Strona 1 z 1

Śruby do felg

: 7 sty 2019, o 18:37
autor: Wiktor777
Witam,czy jest różnica pomiedzy śrubami do felg aluminiowych i stalowych (zwykłych)?
Mercedes w210 przedlift

Re: Śruby do felg

: 7 sty 2019, o 20:18
autor: Muniek
Tak. Do alu sa dluzsze i zazwyczaj gwint nie zaczyna sie zaraz po glowce.

Re: Śruby do felg

: 8 sty 2019, o 07:53
autor: lipa6
Poza tym wcale nie jest powiedziane, że śruby z jednego kompletu alu felg będą pasować do drugiego. Mogą różnić się kształtem łba(stożek lub półkula)

Re: Śruby do felg

: 8 sty 2019, o 19:20
autor: SuperBuster11
Tak. Ja mam takie z przedlużonym trzpieniem do 8-lochów I takie są za długie dla felg alu z W211 na przykład.

Re: Śruby do felg

: 11 sty 2019, o 17:18
autor: Wiktor777
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi :)

Re: Śruby do felg

: 11 sty 2019, o 17:26
autor: Wiktor777
Mam jeszcze jedno pytanie,czy jesli te stalowe felgi zostały wkręcone na sruby od alu to mogło sie coś uszkodzić?
Ponieważ zauwazyłem ze dwie lub trzy sruby kreca sie w miejscu po dokręceniu.

Re: Śruby do felg

: 11 sty 2019, o 17:50
autor: Wiktor777
A także chciał bym wiedzieć czy jeśli cos uległo uszkodzeniu to co to mogło by być?

Re: Śruby do felg

: 19 sty 2019, o 22:47
autor: Chruper
Wiktor777 pisze: 11 sty 2019, o 17:50 A także chciał bym wiedzieć czy jeśli cos uległo uszkodzeniu to co to mogło by być?
Po wkręceniu śrub od aluminiowej felgi do stalowej felgi "zjechałeś" gwint w piaście. Jak bardzo? To zależy jak poszło, czyli czy wymaga zmiany piast, czy tylko "poprawienia" gwintu w nich. Ja kiedyś w trasie nie miałem wyjścia i wkręciłem śruby od alu do stalowej zapasówki, czyli że brakowało gwintu na całej długości śruby i czułem, że pokonuję "opór" i "mielę" w piaście (w śrubach do alu gwint nie dochodzi do samej główki śruby, felga stalowa jest w tym miejscu cieńsza niż alu). Wkręciłem, bo chciałem dojechać te kilka kilometrów. Na szczęście było to w przednim kole, bo mechanik powiedział mi, że gdybym tak zrobił w tylnym, to ryzykowałbym rozwalenie hamulca bębnowego (śruba od alu jest dłuższa i w takim przypadku może wejść w bęben - hamulce bębnowe, czyli je rozwalić).
Akurat w moim przypadku wystarczyło poprawić gwinty w piaście i nowe śruby wkręcają się elegancko i łapią "koniec wkręcania" (dociskanie śruby), czyli, że gwint jest na tyle wysoki i masywny, że trzyma.

Re: Śruby do felg

: 19 sty 2019, o 23:10
autor: Chruper
Oczywiście, od tego czasu wraz z zapasem wożę w pokrowcu śruby do stalówki :).

Re: Śruby do felg

: 20 maja 2019, o 21:38
autor: baca
Witajcie.
Śruby alu do stalowej felgi tylnej przerabiał mój syn w W210 no i coś tam chrupło jak ruszał. A potem już nic. Za kilka dni zapytał mnie co ja o tym sądzę. A śruby do stalówki leżały na feldze. Koniec świata bliski.
Koszt naprawy nie był wielki ale jednak. Lepiej było przepić.
Za długa śruba wchodząc w piastę możne przekroczyć obszar gwintowany i kicha będzie, do demolki jeden krok.

Ponadto smarujcie delikatnie gwint a nawet przylgnię stożka - kto smaruje ten jedzie.
Ku przestrodze podam to co już kiedyś tu pisałem: suche i czyste powierzchnie stalowe poddane znacznemu i długotrwałemu naciskowi mogą uledz zgrzaniu na zimno na zasadzie dyfuzji metal/metal. Fachury maja na to jedno określenie: zapiekła sie franca.
Minimalna ilość smaru zapobiega temu procesowi. Do sprawdzenia w necie jak kto chce.
Hej!

PS.
11.11.2008 -- a 15.11.2008 kupiłem moja kochana W210 Krówkę. Która dorzyna obecnie jakis typek. Jak ten czas leci.