Ciepło-zimno

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jaacek62
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2009, o 22:48
Lokalizacja: warszawa

Ciepło-zimno

Post autor: jaacek62 »

Szukałem ale nie znalazłem:(. Po odpaleniu silnika i oczywiście rozgrzaniu go leci ciepłe powietrze to jest ok. Ale gdy dłużej postoje na pracującym silniku zaczyna lecieć coraz chlodniejsze powietrze. Dopiero po przegazowniu wraca ciepło z nadmuchu. Praktycznie albo muszę trzymać wyższe obroty cały czas na postoju albo co chwila robić przegazowke. Jest gdzieś ubytek płynu. Dolewka ok 1litra na 1-2tygodnie. Podczas stania w korku temperatura potrafi sie czasem podnieść do ok 100stopni (grubość wskazówki poniżej kolejnej kreski po 80stopniach). Po przejechaniu kilkuset metrów bez korków wskazówka opada do normalnego poziomu. W lecie przy włączonym klimie efekt był taki ze jak podkrecilem obroty to rosła przez chwile temperatura nawiewu ( cieplejsze powietrze) następnie wracali wszystko do normy i lecialo zimne. Macie jakieś pomysły odnośnie przyczyny takiego stanu rzeczy?
w210 2,2cdi 2001 kombi WDB2102061B431267
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: Ciepło-zimno

Post autor: stanleym210 »

jaacek62 pisze: Macie jakieś pomysły odnośnie przyczyny takiego stanu rzeczy?
Może być lekko dmuchnięta uszczelka pod głowicą, dlatego jest ubytek płynu i zapowietrzanie się układu,
ubytek w innym miejscu,
niesprawne zaworki w korku układu chłodzenia.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Ciekawe w jakim stanie pompa wody?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
jaacek62
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2009, o 22:48
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jaacek62 »

Rozumiem ze sugerujesz tzw grzybki. Te czyscilem w maju. Wymieniła zostały uszczlki etc. Pompa wody wymieniła dwa lata temu. Czy pompka cyrkulacji wody ma jakiś wpływ? Pomijam oczywiście sprawę ubytki płynu. Chociaż wolałbym nie zwalać glowicy nie mając pewności ze to akurat jest przyczyna moich problemów. Oczywiście dodam ze teraz sie nie grzeje silnik do takiej temp jak mówiłem wcześniej bo za niska temp na zewnątrz. W zbiorniczku wyrownawczym nie ma śladów zmetnienia , bagnet olejowy tez czysty
w210 2,2cdi 2001 kombi WDB2102061B431267
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Zostaw głowice w spokoju.To,że naprawiałeś grzybki nie oznacza,że naprawa zakończyła się pełnym sukcesem.Wydaje mi się,ze Twoim problemem jest pompa,wielozawór no i ubytek płynu.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
krasul
Posty: 87
Rejestracja: 16 gru 2010, o 22:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: krasul »

jaacek62, Przy takim ubytku o jakim mowisz, nie ma sily musi byc albo wyciek, albo masz go w oleju, chyba ze przepala.
Ja zaczal bym od plukania ukladu chlodniczego i zalania swiezym, wymiana termostatu.
Zacznij od taki prozaicznych rzeczy, tak sie zastanawiam czy zakamieniona nagrzewnica moze miec taki objaw.
jaacek62
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2009, o 22:48
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jaacek62 »

niestey skonczylo sie na wymianie glowicy. Stara peknieta w czterech miejscach
w210 2,2cdi 2001 kombi WDB2102061B431267
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości