Olej silnikowy - pytanie

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Koper140
Posty: 28
Rejestracja: 29 cze 2016, o 15:47

Olej silnikowy - pytanie

Post autor: Koper140 »

Witam :) Mam pytanie co do oleju silnikowego. Musze wymienić olej w silniku i mam pytanie jaki najlepiej wlać, mam Mercedesa E200 2,2 CDI z 2002r z automatyczną skrzynią. Jaki najlepiej wlać olej i jaka przybliżona cena tego oleju i ile wgl będzie mi potrzebne tego oleju. Z góry dziękuje za pomoc :)
Mercedes e200 w210 2,2 CDI VIN WDB2100071B485870
Niexwnikaj
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2018, o 00:02

Re: Olej silnikowy - pytanie

Post autor: Niexwnikaj »

Witam!
Według mnie najlepszą firmą która robi oleje silnikowe to Liqui Moly(Liqui Moly DIESEL HIGH TECH 5W-40 5l- ok.210zł), jest jeszcze tańszy olej który też nie jest zły z firmy Valvoline(VALVOLINE ALL-CLIMATE 5W40 DIESEL 5l-ok. 120zł). Jak zalany jest 10w40 to lepiej zrobić płukankę silnika i wrócić do 5w40 :)
Koper140
Posty: 28
Rejestracja: 29 cze 2016, o 15:47

Re: Olej silnikowy - pytanie

Post autor: Koper140 »

Teraz mam zalany Magnetic 5w40 (butelka zielona) i teraz nie wiem czy wymienić na ten co mam czy może zalać jakimś innym.
Mercedes e200 w210 2,2 CDI VIN WDB2100071B485870
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Olej silnikowy - pytanie

Post autor: Muniek »

Do E200 CDI wchodzi 6,0 litrów oleju silnikowego. Jest tyle tematow na temat oleju ze szkoda powtarzac. Ja jezdze na Total Quartz 9000 5W40.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Re: Olej silnikowy - pytanie

Post autor: mesio14 »

Wlej taki jaki masz , a nie kombinuj , chyba że chcesz sobie narobic kłopotów , to zmieniaj
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Niexwnikaj
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2018, o 00:02

Re: Olej silnikowy - pytanie

Post autor: Niexwnikaj »

Czemu przy zmianie oleju ma sobie narobić kłopotu? Rozumiem gdyby z 5w40 przechodził na 10/15w40 to katorga dla silnika, bo Janusz z Mirkiem tak robiom, bo przebiegu no trochę ma i no trzeba gestszy olej. Płukanka jest sprawdzona i polecana, więc nie wiem czego się obawiać chyba, że ktoś zrobi jakiś mechanior plukanka z K2 i się zastanawia czemu coś się rozdupcyło jeno plukanka to plukanka, co za różnica czy za 10 złotych czy za 80zl. Ja tam robiłem płukanke i nie narzekam. Płukanka liqui moly, 3 razy zrobiona, bo olej ciągle brudny był i potem zalalem najlepszy olej wg. mnie i wszystko śmiga, cały syf wyczyscilo, już nie dymi tak jak było przedtem oraz ciśnienie w cylindrach wynosi 9.6, a przed zabiegiem 9.0 :)
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej silnikowy - pytanie

Post autor: rr6 »

Niexwnikaj pisze: 16 sty 2019, o 23:17 Czemu przy zmianie oleju ma sobie narobić kłopotu? Rozumiem gdyby z 5w40 przechodził na 10/15w40 to katorga dla silnika, bo Janusz z Mirkiem tak robiom, bo przebiegu no trochę ma i no trzeba gestszy olej. Płukanka jest sprawdzona i polecana, więc nie wiem czego się obawiać chyba, że ktoś zrobi jakiś mechanior plukanka z K2 i się zastanawia czemu coś się rozdupcyło jeno plukanka to plukanka, co za różnica czy za 10 złotych czy za 80zl. Ja tam robiłem płukanke i nie narzekam. Płukanka liqui moly, 3 razy zrobiona, bo olej ciągle brudny był i potem zalalem najlepszy olej wg. mnie i wszystko śmiga, cały syf wyczyscilo, już nie dymi tak jak było przedtem oraz ciśnienie w cylindrach wynosi 9.6, a przed zabiegiem 9.0 :)
Jak jest bardzo dużo brudu a nie znamy historii auta to trzeba uważać. Może to wszystko ruszyć i zatkać np. smok olejowy. Płukanki to w znacznej części nafta z dodatkami myjącymi - może te wszystkie depozyty i zawiesiny ruszyć w jednym momencie. Jak jest ich zbyt dużo to nie jest to bezpieczne.

Dlatego jak mamy nowo nabyty samochód, szczególnie z większym przebiegiem i którego historii nie mamy na 100% pewnej (czyli w większości przypadków) zawsze za pierwszym razem zmieniamy olej na taki jaki był i obserwujemy. Jak się nic nie dzieje to wtedy docelowy (czyli tu 5W40) poprzedzony płukanką. Ja stosuje tą metodę i ten olej "próbny" zmieniam po 1000-1500km na docelowy (oczywiście jak się nic nie dzieje złego). Czysty olej wypłucze wiele rzeczy (oczywiście nie ruszy stałych depozytów, ale różne motodoktorki i inne świństwa które ktoś mógł wlać tak) i potem przy użyciu płukanki nie ruszy to wszystko na raz.

Z płukanek to polecam LM i Archoil (ta druga w wersji standardowej jak i długodystansowej z którą się jeździ - to po zastosowaniu zwykłej żeby doczyścić jeszcze).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości