Chiptuning S210 E290 Turbodiesel - efekty ;-)

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

avandgarde, Tak się składa, że uczyłem się na tych mercach, więc wiem co nieco a skoro uważasz, że automat zostaje daleko w tyle to wychodzi, ze Ty nie masz pojęcia w ogóle o motoryzacji a co dopiero o mechanice. Nie ma takie opcji, że ten sam silnik w tym samym aucie zostanie daleko w tyle. Jeśli już któraś skrzynia jest wolniejsza to tylko minimalnie. Róznica może być kilku metrów a nie daleko w tyle. Zacznij myśleć co piszesz a potem się wypowiadaj.

Szrama, Widocznie kolega ma wysypaną skrzynię, która idzie w trybie awaryjnym skoro on zostaje daleko w tyle za manualami. Dlatego piszę, że ma niespełnione marzenia, bo być może ma uszkodzoną skrzynię i nie jeździł sprawną. Jakbyś jeszcze chciał wiedzieć to każdy automat ciągnie lekko jak trzymasz na hamulcu więc delikatne dodanie gazu jeszcze na hamulcu sekundę czy dwie przed ruszeniem nic niczemu nie zaszkodzi. Nię ciągnę aż spali gumę tylko aż wejdzie na trochę wyższe obroty. Więc o moją skrzynię się nie musisz martwić. Czytaj ze zrozumieniem! Nie napisałem, że robi tylko z AT, ale w większości. A na pólsprzęgle nie widziałem, żeby ktokolwiek jeździł... Widziałem jak rusza na półsprzęgle, ale żeby jechał to sobie nawet nie wyobrażam. Według mnie chodzi po prostu o to, że skrzynia automatyczna lepiej radzi sobie z dozowaniem mocy i momentu obrotowego na koła i płynniej, oraz szybciej zmienia biegi.
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

kolo0301, widzę że jesteś mądrzejszy od inżynierów Mercedesa. Nawet dane katalogowe mówią o tym, że W210 ze skrzynią manualną jest szybszy od automata.
Dopiero nowoczesne automaty są szybsze np. 7G+ lub DSG. Jednak w W210 jest stary, poczciwy automat, który jest wolniejszy.
Co do zastosowań tylko automatu w mocniejszych wersjach W210 tj. 280, 320, 320 CDI, 420, 430, E50, E55, E60, to jest to głównie spowodowane tym, że układ napędowy żyłby krócej z manualną skrzynią. Agresywna jazda + duża moc sieją spustoszenie, a automat to łagodzi.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

No właśnie ja mówiłem o żywotności skrzyni, że automaty wytrzymują dłużej a ktoś tam na mnie naskoczył jaki to manual wspaniały. Już dawno była gadka, że automaty nie wytrzymują chipa, ale nikt nie ma na to dowodów... A mnie gadka bez dowodów wkurza. Wróćcie i poczytajcie dokładnie co pisałem. Czytajcie ludzie ze zrozumieniem... Pozwolę sobie zacytować... Avantgarde napisał "Zapamiętaj że automat do manuala zostaje daleko w tyle.Zanim twoja skrzynia pomyśli manuala już nie będzie. " Na co ja odpowiedziałem "Poczekaj tylko mi zmienią program to niemyślące manuale będą zdziwione jak powąchają automatyczny zad". I dostałem odpowiedź "Zapomnij. Musiałbyś zainwestować z 10tys.pln. ". No chyba człowiek nie wie co gada... Jak manual 129km może daleko w tyle zostawić automata 165 koni? A Wy na mnie naskakujecie... Albo liżecie zadek moderatorowi, albo w ogóle nie czytacie dokładnie co się tutaj pisze. A co do danych katalogowych to masz rację... jest kilka kilometrów na godzinę różnicy, ale nasze autka to nie nowe salonowe bryki. Zawsze silnik w manualu jest zawsze bardziej wyżyłowany więc w 15-letnim aucie co jest korzystniejsze? Pomyślcie... Ale na spokojnie a nie, że kolo coś napisać i trzeba go zj**ać... Bo to się mija z celem dyskusji. Pod uwagę trzeba wziąć wszystkie czynniki.

[ Dodano: 2012-07-24, 20:29 ]
Nie zapominajcie też, że to dział tuningu i ja mówię o podniesieniu mocy w moim aucie. A tak szczerze to co mnie obchodzi czy ktoś będzie szybszy czy nie? Ja jadę swoim autem i mam gdzieś czy mnie ktoś wyprzedzi czy nie. Ja mam przyjemność ze swojej jazdy, dlatego nie rozumiem po co w ogóle moderator zaczyna gadkę, że manual i tak mnie zostawi w tyle? To chyba nie na temat? Więc sprzeczne z regulaminem? Hmm...? muszę sobie przypomnieć chyba jego treść...
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Temat jest prosty. W210 z automatem jest wolniejsze od wersji z manualną skrzynią. Automat traci i na przyspieszeniu ( wolniejsza zmiana biegów ) i na prędkości maksymalnej.
Co do tego czy wytrzyma czy nie, to nie wiem jak w 290TD, ale poliftowy automat w 220 CDI ( który ma więcej Km i więcej Nm od TD ) wg. producenta wytrzymuje do 330Nm.
Awaryjność manuali, mój ma ~590kkm ( mam go od 190kkm ) i nic ze skrzynią się nie działo. Raz tylko linka się poluzowała, a tak to tylko co 100kkm zmieniam olej.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

Temat jest prosty. Tuning. Ja opisuję tuning i czy skrzynia wytrzyma ( wyrażam swoją opinię, że wytrzyma) a ktoś mnie zaraz atakuje, że automat do manuala zostaje daleko w tyle co nie ma związku z tematem... A o znalazłem taki tekst... "Kim są Moderatorzy?
Moderatorzy są osobami (albo grupami osób), których zadaniem jest doglądanie forum od czasu do czasu. Mają możliwość zmieniania treści lub usuwania postów oraz blokowania, odblokowywania, przenoszenia, usuwania i dzielenia tematów w forum, które moderują. Generalnie czuwają aby ludzie nie schodzili z tematu w dyskusjach oraz nie publikowali nieodpowiednich materiałow." Więc kto tu pilnuje w końcu porządku? Już od samego początku w tym temacie jest burdel. Kolega się pochwalił wykresem to go zbesztali... Ale po to jest ten dział, żeby opisywać i się chwalić tuningiem tak czy nie?
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Kolego, jak chcesz to czipuj i na 170km 400Nm - jeśli tylko da radę. Tylko nie wmawiaj ludziom, że stary automat jest szybszy od manuala. :)
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

Napisałem wyraźnie, że jak mi zmienią program to będzie. I będzie.
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Po programie będzie szybszy, ale porównując seryjne silniki, to automat odstaje.
Jednak co nie bądż, wolałbym wolniejszy automat niż szybszy manual. :)
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

No i w końcu się dogadaliśmy;)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

kowal755 pisze:Po programie będzie szybszy, ale porównując seryjne silniki, to automat odstaje.
Jednak co nie bądż, wolałbym wolniejszy automat niż szybszy manual. :)
Czy do końca będzie szybszy to nie wiadomo,może mieć tylko lepszy start :)

A co do skrzyń w automacie 2.9 to wytrzyma bo dużo z tego motoru mapowaniem nie wyciśnie co by ją rozwaliło. :)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

a jest możliwość schamować automat ?
Wiele sie mówi o tym że automatu nie można schamować.
Wydaje mi sie że jeśli tuning wyniesie jakieś +40KM i trochę Nm to połowę zysku zabije skrzynia.
WDB2021211A601521
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

avangarde wyniki jakie podał troci czyli +29 KM i +58 Nm to już sporo.
Piotrsw126
Posty: 24
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:09
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrsw126 »

Witam. O ile dobrze pamiętam (w szkole uczyli), to automat ma około 4% (chyba) straty w stosunku do manualnej skrzyni. Chyba chodziło o poślizg łopatek ….coś tam coś tam… Naprawdę nie pamiętam dokładnie . Jeśli ktoś wie lepiej to proszę mnie poprawić. Więc na dzieńdobry ma w plecy. Jeśli chodzi o zmianę biegów to przypominam sobie jak za małolata miałem łade 2107.Ścigaliśmy się z kolegami i zmieniałem biegi nie puszczając gazu. Prawdziwa rakieta. :) Pozdrawiam
S210 320CDI '00 WDB2102261B302142
S210 290TD '96 ex
W124 300D '86 ex
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

U mnie było +36KM i + 70Nm ;)
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

Jutro odbieram perełkę... Zobaczymy co z tego wyjdzie... Mam nadzieję, że będzie wszystko w porządku... Przez Was boję się o moją skrzynię :P No, ale... Jest ryzyko, jest zabawa:D Przecież nie cisnę nigdy auta do końca na ostro... Na zimnym jeżdżę tak, że przy 2 tyś. obr. zmienia bieg... Eee tam... Wytrzyma długo i bez problemów;) Tak myślę...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości