carsoft 7.4

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

pytaj windusia, on majster jest i hakier.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
beniu86
VIP
Posty: 119
Rejestracja: 31 paź 2008, o 21:56
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: beniu86 »

fabek pisze:pytaj windusia, on majster jest i hakier.
on chyba ma mnie juz dosc na dzisiaj :mrgreen:
w210 E50 AMG 1997" wszystkie czesci dostepne oprocz silnika, skrzyni i ecu.
w210 e55 AMG 1999" dostepne skrzynia, wal, zawieszenie i pare innych czesci. wdb2100742a930872
Mazda Rx-8 2005" RHD

Mercedes w220 320 CDI LIMO WDB2201252A393822
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

beniu86, carsoft to zabawka taki sorzet ze niby czujemy sie diagnostami:)a tak naprawde to on działa tylko w opisach na alegro jaki to on nie super , poazuje błedy ale nie wszystkie , nie kasuje wszystkich , Panowie prawda jest taka ze majac carsofta w koncu i tak pojedzieice na komputer :))))gdyby to było takie super to diagnosci by poumierali z głodu a tak sie niedzieje i płacimy od 50 -100 zł za wizyte na kompie , tyle tylko ze profesionalny sprzet kosztuje krocie i diagnosta musi kilka latek amortyzowac go zanim sie mu to zwróci , gdyby carsofty były takie wsapaniałe ......... , jedynym tanim sprzetem jst vag do grupy wolswagena i to ma podobne mozliwosci co profesjonalny sprzet:)jest kilka wersji karsoftów i co za tym idzie maja rozne opcje:)))bardziej rozbudowane lub mniej , przestrzegam przed robieniem karsoftem kodowania i dekodowania sterowników , czesto konczy sie to wizyta w aso na lawecie ,z poduszkami tez radze uwazac , jak nie palis sie srs nie ruszac
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

jeszcze carsoft+722.6+EGS w e300 td

Post autor: sol9 »

jeszcze do carsoftu na pinach:...

czy mozna zczytac i skasowac ew.bledy skrzyni oraz adaptacje z w/w programiku?
czy EGS to jest modul (elektron. getriebe steuerung ?) odpowiedzialny za sterowaniem ASB ?
pozdr
zzz

s320 cdi
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Zgadza się EGS to Electronic Gerabox.
Można za pomocą carsoft zcztać i skansować błędy skrzynki.
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sol9 »

vax pisze:Zgadza się EGS to Electronic Gerabox.
Można za pomocą carsoft zcztać i skansować błędy skrzynki.
dzieki-oby to tylko zapamietane bledy !
podobno 722.6 jest znana z takich objawow,ze jak zalapie jakies bledy(skad q..??) to zamula auto(zmienia program shiftów), prawda to?

ps.nie chce sie wymadrzac(te ostrzezenia..) ale po angielsku to by bylo chyba:
TCU - transmission control unit..:-)
EGS bardziej mi pasuje do niemieckiego
pozdr
zzz

s320 cdi
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Niestety ale po angelsku to bedzie EGS (Electronic Gearbox System) ;-)
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sol9 »

vax pisze:Niestety ale po angelsku to bedzie EGS (Electronic Gearbox System) ;-)
obaj mamy racje:
Abkürzung: EGS
Abkürzung: EGS
Bedeutung: Elektron. Getriebe-Steuerung

(...) "Citroen new six-speed electronic gearbox system for C4 HDI 110"

(..) A transmission control unit or TCU is a device that controls modern electronic automatic transmissions. (USA)
pozdr
zzz

s320 cdi
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

sol9 pisze: podobno 722.6 jest znana z takich objawow,ze jak zalapie jakies bledy(skad q..??) to zamula auto(zmienia program shiftów), prawda to?
Słyszałeś, czy czytałeś gdzieś?

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sol9 »

nonmaximus pisze:
sol9 pisze: podobno 722.6 jest znana z takich objawow,ze jak zalapie jakies bledy(skad q..??) to zamula auto(zmienia program shiftów), prawda to?
Słyszałeś, czy czytałeś gdzieś?

Pozdrawiam,

nonmaximus
dzis mi to b.powaznie klarowal jeden mechanior w wawie...-dlatego pytam.
blad byl faktycznie w module EGS: (...) temperature sensor defective. Error skasowalem,Jutro zobacze jak autko smiga. Czy ten czujnik demontowalny z obudowy skrzyni czy po zdjeciu miski ?
Jesli sie powtorzy i tak pojade na regulska bo juz mi sie nie chce babrac tym.
pozdr
zzz

s320 cdi
homontos
Posty: 25
Rejestracja: 16 lut 2008, o 09:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: homontos »

Witam szanownych specjalistów ds. CARSOFT 7.4
Zaczynam dopiero co przygodę z tym interfejsem dlatego chciałbym się zapytać was o pare rzeczy wynikających z użytkowania.
W miarę posiadanej wiedzy proszę o pomoc.
Oto pytania:
1 co oznaczają te niektóre skróty w zakładce test
- MSM
- DFI
- LH
- EGS
- PSE
- PTS
- AIRMATIC/ABC
- SAM
- HRA
- OCP
- LCP
- UCB
- D2B
- EIS
- RVS
- AAM
- EAM
- KG
- SBC
- FFZ/FBS
- VD

2. Czy podczas diagnozy niektórych modułów trzeba robić te testy na uruchomionym silniku, bądź na np włączonej klimatyzacji ?
3. Czy LIVE DATA trzeba robić na uruchomionym silniku ?
4. Podczas komunikacji z silnikiem na początku raportu jest napis Single diagnosis - status error a następnie wyświetla się informacja o module, czy te słowo error to info że się nie połączył program z modułem ? skoro w dalszej części pokazuje info o module i aktualne błędy ?
5. W zakładce aktualne błędy pokazuje różne błędy, czy te błędy są że tak powiem "groźne" dla auta skoro nie świeci się pomarańczowa kontrolka MIL
6. Czy jest na forum osoba do której mógłbym wysłać raport z diagnozy mego silnika w celu konsultacji technicznej ? :)
Myślę że uzyskane odpowiedzi nie tylko mi pomogą ale także innym którzy zaczynają przygodę z carsoftem, a szczerze powiem że nigdzie w necie nie znalazłem odpowiedzi na temat konkretnych zapytań dotyczących CARSOFT.

ps. Specjalne podziękowania dla WINDYKATOREK za rady przez telefon dotyczące zakupu interfejsu :)
w210 e320 95 r
w210 2.2 cdi 01r
w203 T180 01r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Czujnik temperatury oleju AG wmontowany jest wewnątrz na płycie elektronicznej.

[ Dodano: 2009-05-24, 11:08 ]



To dokumentacja Carsoft 7.4 Gdybyście potrzebowali czegoś jeszcze to też chyba mam.
DODANO:
Załączniki
MB-7.4 Carsoft Instrukcja obsługi.zip
(353.01 KiB) Pobrany 1974 razy
MB-7.4S Carsoft Lista obsługiwanych modułów 12-2003 .zip
(84.47 KiB) Pobrany 3037 razy
W 210 Moduł elektroniczny AG722.6 wewnątrz AG.jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

Witka. Kupiłem Carsoft 7.4.20 i nie mogę się połączyć ze swoją gwiazdką :cry:

Próbowałem na 2 różnych komputerach, stacjonarnym (sempron 2400) i teraz laptopie (PIII 800MHz).


Chcę jedynie zdiagnozować silnik i pokasować ewentualne błędy-nic więcej.

Połączenie z gniazdem:
1-masa(czarny),
3-zasilanie(czerwony),
4-linia K(niebieski).

W programie, w zakładce:
K-line interface selection wybieram K-line interface 38PIN,

następnie w zakładce Digital test( auto z 96r) LH: Engine 104/119.

Pokazuje się pasek postępu, po czym znika i na ekranie widnieje komunikat Status: diagnostic cable faulty !

Próbowałem też LH: Engine 120 i też lipa.

Dodam, że urządzenie kupiłem używane i człowiek wcześniej diagnozował 210tki. Teraz nie może mi pomóc, bo jest na wakacjach :-P
homontos
Posty: 25
Rejestracja: 16 lut 2008, o 09:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: homontos »

Kolego sprawdź jaki masz typ sterownika, ja mam z 95/96 i mam sterownik HFM i jak jego wybieram to bez problemu sczytuje. Tak więc sprawdź w jakiś katalogach lub necie jaki sterownik obsługuje twój typ silnika.

[ Dodano: 2009-07-28, 20:22 ]
spróbuj wybrać w carsofcie DFI tak przynajmniej wynika z e-Techa
w210 e320 95 r
w210 2.2 cdi 01r
w203 T180 01r
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

Pokłony ;-)
Wszystko pięknie sczytał :-D

Masz pomagaska :-D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości