trzecie światło stop kombi po lifcie

Nadwozie, lakier, oświetlenie zewnętrzne.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

pawel5858
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2010, o 18:48
Lokalizacja: Wrocław

trzecie światło stop kombi po lifcie

Post autor: pawel5858 »

Witam. Czy Ktoś może wie jak wyciągnąc (jeśli w ogóle tak można) trzecie światło stop w kombiku (po lifcie). Z sobie tylko znanych powodów przestało działac, a jaz uwagi na brak czasu i długi okres oczekiwania nie mogę podjechac do elektryka. Próbowałem sam działac ale po ściągnięciu tapicerki .... niewiele widac i trzeba wiedziec co zrobic żeby czegoś nie urwac. POMOCY!!!!!!! :oops:
E430 T 4MATIC AVANGARDE
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Re: trzecie światło stop kombi po lifcie

Post autor: qoompel »

pawel5858 pisze:Próbowałem sam działac ale po ściągnięciu tapicerki .... niewiele widac i trzeba wiedziec co zrobic żeby czegoś nie urwac
Szczerze powiedziawszy, to nie chce mi się szukać do tego materiałów, ale jeżeli po lifcie jest tyłek tak samo zbudowany jak u mnie, to po zdjęciu tapicerki widać wszystko jak na dłoni. Kilka wkrętów i dwa przewody?

Spaliła Ci się żarówka? Bezpiecznik? A może nie masz innych świateł jeszcze z tyłu - to by mogło sugerować brak odpowiedniego przejścia prądu do klapy. Sprawdź.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Kiedys do tego tematu podchodzilem ale poddalem sie. cala lampa/diody wsadzone sa na takie metalowe zatrzaski ktore wydaje mi sie ze trzeba scisnac zeby wyjac ta lampe. Ale jak je wszystkie na raz scisnac to nie mam pojecia. Tez chetnie dowiem sie jak to zrobic
pawel5858
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2010, o 18:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawel5858 »

Już jestem po. Niestety nie mam dobrych wieści. W tzw. warunkach domowych jest to raczej niewykonalne. Nie mam możliwości włożenia ręki lub jakiegokolwiek zacisku od wewnętrznej strony klapy (małe otwory no i kompletnie niefizjologiczne zgięcie ręki!!!!). Zatem zrobiłem to od strony zewnętrznej - efekt - zniszczona lampa - płakałbym strasznie- zwłaszcza jak zadwoniłem do serwisu z zapytaniem o cenę (ponad 500 złotych!!!) - ale ostatecznie i tak okazało się, że lampa była zepsuta (po prostu nie świeciła). Dla pewności sprawdziłem voltomierzem napięcie na kostce wczepianej do lampy - i było ok. Zamówiłem lampę na ebay.de za jedyne 49 euro - czyli całośc około 250 zł. Teraz mam nową lampę i świeci bardzo dobrze. Wniosek - jak nie musicie lub nie jesteście pewni czy lampa jest zepsuta - nic przy niej nie róbcie bo jej po prostu nie da sie wyciągnąc - chyba że w serwisie - ale po co??? skoro jej i tak nie da się naprawic????
Pozdrawiam
E430 T 4MATIC AVANGARDE
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

A nie da rady samych diod wymienic ? przeciez to nie jest duzo roboty. Mozna kupic kompletne diody razem z plytka idealnie pasujace za oryginaly, tylko kwestja wyciagniecia calej lampy
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

ZGi, to nie kwestia samych diod. U mnie blacharz przy okazji wymiany klapy wyciął diaksem lampę (już niedziałającą) i okazało się, że zardzewiała płytka drukowana...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
pawel5858
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2010, o 18:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawel5858 »

właśnie chodzi o tą "kwestię wycignięcia" lampy. Mogę tylko powiedziec, że w drugą stronę idzie bez problemów tj. nową lampę podłączyłem do kostki i po prostu wcisnąłem do oworu w klapie (czas trwania operacji: 30 sekund). Jeśli chodzi o możliwośc wyciągnięcia dód to są one umieszczone na "pasku", który jest umocowany w obudowie na "wcisk" (płytka ma otwory a na obudowie są - nazwijmy to bolce, w które trzeba wcisnąc płytkę). Jak już rozwaliłem lampę (zewnętrzny, czerwony klosz) to poszło mi to bez poblemu, ale trzeba miec na uwadze fakt, iż zewnętrzny czerwony klosz jest do obudowy lampy przyklejony na stałe - więc jest to działanie jednostronne. W kompletnej lampie nie widze takiej możliwości - a przede wszystkim trzeba ją wyciągnąc - co samo wydaje się niemożliwe - chyba, że - gumówka i tniemy klapę albo "moja metoda" na chama wyciągamy lampę - ale raczej do niczego już się ta lampa nie przyda.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-10-07, 12:24 ]
a jeszcze jedno - mam ten pasek z diodami - jak ktoś jest zainteresowany jak wygląda (bo raczej jest zepsuty) to moge podesłac fotkę.....

[ Dodano: 2011-10-07, 12:27 ]
a jseszcze jedno (raczej drugie) - czy u Was również w wewnętrznej częsci klapy (w okoliczach lampy) zagnieździł sie rudzielec??????
E430 T 4MATIC AVANGARDE
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Okular na wolumenie albo AVT kupujesz idealnie pasujaca plytke z diodami wiec to jest nie problem. Glownie chodzi jak ja wyjac i potem wsadzic bez totalnej masakry
pawel5858
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2010, o 18:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawel5858 »

słyszałem, że isnieją szczypce (chirurgiczne), które można zablokowac w pozycji zaciśniętej i maja bardzo fikuśne kształty - ale jest to stal chirurgiczna i podejrzewam, że cena tych szcypiec (a potrzebne są aż 4 sztuki, ponieważ trzeba jednocześnie zacisnąc wszystkie blaszki, żeby wyciągnąc lampę) znacząco przekroczy wartośc nowej lampy - więc raczej jest to mało opłacalny wariant. W serwisie Mercedesa raczej będą tak samo bezradni jak My i wyciągac będą moja metodą. CO więcej - nie wiem czy to jest standard ale moja lampa była dodatkowo przyklejona do klapy (od strony uszczelki) - co dodatkowo skomplikowało jej wyciągnięcie.

Kurcze w poprzedniej wersji lampa była na szybie i nie było żadnego problemu, tu musiely skomplikowac życie użytkownikom. Nie mniej jednak polecam ebuy.de gdzie mozna kupic nową lampę za 49 euro (2 razy taniej niż u nas!!!!).

A wiece może ile kosztuja same diody???? może nie warto kombinowac tylko kupic nową lampę i ją po prostu wymienic?????
E430 T 4MATIC AVANGARDE
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

pawel5858 pisze:słyszałem, że isnieją szczypce (chirurgiczne), które można zablokowac w pozycji zaciśniętej i maja bardzo fikuśne kształty -
Chodzi Ci o kocher? Nie jest taki drogi

http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... nge_view=1
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
pawel5858
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2010, o 18:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawel5858 »

niestety mądry Polak po szkodzie ....... Ja już z tego raczej nie skorzystam ale może inni forumowicze ustrzegą się niepotrzebnych kosztów i bez problemów uda się im wyciągnąc lampę. Jak Ktoś da radę niech pisze. Pozdrawiam :-D
E430 T 4MATIC AVANGARDE
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

ZGi pisze:Okular na wolumenie albo AVT kupujesz idealnie pasujaca plytke z diodami wiec to jest nie problem. Glownie chodzi jak ja wyjac i potem wsadzic bez totalnej masakry
:?: :?: :?: :?: :?:
Pierwsze słyszę o takiej płytce. Możesz napisać parę szczegółów? Gdzie dokładnie, za ile...?
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Zwkla plytka drukowana szerokosci 1 cm albo i mniej i o roznych dlugosciach, lutujesz do tego diody i wsadzasz w miejsce oryginalnych. Ew mozna kupic takie paski elastyczne z diodami o zwiekszonej jasnosci. Jak bede mial chwile czasu to cos pokombinuje z tym swiatlem bo u mnie juz zdechlo. Dam Ci znac, ew na miescie sie moze chwycimy :mrgreen:
pawel5858
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2010, o 18:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawel5858 »

a wiecie dlaczego te światła się psują (niby diody - czyli bezawaryjne!!!!) - u mnie było bardzo dużo rdzy w wewnętrznej części klapy???? skąd sie tam wzięła? po prostu z czasem uszczelka z lampy "drewnieje" i puszcza wodę, która robi swoje - m.in niszczy pasek z diodami (mikrozwarcia itp.). Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale zakąłdając nowa lampę objechałem silikonem od zewnętrznej strony (oczywiście mrozoodpornym i sanitarnym) i zobacze co się będzie działo.
E430 T 4MATIC AVANGARDE
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości