Elektryczne szyby- problem nietypowy (sugestywnie)

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

kurde to przez translator google

http://www.bmwgm5.com/GM5_FW_Relays.htm
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

Dzięki, znalazłem to wcześniej, ale Trafiłeś idealnie, gosć opisuje swój problem z efektami idealnie pasującymi do mojego przypadku..Układ wydaje się prosty, chyba zaryzykują otworzenie jednego z przekaźników i sprawdzenie czy wszystkie styczniki i sprężynki są na swoim miejscu.. Dzięki!!
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
kubuspuchatek
Posty: 12
Rejestracja: 8 sty 2011, o 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kubuspuchatek »

witaj Marlonn przeczytalem Twoje posty, mam podobny problem gdy wyladowal sie akumulator, to przestal otwierac centralny zamek, przednie szyby, kierunki, wycieraczki.. tylne szyby dzialaly.. problem ustepowal po jakims czasie po odlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu. W trakcie wyst.problemu program star diagnosis wskazywal na brak polaczenia szyny nr 1053 i 1054, po zresetowaniu akumulatorem komp.nie pokazuje problemu. Mam pytanie czy zlikwidowales swoj problem wlsanie poprzez modul komfortu - m.centralnego zamka?
MB W210 Elegance`98 220 CDI 125 Km kombi
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

Witam. Ponieważ temat umarł bez konkretnego rozstrzygnięcia miałbym tu pytanie do kolegi noc w szczególności. Ponieważ w komorze pod fotelem jest sucho chcę zapytać czy owo zamoknięcie pompy centralnego zamka może nastąpić na skutek wytrącenia się wody z powietrza jakie pompa zasysa przez lata eksploatacji? I drugie moje pytanie: czy owo styrkanie w przekaźnikach Simensa to rzecz normalna czy objaw ten wskazuje na usterkę. Mam dość sporo do czynienia z przekaźnikami ale wszystkie są na tyle zwarte w swojej budowie,że nie wydają żadnych dźwięków. Co dziwne wszystko w samochodzie działa, nie mniej następuje powolne wyładowanie akumulatora- prąd upływu to 150mA. Po odłączeniu tego modułu utrzymuje się chwilę i znika do ok 6mA,po czym pojawia się znowu i po ok. 15 sek znika i się już nie pojawia. Po ponownym podłączeniu modułu utrzymuje się znowu 150mA.Poproszę o jakieś sugestie.

[ Dodano: 2013-02-18, 12:15 ]
Co do wytrącenia się kondensatu wodnego w pompie cz,pytanie jest już nieaktualne. Po organo-leptycznym sprawdzeniu pomy i sterownika okazuje się,że w pompie i obudowie jest sucho i sterylnie.
w210e 2,9td kombi.96r.
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

Rozwiązaniem mojego problemu z szybami było "otworzenie" obudowy przekazników szyb (pokazane na zdjęciu we wczesniejszym poscie" oraz przeczyszczenie ich wg instrukcji z tego linku (ktory tez byl umieszczony)
http://www.bmwgm5.com/GM5_FW_Relays.htm

Nie działajace szyby/zepsute przekazniki w module nie powodowały rozładowywania akumulatora.
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

Okazało się, że moja kobra cierpiała na bezsenność.
w210e 2,9td kombi.96r.
Roger78
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2009, o 22:08
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Roger78 »

Witam wszystkich uzytkownikow i posiadaczy MB
Przegladalem forum ale nie znalazlem podobnego problemu jaki dotyczy mojego samochodu.
Mianowicie blokuja sie szyby (tylko przednie drzwi L+P) oraz regulacja lusterek.Blokowanie nasepuje pojedynczo najpierw lewe albo prawe, czasem prawe pozniej lewe w odstepach czasu,czasem dzien .dwa.Pozniej nie mozna otworzyc drzwi z pilota.Wiec otwieram manualnie i rybka w stacyjke co by alarm ucichl.Nastepnie odpinam akumulator no ok. 1 min i wszystko wraca do normy jak gdyby nic sie nie dzialo.I taki stan utrzymuje sie przez kilka dni.Operacje z aku powtarzam jak juz nie moge otworzyc auta z pilota.Czy ma ktos pomysl co za ustrojstwo jest odpowiedzialne za taki stan rzeczy ?.Zgory bardzo dziekuje za zainteresowanie problemem
Auto to E240 1998r. kluczyk rybka WDB2100612A745922
Roger78 [W210] E240
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

W drzwiach masz moduły od tych szyb, do sprawdzenia połączenia (styki). Zanim rozbierzesz tapicerkę to proponuje wykonać inną czynność na początek. Odłącz akumulator oraz wszystkie przewody które są dokręcone do klemy, dokładnie wyczyść i skręć solidnie na nowo. Po tym zabiegu zaprogramuj szyby, opis jak to zrobić znajduje się na forum, dodatkowo możesz zaprogramować również rybkę. Po tym zabiegu sprawdź czy się poprawiło, jeśli nie to sprawdziłbym połączenia modułów w drzwiach.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Roger78
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2009, o 22:08
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Roger78 »

Dzieki Leszek304
Przejde od razu do modulow w drzwiach bo klemy na aku odkrecalem juz wiele razy i wygladaja tak czysto jak by je ktos w ubieglym miesiacu tam zamontowal.Widze przewija sie watek z tymi modulami moze akurat....
Jeszcze jedna rzecz zauwarzylem kiedy przestaja dzialac jedne z drzwi to podgrzewanie lusterek tez nie dziala (tylna szyba grzeje)
Szyb juz nawet nie programuje bo na chwile to nie ma sesu :(
Czy rozprogramowana rybka moze wplywac na to co sie dzieje????
Roger78 [W210] E240
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Rozprogramowana rybka może mieć w zasadzie problemy z otwieraniem. W Twoim aucie moduły w drzwiach trzymają pamięć (zaprogramowanie) szyb i lusterek. Jeśli odłaczałeś aku to moduły się rozprogramowały co się objawia wybiórczym działaniem szyb, np jedna tylko się podnosi, inna nie działa na opuszczanie "auto" w drugim stopniu itp. Zaprogramuj szyby i zobacz czy się poprawiło bo czuję tutaj przyczynę.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Roger78
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2009, o 22:08
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Roger78 »

Zrobie jak Kolega radzi.
Zarazem zwroce uwage za ktorym razem otwarcia i uruchomienia auta problem powroci. Oby nie.
Dzieki i do uslyszenia :padam:
Roger78 [W210] E240
siczus
Posty: 27
Rejestracja: 3 wrz 2015, o 10:42
Lokalizacja: Wrocław

Re: Elektryczne szyby- problem nietypowy (sugestywnie)

Post autor: siczus »

Koledzy mam problem z elektrycznymi szybami. Nie chce zakładać nowego tematu, a osobnego o moim problemie nie widziałem.

Chodzi o opuszczanie szyb i skrzypienie takie jak na filmie https://youtu.be/FEzyp9zzmhg
sprawa tyczy obu przednich szyb. tylne chodzą bez zarzutów.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.


Pozdrawiam
Mercedes w210 E200 Benzyna 97r
VIN WDB2100351A376558
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości