OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

azael, zalej Valvoline 10W40 Longlife
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
azael
Posty: 90
Rejestracja: 4 paź 2012, o 12:24
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: azael »

jacekm7 pisze:azael, zalej Valvoline 10W40 Longlife
No OK, a jakieś uzasadnienie? :)
S210 Sinka E320CDI Avantgarde 2001
WDB2102261B454866
Obrazek
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

No wiec odpowiadajac na konkretne pytanie - z legalnego punktu widzenia mozesz kupic jakikolwiek olej spelniajacy wymagania wpisane w Twoja instrukcje.
Jesli nie chcesz sie uczyc o nowych technologiach, to zakonczy temat.
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

azael, miał być Valvoline Maxlife :) powiem tyle że przeszedłem z mineralnego właśnie na ten olej i wszystko jest lepiej, inaczej pracuje, nie słychać zaworów, ale to są porównania do mineralnego. poczytaj sobie o olejach valvoline
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
azael
Posty: 90
Rejestracja: 4 paź 2012, o 12:24
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: azael »

Ale ja nigdzie o niechęci nie wspomniałem, a kolega sam nie odpowiedział na pytanie konkretnie, a jedynie z kontekstu przedostatniego mojego postu.
Ale faktycznie zakończmy mój temat, bo odpowiedzi wprost chyba nie dostanę. :)

@jacekm7 Dzięki, zaciągnę języka. Nawet poczytam. :)
S210 Sinka E320CDI Avantgarde 2001
WDB2102261B454866
Obrazek
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

azael, gdybym teraz kupił CDI i jeździłby na półsyntetyku to zmieniłbym na pełny syntetyk :)
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
reloaded16
Posty: 228
Rejestracja: 5 paź 2012, o 16:25
Lokalizacja: Newcastle/Kalisz

Post autor: reloaded16 »

azael, dokładnie kupuj valvo max life pełen syntetyk, cdi tylko na takich powinny chodzić bez wzglęgu na wiek i przebieg bo tutaj też chodzi o smarowanie turbiny. W moim drugim aucie golf 4 w niemcowni lali Motula 10w40 ja przeszedłem na valvo 5w40 i nie ma żadnych skutków ubocznych, w domu użytkują go bez problemu,a zrobiłem to ponieważ w 1.4 lubią się wałki wycierać i dlatego zalecany jest 5w40.
Awatar użytkownika
azael
Posty: 90
Rejestracja: 4 paź 2012, o 12:24
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: azael »

Dzięki reloaded16, jacekm7 za rzeczowe odpowiedzi.
Szkoda, że nie mam jak dać Wam pomagasa.
S210 Sinka E320CDI Avantgarde 2001
WDB2102261B454866
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Powoli staję przed koniecznością wymiany oleju w moim. Serwis B niby jeszcze 5500km pokazuje ale zbliża się 220 tyś km - będzie równo - nie ma co kombinować. Mam trochę dylemat co wlać w silnik bo...
- z jednej strony wszelkiego rodzaju szukajki doradzają tylko 0W-30, 5W-30 i 5W-40 z wiadomych względów...
- z drugiej, ASO MB w NL od początku stosowało olej o lepkości 10W-40 spełniający normę MB 229.1 (Havoline Extra 10W-40)

Nie wiem czy jest sens pompować w silnik 5W-40 skoro po dotychczasowym silnik jest w doskonałej kondycji. Obecnie skłaniam się ku Gulfowi z racji dobrych upustów jakie mamy na oliwy tego producenta i jak tak sobie studiuję karty charakterystyk poszczególnych olejów to utwierdzam się w przekonaniu iż 5W-40 to przerost formy nad treścią. Dla przykładu
Gulf Formula GX 5W-40
http://www.gulf.pl/include/datasheet/pr ... 05W-40.pdf
którego zaleca ich szukajka
oraz
Gulf TEC Plus 10W-40
http://www.gulf.pl/include/datasheet/pr ... 10W-40.pdf

Zwróćcie uwagę na każdy parametr - różnice są na prawdę niewielkie. Jedynie TBN jest niższy o 2 pkt ale to zrozumiałe gdyż wynika z klasy oleju. Punkt płynięcia niemal identyczny (z resztą nie robi to różnicy bo u mnie takie mrozy występują raz na 10 lat a i tak wtedy ostatnią rzeczą jaką robię jest uruchomienie pojazdu).

Zatem czy mógłby mi ktoś podać jakiś koronny argument na to aby jednak wlać 5W-40 lub na to aby zastosować taką lepkość jaka była dotychczas stosowana ?
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Na pewno parametry oleju 5w40 utrzymują się dłużej, co jest związane jego klasą.
Ja osobiście bym nie zmieniał, przerost formy nad treścią. Jeśli nie był lany prawdziwy syntetyk (nie wiem czy Havoline nim jest, na bazie PAO) to i tak jest olejem na bazie mineralnej.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

exeresis pisze:Na pewno parametry oleju 5w40 utrzymują się dłużej, co jest związane jego klasą.
No i tutaj mamy pierwszą niespodziankę bo obydwa w/w spełniają identyczne normy i klasę
ACEA: A3/B4 i API: SL/CF.
Wspomniany Havoline Extra 10W-40 spełnia identyczne. I jest on klasycznym olejem na bazie mineralnej z dodatkami jakichś expelerów - jak każdy pólsyntetyk.
Wczoraj właśnie wymieniałem olej i zastosowałem TEC Plus 10W-40
viewtopic.php?t=23143&postdays=0&postorder=asc&start=45
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Taką samą normę ma również Mobil 15w40 ;) Oleje badane są tymi samymi metodami, z określonymi normami, karta katalogowa jest dostępna na stronach producentów, więc w samochodzie 10 letnim nie ma sensu przepłacać. Co innego jeśli mamy do czynienia z silnikami nowej generacji, tam zalanie nieodpowiedniego oleju wcześniej czy później zemści się.

5w40 czy 10w40 na bazie HC to i tak olej mineralny z dodatkami uszlachetniającymi itp.
Różnica jest wtedy, gdy mamy styczność z olejem na bazie PAO czyli w pełni syntetycznej. Tak czy inaczej, nie widzę większego sensu żeby go lać. Porównując kartę oleju HC 5w40 a PAO 5w40, dużych różnic nie ma, które mają znaczenie (dla mnie).

Miałem Millersa 5w40 XFD w mojej ex Alfie, stwierdziłem, że nie ma sensu przepłacać, co jest bardziej śmieszne- XFD mi ubywało (0,7l na 10 tyś.). Zmieniłem na Totala 5w40 i było lepiej.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Co mnie tylko utwierdza w przekonaniu iż dobrze zrobiłem lejąc (dobry) 10W-40 w silnik.
;)
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Piasek, i ja "wypróbuję" Gulfa :)
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Jak chcesz 10W-40 TEC Plus to mogę ci po 60zł za 4L puścić. Mam 2 bańki 4L. Zamawiając musimy kupować całe kartony czy opakowania zbiorcze.

Ja walnąłem tysiąc i jest ok. Rozruch silnika np po tygodniowym postoju odbywa się w ciszy. Żadnych stukocąco-rumocących atrakcji dobiegających z pod maski nim się klawiatura napełni olejem.
Także jak na razie o TEC Plus 10W-40 w samych superlatywach mogę pisać.
Zobaczymy jak będzie po 15 tys km.
Co ciekawe: instrukcja w przyp. mojego pieca podaje 8L oleju na wymianę.
Wlałem równe 8 i jest połowa stanu. Fakt że jak spuszczałem to piwo zrobiliśmy także miało czas się wykapać a i wkład filtra najpierw przed spuszczeniem odkręciliśmy (z którego słychać było ze zleciało w silnik sporo oleju).
W każdym razie np w Caddy`laku 1.9TDI 90KM (siln. ALH) instrukcja przewiduje 4L na wymianę i 4L wlane w silnik to idealnie MAX na bagnecie.
W Mercu to połowa stanu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 25 gości