Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)
Cześć
Gdy po postoju przez noc przekręcę kluczyk w pozycję nr 2 (świecą się wszystkie kontrolki) najpierw pojawia sie gdzieś pod maską bulgotanie (w sumie to chyba normalne, bo płyny idą w ruch - chyba), ale potem coś mi zaczyna trzeszczeć / cykać jakby gdzieś za schowkiem od strony pasażera.
Bardzo nierównomiernie (graficznie można by to pokazać tak XXX------XXXXXX----XXX--------XXXX-XX-XXX-----XXXX----X), ale nie przestaje.
Tak na słuch to ciężko zlokalizować źródło. Macie jakis pomysł co to może być?
Gdy po postoju przez noc przekręcę kluczyk w pozycję nr 2 (świecą się wszystkie kontrolki) najpierw pojawia sie gdzieś pod maską bulgotanie (w sumie to chyba normalne, bo płyny idą w ruch - chyba), ale potem coś mi zaczyna trzeszczeć / cykać jakby gdzieś za schowkiem od strony pasażera.
Bardzo nierównomiernie (graficznie można by to pokazać tak XXX------XXXXXX----XXX--------XXXX-XX-XXX-----XXXX----X), ale nie przestaje.
Tak na słuch to ciężko zlokalizować źródło. Macie jakis pomysł co to może być?
E200 (136KM), 1996r., Pb+LPG, manual, elegance, sedan, WDB-210-0351-A-185838
Re: Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)
zawory ogrzewania?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Re: Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)
może silnik dmuchawy?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Re: Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)
Mi bulgotało jak miałem zablokowany zawór ogrzewania. Teraz już nie bulgocze, ale czy na 100% to było to - nie mam pewności.
Re: Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)
Może masz "rest" włączony.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: Bulgotanie > trzeszczenie / cykanie (od strony pasażera)
Zacznę od dokładniejszego wyjaśnienia. Klima jest manualna z trzema przyciskami na środku (w tym funkcja REST).
Trzeszczenie występuje po ustawieniu kluczyka w pozycję nr 2 (świecą się wszystkie kontrolki), nawet gdy lewe pokrętło klimy jest na O (nic nie dmucha).
"REST" jest wtedy wyłączony, bo u mnie nie można włączyć REST na pozycji nr 2 kluczyka.
Po osłuchaniu zaworów i dmuchawy stwierdzam, że to trzeszczy w okolicach silnika dmuchawy (sprawdziłem przy ściągniętej osłonie nad nogami pasażera).
Gdy włączam cyrkulacje wewnętrzną, to w tej samej okolicy słychać taki pojedyńczy "klik". To trzeszczenie brzmi dokładnie jak ten "klik", ale powtarzający się szybko i nieregularnie.
Teraz ciekawostka - mam uszkodzony lewy potencjometr klimy tak jak kiedyś "II Artur II" z naszego forum (https://www.youtube.com/watch?v=5YEVm0JTj1Q). Okazuje się, że jak dociskam lub ruszam na boki tym potencjometrem, to trzeszczenie na to reaguje (pojawia się / znika, przyśpiesza).
Dodam, że wszelkie zanieczyszczenia są bardzo prawdopodobne, bo to egzemplarz z manualną klimą (tylko jeden filtr, który jest dopiero za silnikiem dmuchawy). Swoją drogą dziwne rozwiązanie, żeby nie wstawić jakiegoś filtra pomiędzy wlotem powietrza a dmuchawą.
Trzeszczenie występuje po ustawieniu kluczyka w pozycję nr 2 (świecą się wszystkie kontrolki), nawet gdy lewe pokrętło klimy jest na O (nic nie dmucha).
"REST" jest wtedy wyłączony, bo u mnie nie można włączyć REST na pozycji nr 2 kluczyka.
Po osłuchaniu zaworów i dmuchawy stwierdzam, że to trzeszczy w okolicach silnika dmuchawy (sprawdziłem przy ściągniętej osłonie nad nogami pasażera).
Gdy włączam cyrkulacje wewnętrzną, to w tej samej okolicy słychać taki pojedyńczy "klik". To trzeszczenie brzmi dokładnie jak ten "klik", ale powtarzający się szybko i nieregularnie.
Teraz ciekawostka - mam uszkodzony lewy potencjometr klimy tak jak kiedyś "II Artur II" z naszego forum (https://www.youtube.com/watch?v=5YEVm0JTj1Q). Okazuje się, że jak dociskam lub ruszam na boki tym potencjometrem, to trzeszczenie na to reaguje (pojawia się / znika, przyśpiesza).
Dodam, że wszelkie zanieczyszczenia są bardzo prawdopodobne, bo to egzemplarz z manualną klimą (tylko jeden filtr, który jest dopiero za silnikiem dmuchawy). Swoją drogą dziwne rozwiązanie, żeby nie wstawić jakiegoś filtra pomiędzy wlotem powietrza a dmuchawą.
E200 (136KM), 1996r., Pb+LPG, manual, elegance, sedan, WDB-210-0351-A-185838
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości