: 15 wrz 2020, o 12:21 Witam wszystkich,

mam takie mocno ogólne pytanie, generalnie rzecz biorąc nigdy pasjonatem motoryzacji nie byłem, od roku jestem posiadaczem w210 2.2cdi 99rok elegance automat i zakochałem się w tym samochodzie, także teraz dbam o to, żeby wszystko było tip-top :)

Pytanie: czy jest tutaj na forum jakiś temat w którym mogę sprawdzić kiedy i jakie elementy eksploatacyjne powinno się wymieniać? Nie mówie tu o filtrach, oleju czy hamulcach, ale czytając forum dowiedziałem się między innymi, że olej w ASB powinien być wymieniany co 60-80tys, więc od razu zaczynam się do tego szykować...chciałbym robić wszystkie wymiany z wyprzedzeniem, żeby samochód był w dobrej kondycji, dodatkowo przez rok zrobiłem nim prawie 20tys. kilometrów, więc zależy mi na niezawodności.
Łap moją listę

Kod: Zaznacz cały

Serwis co 15.000 km: 299.800 | 314.800 | 329.800 | 344.800



Zakres czynności w ASO co wiosnę:
- KLIMA - przeglad klimatyzacji z napelnieniem czynnikiem R134a
- KLIMA - sprawdzenie szczelnosci klimatyzacji
- KLIMA - odgrzybianie i ozonowanie klimatyzacji
- KLIMA - mycie parownika klimatyzacji
- KLIMA - wymiana filtrów kabinowych x2 (MANN CU 2745-2; A 210 830 10 18; zakup i wymiana we wlasnym zakresie)
- KLIMA - wymiana filtrów węglowych x2 (MANN CUK 22 000-2; A 210 830 11 18; zakup i wymiana we wlasnym zakresie; co 45 tysiecy: 284, 329, 374...)



Zakres czynności w WARSZTACIE na "Serwis":
- CHECK - przeglad calego auta
- wymiana paska wielorowkowego (BOSCH 1 987 946 046; A 011 997 97 92 - 21.36x2390mm; co 30 tysięcy: 299, 329, 359...)
- wymiana świec na platynowe (BERU Z206 x12; 28 Nm; co 30 tysięcy: 299, 329, 359...)
- wymiana filtra paliwa (KNECHT KL 82; A 002 477 30 01; co 30 tysięcy: 299, 329, 359...)

Zakres czynności w ASO na "Serwis":
- OLEJ  - plukanie silnika (LIQUI MOLY 2662; Liqui Moly Engine Flush Pro-Line 500ml x2 - zalać bezpośrednio przed serwisem olejowym i zostawić na wolnych obrotach na 15 min)
- OLEJ  - wymiana oleju silnikowego (5W40 TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 2x5.0L; zakup we wlasnym zakresie)
- OLEJ  - wymiana korka oleju i uszczelki korka spustowego oleju
- OLEJ  - wymiana filtra oleju (KNECHT OX 345/7D; A 000 180 26 09; zakup we wlasnym zakresie)
- HAMUL - wymiana płynu hamulcowego DOT4+ (ATE SL.6 03.9901-6402.2 ; A 000 989 08 07 13; co 2 lata: 2016(OK), 2018(OK), 2020, 2022, 2024...)
- COOL  - wymiana płynu chłodniczego (TOTAL COOLELF AUTO SUPRA; co 3 lata: 2017(OK), 2020, 2023, 2026...)
- ASB   - co 60 tysięcy: 329, 389, 449...
		* wymiana oleju w ASB 4.0L (MB 236.14 - A 001 989 68 03)
		* uszczelka (A 140 271 00 80)
		* wtyczka (A 140 270 02 50 + A 026 997 41 48 + A 026 997 40 48)
		* filtr (A 140 277 00 95)
		* podkładka pod śrubę spustu oleju (A 140 271 00 60)
		* śruba spustu oleju (N 000000 0000884)
		* zabezpieczenie miarki (A 140 991 00 55)

Zakres czynności samodzielnych na "Serwis":
- wymiana wycieraczki (BOSCH 3 397 012 455; 640mm)
- wymiana filtra powietrza (MANN C 32 164; A 112 094 01 04 / A 112 094 02 04)
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Ryszardson
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2015, o 19:32
Lokalizacja: Tarnów

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: Ryszardson »

Świetny post @Muniek - jestem mega wdzięczny!

Pytanie, sprawdzałem temat świec - dlaczego wpisałeś akurat 30tys? Widziałem posty na tym forum, że dobre świece to i 100tys. mogą pociągnąć :)
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: Muniek »

Ryszardson pisze: 16 wrz 2020, o 13:25 Świetny post @Muniek - jestem mega wdzięczny!

Pytanie, sprawdzałem temat świec - dlaczego wpisałeś akurat 30tys? Widziałem posty na tym forum, że dobre świece to i 100tys. mogą pociągnąć :)
Bo ja mam silnik skażony LPG ;)
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Vidi
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2020, o 22:56

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: Vidi »

Witam wszystkich.
Jak rozpoznać czy łańcuch czy szklanka?
MB 250 D pompa 5 rzędowa bosch. Silnik 605.912 kod 210.010
Na zimnym silniku po nocy po zapaleniu rano (jałowy) cisza 2 do 3 min zaczyna stukać nie cyklicznie. Raz słychać raz nie, cisza kilka sekund potem znowu. Na rozgrzanym po zapaleniu (jałowy) silnika stuka cyklicznie. Klekot z metalicznym pogłosem.
Jeden mechanik mówi że łańcuch drugi ze szklanka. :(
W210 E250 D 96r.
WDB2100101A285395
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: SuperBuster11 »

U mnie łańcuch było słychać cały czas. Niezależnie, czy silnik zimny czy ciepły, było słychać takie delikatne jakby stukanie czy grzechot, co około sekundę. Z tym że to silnik benzynowy. Sprawdzałeś ciśnienie oleju? Sprawdzany był stan napinacza łańcucha? Od tego bym zaczął. Zastanawiam się też, czy to nie jest któryś wtrysk. To można samemu sprawdzić, przykładając długi śrubokręt do wtryskiwacza, a ucho do rękojeści - działa to trochę jak stetoskop. Przykładasz po kolei do każdego wtryskiwacza i słuchasz na którym cylindrze występują stuki. Jeśli nie słychać, to wtryski raczej można wykluczyć.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: Piasek »

Albo kupić stetoskop
https://allegro.pl/oferta/stetoskop-dia ... gJrIPD_BwE
kumpel ma podobny i na prawdę dobrze słychać nawet takie rzeczy jak jeden luźny zawór. Na ucho słychać że stuka, ale po przyłożeniu w/w zlokalizujesz na którym cylindrze.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: SuperBuster11 »

To co ja opisałem, to raczej do sprawdzenia pracy wtryskiwaczy niż zaworów. Ale jak piszesz, stetoskopem można więcej sprawdzić, podejrzewam, że nawet łańcuch byś osłuchał :)
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Przemek307
Posty: 23
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:55
Lokalizacja: Olsztyn

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: Przemek307 »

Vidi pisze: 18 wrz 2020, o 00:24 Witam wszystkich.
Jak rozpoznać czy łańcuch czy szklanka?
MB 250 D pompa 5 rzędowa bosch. Silnik 605.912 kod 210.010
Na zimnym silniku po nocy po zapaleniu rano (jałowy) cisza 2 do 3 min zaczyna stukać nie cyklicznie. Raz słychać raz nie, cisza kilka sekund potem znowu. Na rozgrzanym po zapaleniu (jałowy) silnika stuka cyklicznie. Klekot z metalicznym pogłosem.
Jeden mechanik mówi że łańcuch drugi ze szklanka. :(
U mnie w 2.8 V6 benzynie po odpaleniu zimnego było słychać uderzenie z przodu silnika po czym była cisza i pojawiał się metaliczny dźwięk przy temperaturze silnika koło 80 stopni. Możesz sprawdzić moje posty, bo wstawiałem filmik z pracą silnika z rozwalonym rozrządem.
W210 2.8 V6. WDB2100631A506707
Vidi
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2020, o 22:56

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

Post autor: Vidi »

Przemek307 pisze: 19 wrz 2020, o 19:27
Vidi pisze: 18 wrz 2020, o 00:24 Witam wszystkich.
Jak rozpoznać czy łańcuch czy szklanka?
MB 250 D pompa 5 rzędowa bosch. Silnik 605.912 kod 210.010
Na zimnym silniku po nocy po zapaleniu rano (jałowy) cisza 2 do 3 min zaczyna stukać nie cyklicznie. Raz słychać raz nie, cisza kilka sekund potem znowu. Na rozgrzanym po zapaleniu (jałowy) silnika stuka cyklicznie. Klekot z metalicznym pogłosem.
Jeden mechanik mówi że łańcuch drugi ze szklanka. :(
U mnie w 2.8 V6 benzynie po odpaleniu zimnego było słychać uderzenie z przodu silnika po czym była cisza i pojawiał się metaliczny dźwięk przy temperaturze silnika koło 80 stopni. Możesz sprawdzić moje posty, bo wstawiałem filmik z pracą silnika z rozwalonym rozrządem.
Witaj Przemek307 no na filmiku to tragedia. Jak by tak to mój chodził to nawet pytania bym nie zadawał. Mój zimnym przy odpalaniu nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Po dogrzaniu świec pali na "jak mówią na dotyk" Speców dziwi to bo widać w wężykach jak dostaje powietrze z paliwem(Jak kupiłem już były zmienione wężyki na przeźroczyste). Pompa szczelna. Zapalam zimny silnik pracuje normalnie po czasie zaczyna stukać. 80 stopni jak ma to już po zapaleniu słychać stukanie cały czas na wolnych obrotach. Dodam ze silnik nie traci mocy.
Zacznę tak jak Kolega "SuperBuster11" wyżej napisał.
Pozdrawiam.
W210 E250 D 96r.
WDB2100101A285395
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości