Chiptuning S210 E290 Turbodiesel - efekty ;-)

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

kolo0301 daj znać czy bardzo czuć różnicę
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

trocin spójrz na pierwszą stronę i zdjęcie pomiarów ;) Dane w porównaniu do wyników bez modyfikacji.
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

Więc, na hamowni jeszcze nie byłem, ale już mogę powiedzieć, że poprawił się czas przyspieszenia do 100km/h, który przedtem wynosił około 12 sekund a teraz wynosi około 9 i pół sekundy. Moc nie jest podniesiona tak mocno jak u trocina, bo jednak bałem się o tą skrzynię... Program był na około +20 do 25 KM. Różnica jest odczuwalna juz na niskich obrotach (około 2000) delikatnie, ale jest... Mam nadzieję, że to przeniesie się na mniejsze spalanie, które sprawdzę jak będę miał chwilę wolnego czasu. Czy jestem zadowolony to się okaże po przejechaniu kilkuset kilometrów. Na razie jestem zadowolony z dynamiki samochodu, bo mam wrażenie jakby płynniej biegi zmieniał. Ale nie wykluczam, że to po prostu moje podekscytowanie i działanie psychiki, że samochód po chipie ;) Tyle na dzisiaj mogę powiedzieć. Pozdrawiam wszystkich!
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Sporo ryzykujesz wgrywaniem gotowych map i to jeszcze bez pomiarów.
Oby nic nie posypało się.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Rozsądek zalecany!! Wszystko można , byle z ostrożna! Hej!

[ Dodano: 2012-07-29, 22:26 ]
Jakim trickiem moja kszynka miała by wytrzymać psychicznie AMG 55 ??????????? zaliz przewymiarowana?? Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

Brawo nasi! A co do tematu to jestem wiecznym optymistą;) Zawsze mam wrażenie, że wszystko będzie ok i nic się nie zepsuje, więc często w różnych sprawach ryzykuję... Wezmę sobie jeszcze samochodzik podepnę i zobaczę do można pokombinować z dawką... Czy jest na górnej czy dolnej granicy, a może po środku... Lubię też trochę sam kombinować i się bawić, więc ustawię raz tak, pojeżdżę z 2 tygodnie, potem inaczej... Znowu pojeżdżę no i zobaczę co z mocą, co ze spalaniem. Aż dojdę do perfekcji i dobrego rezultatu;)
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Takie programowanie bez pomiarów na hamowni to amatorka IMO... profesjonalna firma zajmujaca sie chiptuningiem diagnozuje auto przed chipem, podpina pod kompa itp. nastepnie jesli wszystko jest ok hamownia, potem dopiero chipowanie, strojenie AFR itp. i jeszcze raz hamownia.
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Jacek72
Posty: 142
Rejestracja: 29 gru 2011, o 19:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Jacek72 »

kolo0301 pisze: Moc nie jest podniesiona tak mocno jak u trocina, bo jednak bałem się o tą skrzynię... Program był na około +20 do 25 KM
Akurat mocą za bardzo skrzyni nie uszkodzisz. Szybciej zmielisz skrzynię jak podniesiesz mocno moment obrotowy. A ty nawet nie wiesz o ile poszedł moment obrotowy w górę.
Dla mnie też podnoszenie mocy bez hamowni to amatorka. Wszystkie szanujące się firmy tunerskie mają na swoim wyposażeniu hamownię i podnosząc moc cały czas analizują parametry auta na hamowni...
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Przestańcie się już podniecać tym,że starego grata zaczipował bez hamowni. Padnie skrzynia to za 1000 sobie kupi drugą jaki macie problem. :P
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning S210 E290 Turbodiesel - efekty ;-)

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Wiem że temat z poprzedniej epoki, ale sobie pozwolę odgrzać..
Nie będę drążył jak czipować, bo to temat rzeka, ale może znajdzie się jakiś forumowicz, który już dłuższy czas jeździ autem po zabiegu i może odnieść się do aktualnego stanu podzespołów?
Chodzi mi po głowie żeby wstawić turbo od e300/177km i wystroić mapkę mojego e290td. Nie będę zakładał nowego tematu żeby nie śmiecić, może ktoś ma coś rozsądnego do powiedzenia?
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości