sprowadzenie spalania na ziemie....

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
wysi31
Posty: 14
Rejestracja: 10 lis 2008, o 20:21
Lokalizacja: United Kingdom

sprowadzenie spalania na ziemie....

Post autor: wysi31 »

Witam wszystkich!!!

2 tygodnie temu zostalem dumny posiadaczem 320 CDI, pierwszy tydzien nie moglem sie nim nacieszyc wiec spalanie oscylowalo w okolicach 13 - 15 litrow :-P , nastepnie zaczalem odkrywac swoje ameryki.. 1. noga z gazu.... 2. powylaczalem klime, podgrzewanie auta (tajemniczy, wszystkomowiacy przycisk w popielniczce) i spalanko spadlo srednio do 10,2 litra na setke... (srednio znaczy ze raz w super londynskich korkach a raz po autostradach).
no i teraz pytanie.... glupie - ale widzialem ze sa lepsi ode mnie :mrgreen: :
*czy ktos ma pojecie jak ksztaltuje sie srednie spalanie w dwoch trybach pracy skrzyni biegow - Standard i Winter....
wiem tyle ze w trybie W auto startuje z 2 biegu - chyba - i szybciej przelacza na wyzsze przelozenia... co niby powino sie przelozyc na nizesze spalanie - tyle ze tylko teoretycznie :-)
Vreg 320CDI Right Hand Drive :-)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

normalne spalanie dla tego silnika. nie bedzie roznicy na W czy S... 6 cylindrow trzeba wykarmic, a naprawde jest to niewiele jak na 200 koni mocy. trzeba bylo kupic mniejszy silnik.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
beniu86
VIP
Posty: 119
Rejestracja: 31 paź 2008, o 21:56
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: beniu86 »

wysi 31 mieszkasz w londynie??
w210 E50 AMG 1997" wszystkie czesci dostepne oprocz silnika, skrzyni i ecu.
w210 e55 AMG 1999" dostepne skrzynia, wal, zawieszenie i pare innych czesci. wdb2100742a930872
Mazda Rx-8 2005" RHD

Mercedes w220 320 CDI LIMO WDB2201252A393822
Awatar użytkownika
wysi31
Posty: 14
Rejestracja: 10 lis 2008, o 20:21
Lokalizacja: United Kingdom

Post autor: wysi31 »

fabek - spalanie mnie nie martwi - chcialem po prostu wiedziec co da sie z niego wycisnac.
napisze wiecej :-) szkoda ze nie ma wiekszego diesla :-)
dziekuje jednak za rzeczowa odpowiedz - bo meczylo mnie to W i S

beniu - taaaa.... w szeroko rozumianym Londynie :-) a dokladnie w wiosce pod Londynem zwanej Windsor :-)....

a w Polsce... hmmm... WTK ANWIL 8-)
(od razu SORRY za zmiane tematu, zeby sie na wejsciu adminom nie narazic :mrgreen: )
Vreg 320CDI Right Hand Drive :-)
beniu86
VIP
Posty: 119
Rejestracja: 31 paź 2008, o 21:56
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: beniu86 »

wysi31 pisze: beniu - taaaa.... w szeroko rozumianym Londynie :-) a dokladnie w wiosce pod Londynem zwanej Windsor :-)....

a w Polsce... hmmm... WTK ANWIL 8-)
(od razu SORRY za zmiane tematu, zeby sie na wejsciu adminom nie narazic :mrgreen: )
szkoda.....a czesto bywasz w londynie??? aha i czy masz klimatronic dwustrefowy i ktory rok twojego oka??

pozdro dla adminow i sorry za OT
w210 E50 AMG 1997" wszystkie czesci dostepne oprocz silnika, skrzyni i ecu.
w210 e55 AMG 1999" dostepne skrzynia, wal, zawieszenie i pare innych czesci. wdb2100742a930872
Mazda Rx-8 2005" RHD

Mercedes w220 320 CDI LIMO WDB2201252A393822
Awatar użytkownika
wysi31
Posty: 14
Rejestracja: 10 lis 2008, o 20:21
Lokalizacja: United Kingdom

Post autor: wysi31 »

beniu86 pisze: szkoda.....a czesto bywasz w londynie??? aha i czy masz klimatronic dwustrefowy i ktory rok twojego oka??

pozdro dla adminow i sorry za OT
manualna klima z dwoma pokretlami na kazda strone i przyciskiem EC :-)
OKO z 1999 roku, niby po facelifting'u ale komputer nie ma opcji spalania.... dziwne - ale w temacie przynajmniej :-)

w Londynie bywam codziennie - pracuje tam

pozdro
Vreg 320CDI Right Hand Drive :-)
beniu86
VIP
Posty: 119
Rejestracja: 31 paź 2008, o 21:56
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: beniu86 »

wysi31 pisze:
manualna klima z dwoma pokretlami na kazda strone i przyciskiem EC :-)


pozdro

to mi niestety nie pomozesz.....pozdro rowniez i milego uzytkowania oka

P.S a oplaca ci sie tak z windsoru dojerzdzac?? nie lepiej sie przeprowadzic do stolicy?
w210 E50 AMG 1997" wszystkie czesci dostepne oprocz silnika, skrzyni i ecu.
w210 e55 AMG 1999" dostepne skrzynia, wal, zawieszenie i pare innych czesci. wdb2100742a930872
Mazda Rx-8 2005" RHD

Mercedes w220 320 CDI LIMO WDB2201252A393822
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Re: sprowadzenie spalania na ziemie....

Post autor: okular »

wysi31 pisze:spalanko spadlo srednio do 10,2 litra na setke... (srednio znaczy ze raz w super londynskich korkach a raz po autostradach).
Bardzo przyzwoite spalanie. Mniej w cyklu mieszanym trudno będzie uzyskać (może jeszcze z pół litra, ale po co się tak ograniczać... ;-) ). "Wszystko mówiący przycisk w popielniczce" za dużo Ci nie pomoże, bo dogrzewanie silnika i tak włącza się dopiero nieco powyżej zera stopni.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
wysi31
Posty: 14
Rejestracja: 10 lis 2008, o 20:21
Lokalizacja: United Kingdom

Re: sprowadzenie spalania na ziemie....

Post autor: wysi31 »

okular pisze: "Wszystko mówiący przycisk w popielniczce" za dużo Ci nie pomoże, bo dogrzewanie silnika i tak włącza się dopiero nieco powyżej zera stopni.
byc moze sobie to wmowilem :-) ale wydaje mi sie ze zrezygnowanie z dogrzewania troszku ograniczylo spalanie, tym bardziej ze od kiedy kupilem autko temperaturka od rana oscyluje okolo 3 - 5 stopni, podobnie gdy wracam z pracy. z tego co wiem to dogrzewanie dziala jesli spelnione sa dwa warunki: 1- temp. zewn. ponizej 6,5 st. 2- temp. plynu chlodzacego ponizej 70 st.
i teraz pytanie.... watro ryzykowac niedogrzanie silnika kosztem kilku lykow paliwa..??
pytanie czysto retoryczne :-) ale moze ktos zdecyduje sie na publikacje jakis "naukowych" fundamentow tego twierdzenia :mrgreen:

pozdro !
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, o 10:06 przez wysi31, łącznie zmieniany 1 raz.
Vreg 320CDI Right Hand Drive :-)
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Naukowo stwierdzam, że u mnie nawet przy temperaturze 4 stopni dogrzewanie się nie włącza, a mimo to temperatura silnika w miarę szybko osiąga 80 stopni. Dość łatwo stwierdzić, czy dogrzewanie jest włączone, ponieważ z prawego przedniego nadkola leci wówczas para i spaliny.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
wysi31
Posty: 14
Rejestracja: 10 lis 2008, o 20:21
Lokalizacja: United Kingdom

Post autor: wysi31 »

no to mam chyba problem....
jeszcze nie bylo mi dane ogladanie pary i spalin z zadnego z nadkoli... a jadac do pracy w temp troszke powyzej zera, pokonujac najpierw 15 km autostrady i nastepnych 5 w prawie korkach (prawie korek oznacza korek w ktorym jednak mozna sie poruszac z minimalna predkoscia :-)) temp. nie osiaga nawet 70 st. zaczac sie martwic i pisac nowy post ??
Vreg 320CDI Right Hand Drive :-)
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

No więc fakt, iż temperatura nie osiąga 70 stopni, jak też okoliczność, że nie miałeś przyjemności z parą i spalinami, utwierdza mnie w przekonaniu, że dogrzewanie jednak Ci nie działa... Możesz zacząć pisać następny post. 8-)
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości