OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 paź 2012, o 16:25
- Lokalizacja: Newcastle/Kalisz
azael, dokładnie kupuj valvo max life pełen syntetyk, cdi tylko na takich powinny chodzić bez wzglęgu na wiek i przebieg bo tutaj też chodzi o smarowanie turbiny. W moim drugim aucie golf 4 w niemcowni lali Motula 10w40 ja przeszedłem na valvo 5w40 i nie ma żadnych skutków ubocznych, w domu użytkują go bez problemu,a zrobiłem to ponieważ w 1.4 lubią się wałki wycierać i dlatego zalecany jest 5w40.
Powoli staję przed koniecznością wymiany oleju w moim. Serwis B niby jeszcze 5500km pokazuje ale zbliża się 220 tyś km - będzie równo - nie ma co kombinować. Mam trochę dylemat co wlać w silnik bo...
- z jednej strony wszelkiego rodzaju szukajki doradzają tylko 0W-30, 5W-30 i 5W-40 z wiadomych względów...
- z drugiej, ASO MB w NL od początku stosowało olej o lepkości 10W-40 spełniający normę MB 229.1 (Havoline Extra 10W-40)
Nie wiem czy jest sens pompować w silnik 5W-40 skoro po dotychczasowym silnik jest w doskonałej kondycji. Obecnie skłaniam się ku Gulfowi z racji dobrych upustów jakie mamy na oliwy tego producenta i jak tak sobie studiuję karty charakterystyk poszczególnych olejów to utwierdzam się w przekonaniu iż 5W-40 to przerost formy nad treścią. Dla przykładu
Gulf Formula GX 5W-40
http://www.gulf.pl/include/datasheet/pr ... 05W-40.pdf
którego zaleca ich szukajka
oraz
Gulf TEC Plus 10W-40
http://www.gulf.pl/include/datasheet/pr ... 10W-40.pdf
Zwróćcie uwagę na każdy parametr - różnice są na prawdę niewielkie. Jedynie TBN jest niższy o 2 pkt ale to zrozumiałe gdyż wynika z klasy oleju. Punkt płynięcia niemal identyczny (z resztą nie robi to różnicy bo u mnie takie mrozy występują raz na 10 lat a i tak wtedy ostatnią rzeczą jaką robię jest uruchomienie pojazdu).
Zatem czy mógłby mi ktoś podać jakiś koronny argument na to aby jednak wlać 5W-40 lub na to aby zastosować taką lepkość jaka była dotychczas stosowana ?
- z jednej strony wszelkiego rodzaju szukajki doradzają tylko 0W-30, 5W-30 i 5W-40 z wiadomych względów...
- z drugiej, ASO MB w NL od początku stosowało olej o lepkości 10W-40 spełniający normę MB 229.1 (Havoline Extra 10W-40)
Nie wiem czy jest sens pompować w silnik 5W-40 skoro po dotychczasowym silnik jest w doskonałej kondycji. Obecnie skłaniam się ku Gulfowi z racji dobrych upustów jakie mamy na oliwy tego producenta i jak tak sobie studiuję karty charakterystyk poszczególnych olejów to utwierdzam się w przekonaniu iż 5W-40 to przerost formy nad treścią. Dla przykładu
Gulf Formula GX 5W-40
http://www.gulf.pl/include/datasheet/pr ... 05W-40.pdf
którego zaleca ich szukajka
oraz
Gulf TEC Plus 10W-40
http://www.gulf.pl/include/datasheet/pr ... 10W-40.pdf
Zwróćcie uwagę na każdy parametr - różnice są na prawdę niewielkie. Jedynie TBN jest niższy o 2 pkt ale to zrozumiałe gdyż wynika z klasy oleju. Punkt płynięcia niemal identyczny (z resztą nie robi to różnicy bo u mnie takie mrozy występują raz na 10 lat a i tak wtedy ostatnią rzeczą jaką robię jest uruchomienie pojazdu).
Zatem czy mógłby mi ktoś podać jakiś koronny argument na to aby jednak wlać 5W-40 lub na to aby zastosować taką lepkość jaka była dotychczas stosowana ?
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Na pewno parametry oleju 5w40 utrzymują się dłużej, co jest związane jego klasą.
Ja osobiście bym nie zmieniał, przerost formy nad treścią. Jeśli nie był lany prawdziwy syntetyk (nie wiem czy Havoline nim jest, na bazie PAO) to i tak jest olejem na bazie mineralnej.
Ja osobiście bym nie zmieniał, przerost formy nad treścią. Jeśli nie był lany prawdziwy syntetyk (nie wiem czy Havoline nim jest, na bazie PAO) to i tak jest olejem na bazie mineralnej.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19
EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19
EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
No i tutaj mamy pierwszą niespodziankę bo obydwa w/w spełniają identyczne normy i klasęexeresis pisze:Na pewno parametry oleju 5w40 utrzymują się dłużej, co jest związane jego klasą.
ACEA: A3/B4 i API: SL/CF.
Wspomniany Havoline Extra 10W-40 spełnia identyczne. I jest on klasycznym olejem na bazie mineralnej z dodatkami jakichś expelerów - jak każdy pólsyntetyk.
Wczoraj właśnie wymieniałem olej i zastosowałem TEC Plus 10W-40
viewtopic.php?t=23143&postdays=0&postorder=asc&start=45
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Taką samą normę ma również Mobil 15w40 Oleje badane są tymi samymi metodami, z określonymi normami, karta katalogowa jest dostępna na stronach producentów, więc w samochodzie 10 letnim nie ma sensu przepłacać. Co innego jeśli mamy do czynienia z silnikami nowej generacji, tam zalanie nieodpowiedniego oleju wcześniej czy później zemści się.
5w40 czy 10w40 na bazie HC to i tak olej mineralny z dodatkami uszlachetniającymi itp.
Różnica jest wtedy, gdy mamy styczność z olejem na bazie PAO czyli w pełni syntetycznej. Tak czy inaczej, nie widzę większego sensu żeby go lać. Porównując kartę oleju HC 5w40 a PAO 5w40, dużych różnic nie ma, które mają znaczenie (dla mnie).
Miałem Millersa 5w40 XFD w mojej ex Alfie, stwierdziłem, że nie ma sensu przepłacać, co jest bardziej śmieszne- XFD mi ubywało (0,7l na 10 tyś.). Zmieniłem na Totala 5w40 i było lepiej.
5w40 czy 10w40 na bazie HC to i tak olej mineralny z dodatkami uszlachetniającymi itp.
Różnica jest wtedy, gdy mamy styczność z olejem na bazie PAO czyli w pełni syntetycznej. Tak czy inaczej, nie widzę większego sensu żeby go lać. Porównując kartę oleju HC 5w40 a PAO 5w40, dużych różnic nie ma, które mają znaczenie (dla mnie).
Miałem Millersa 5w40 XFD w mojej ex Alfie, stwierdziłem, że nie ma sensu przepłacać, co jest bardziej śmieszne- XFD mi ubywało (0,7l na 10 tyś.). Zmieniłem na Totala 5w40 i było lepiej.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19
EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19
EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Co mnie tylko utwierdza w przekonaniu iż dobrze zrobiłem lejąc (dobry) 10W-40 w silnik.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Jak chcesz 10W-40 TEC Plus to mogę ci po 60zł za 4L puścić. Mam 2 bańki 4L. Zamawiając musimy kupować całe kartony czy opakowania zbiorcze.
Ja walnąłem tysiąc i jest ok. Rozruch silnika np po tygodniowym postoju odbywa się w ciszy. Żadnych stukocąco-rumocących atrakcji dobiegających z pod maski nim się klawiatura napełni olejem.
Także jak na razie o TEC Plus 10W-40 w samych superlatywach mogę pisać.
Zobaczymy jak będzie po 15 tys km.
Co ciekawe: instrukcja w przyp. mojego pieca podaje 8L oleju na wymianę.
Wlałem równe 8 i jest połowa stanu. Fakt że jak spuszczałem to piwo zrobiliśmy także miało czas się wykapać a i wkład filtra najpierw przed spuszczeniem odkręciliśmy (z którego słychać było ze zleciało w silnik sporo oleju).
W każdym razie np w Caddy`laku 1.9TDI 90KM (siln. ALH) instrukcja przewiduje 4L na wymianę i 4L wlane w silnik to idealnie MAX na bagnecie.
W Mercu to połowa stanu.
Ja walnąłem tysiąc i jest ok. Rozruch silnika np po tygodniowym postoju odbywa się w ciszy. Żadnych stukocąco-rumocących atrakcji dobiegających z pod maski nim się klawiatura napełni olejem.
Także jak na razie o TEC Plus 10W-40 w samych superlatywach mogę pisać.
Zobaczymy jak będzie po 15 tys km.
Co ciekawe: instrukcja w przyp. mojego pieca podaje 8L oleju na wymianę.
Wlałem równe 8 i jest połowa stanu. Fakt że jak spuszczałem to piwo zrobiliśmy także miało czas się wykapać a i wkład filtra najpierw przed spuszczeniem odkręciliśmy (z którego słychać było ze zleciało w silnik sporo oleju).
W każdym razie np w Caddy`laku 1.9TDI 90KM (siln. ALH) instrukcja przewiduje 4L na wymianę i 4L wlane w silnik to idealnie MAX na bagnecie.
W Mercu to połowa stanu.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 21 gości