VYSOL pisze: ↑20 sie 2019, o 19:23
HEJ! Mam mercedesa s210 3.2 benzyna 4 matic po lifciez końca 1999 roku.
Od pewnego czasu po przekroczeniu ok 140 km/h całe auto wpada w wibracje bardzo nieprzyjemne. Drgania te na zmianę nasilają się i słabną nasilają itd. Jak namierzyć problem? Nie są to koła bo to trzeci próbowany komplet. Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam serdecznie!
Walczyłem z wibracjami przy pewnej prędkości. Długo walczyłem. W najgorszym momencie wibracje były tak duże, że nie dało się jechać. Ja miałem początkowo w zakresie 110-120 i potem ponad 160, a po zmianie kół przeniosło się na 140 i więcej.
Po kolei - zmiany kół - nie pomogły. Okazało się, że miałem dwa komplety kół źle wyważone, do tego w jednym krzywą felgę (czego nie zauważył dwukrotnie inny wyważający............). Rozwiązanie tego problemu znacznie zmniejszyło wibracje, ale nie do końca.
Druga sprawa - amortyzatory z tyłu (ale przód też warto sprawdzić). Miałem je w bardzo słabym stanie. Po ich wymianie wibracje ustąpiły całkowicie! Na stacji diagnostycznej jeszcze przechodziły ale w rzeczywistości były już zbyt słabe. Czuć to dobrze było przy wietrze bocznym.
Co prawda u nie te rzeczy nie stanowiły problemu ale to też pochodne wibracji do sprawdzenia jeśli powyższe zawiedzie:
- tuleje tylnego wózka i inne elementy gumowo-metalowe.
- wał napędowy i w szczególności jego podpora (wał ma znaczniki zrobione farbą jak jest wyważony, czasami ktoś źle coś poskłada i trzęsie).
- tarcze hamulcowe (tak, nie tylko przy hamowaniu mogą stanowić problem).
I uzupełnij post w powitalni.