obroty

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

widzewiak1910
Posty: 24
Rejestracja: 12 sty 2011, o 13:32
Lokalizacja: Bełchatów

obroty

Post autor: widzewiak1910 »

Witam wszystkich.Siedzę już dwie godziny, a jestem po szóstej nocce w pracy.Mam problem,kiedy odpalam moją Mercedes (zimny silnik) wszystko jest ok.Kiedy odpalam ciepły silnik i poczekam aż zgaśnie kontrolka swiec zarowych obroty falują.Jak odpale cieply w czasie gdy pali się lampka świec żarowych odpala normalnie.Jeśli to bylo to przepraszam,ale proszę o odpowiedź co to może być.
Radek Mercedes W210 220D z 1997 roku.Classic VIN:WDB2100041A356228
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

podobny temat coś mi się kojarzy, że był już na forum, nie pamiętam jak się skończyło, szukaj przez google, może znajdziesz
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

ZGi należy Ci sie pomagas jak nic :hyhy:
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

Świeca do wymiany?
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Świeca raczej nie, bo zimny pali dobrze a ciepły faluje. Zobacz ten temat. Piszą o podobnym do Twojego problemie.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
stawsz
Posty: 67
Rejestracja: 19 mar 2012, o 23:35
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: stawsz »

kolego z tego co sie orientuje przyczyna falowania na ciepłym w dieslu moze być problem z dawka paliwa czyli albo pompa paliwowa albo wtryski a takze spotkałem sie z przypadkiem kiedy głowica była do roboty a konkretnie gniazda zaworowe zawór sie nie domykał spadała kompresja i efekt falowania - w audi 2,5tdi czestm efektem falowania i wytrącania sie silnika jest równiez wytarcie krzywek na wałkach rozrządu

ja zacząłbym od sprawdzenia układu wtryskowego bo to najczestsza przyczyna falowania

na zimno zapala dobrze? bez problemów ?
w116 78' - jest
w210 200E Avantgarde - jest
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Jak dla mnie to jest coś nie tak z elektryką/elektroniką. Może być przekaźnik świec żarowych. Dlatego jak odpalasz ciepły silnik na "grzaniu" świec to pracuje ok.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

A kiedy Ci jeszcze obroty falują ? Podczas jazdy czy tylko podczas odpalania wozu ?
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

A jak jest zawalony filtr powietrza na maxa to też będzie różnica czy ciągnie ciepłe czy zimne powietrze chyba co!?

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
widzewiak1910
Posty: 24
Rejestracja: 12 sty 2011, o 13:32
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: widzewiak1910 »

dziki24 pisze:A kiedy Ci jeszcze obroty falują ? Podczas jazdy czy tylko podczas odpalania wozu ?
Tylko podzcas odpalania .
Radek Mercedes W210 220D z 1997 roku.Classic VIN:WDB2100041A356228
stawsz
Posty: 67
Rejestracja: 19 mar 2012, o 23:35
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: stawsz »

najpierw wymien uszkodzone swiece na nowe sprawne i przekaznik świec do sprawdznia
w116 78' - jest
w210 200E Avantgarde - jest
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Zacznij od sprawdzenia sondyλ jakimś nawet prymitywnym systemem.
Jeżeli będzie OK. to na komputer z prawdziwego zdarzenia i błędy.
Będzie chyba adaptacja przepustnicy, lub przepływomierz.
Nic więcęj bez kodów błędów. :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
donboss
Posty: 13
Rejestracja: 1 sie 2010, o 16:58
Lokalizacja: Oxford

Falowanie w 320CDI

Post autor: donboss »

Witam
Pozwolicie, że podepnę się do tego wątku bo przekopałem już chyba wszystkie tematy o falowaniu i żaden nijak się ma do mojego problemu. Mianowicie:
Odpalam, wszystko jest ok. Jadę wszystko jest ok. Po przejechaniu ok 2 km w zakresie prędkości 20-50 km/h (tylko w tych zakresach) po zwolnieniu nogi z gazu (np. przed skrzyżowaniem) obroty zaczynają podskakiwać o ok 300-400. Przed zatrzymaniem poniżej 20 km/h usterka ustaje.
Na N,P wszystko jest ok
Powyżej prędkości 50 km/h tez wszystko ok
Po zwolnieniu poniżej 20km/h usterka zanika
Usterka występuje tylko podczas zwalniania bez nogi na pedale gazu
Może filtr paliwa zawalony?
Dziwne
Proszę o wskazówki
S210 320CDI WDB2102262B196202
Sprinter 211CDI
W168 160
W124 250D
W123 300D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości