Strona 1 z 1

Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)

: 7 lip 2019, o 00:10
autor: Horny
Cześć

Gdy po postoju przez noc przekręcę kluczyk w pozycję nr 2 (świecą się wszystkie kontrolki) najpierw pojawia sie gdzieś pod maską bulgotanie (w sumie to chyba normalne, bo płyny idą w ruch - chyba), ale potem coś mi zaczyna trzeszczeć / cykać jakby gdzieś za schowkiem od strony pasażera.
Bardzo nierównomiernie (graficznie można by to pokazać tak XXX------XXXXXX----XXX--------XXXX-XX-XXX-----XXXX----X), ale nie przestaje.

Tak na słuch to ciężko zlokalizować źródło. Macie jakis pomysł co to może być?

Re: Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)

: 7 lip 2019, o 07:04
autor: hammond24
zawory ogrzewania?

Re: Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)

: 7 lip 2019, o 07:06
autor: hammond24
może silnik dmuchawy?

Re: Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)

: 8 lip 2019, o 09:32
autor: rr6
Mi bulgotało jak miałem zablokowany zawór ogrzewania. Teraz już nie bulgocze, ale czy na 100% to było to - nie mam pewności.

Re: Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)

: 8 lip 2019, o 09:36
autor: kmtaxi
Może masz "rest" włączony.

Re: Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)

: 8 lip 2019, o 16:06
autor: Horny
Zacznę od dokładniejszego wyjaśnienia. Klima jest manualna z trzema przyciskami na środku (w tym funkcja REST).
Trzeszczenie występuje po ustawieniu kluczyka w pozycję nr 2 (świecą się wszystkie kontrolki), nawet gdy lewe pokrętło klimy jest na O (nic nie dmucha).
"REST" jest wtedy wyłączony, bo u mnie nie można włączyć REST na pozycji nr 2 kluczyka.

Po osłuchaniu zaworów i dmuchawy stwierdzam, że to trzeszczy w okolicach silnika dmuchawy (sprawdziłem przy ściągniętej osłonie nad nogami pasażera).
Gdy włączam cyrkulacje wewnętrzną, to w tej samej okolicy słychać taki pojedyńczy "klik". To trzeszczenie brzmi dokładnie jak ten "klik", ale powtarzający się szybko i nieregularnie.
Teraz ciekawostka - mam uszkodzony lewy potencjometr klimy tak jak kiedyś "II Artur II" z naszego forum (https://www.youtube.com/watch?v=5YEVm0JTj1Q). Okazuje się, że jak dociskam lub ruszam na boki tym potencjometrem, to trzeszczenie na to reaguje (pojawia się / znika, przyśpiesza).

Dodam, że wszelkie zanieczyszczenia są bardzo prawdopodobne, bo to egzemplarz z manualną klimą (tylko jeden filtr, który jest dopiero za silnikiem dmuchawy). Swoją drogą dziwne rozwiązanie, żeby nie wstawić jakiegoś filtra pomiędzy wlotem powietrza a dmuchawą.