Za niska temperatura
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Za niska temperatura
Witam. Mam problem z mercedesm w210 220 cdi avantgarde 2000r.
Auto ciągle pokazuje zbyt niską temperature silnika tj. około 65C. Nawet po przejechaniu 50 km. Jeżeli mu bardziej "wcisne" to lekko wzrasta, lecz do 80 nawet nie doszło. Wymieniłem już termostat (na używany lecz 100% dobry). Macie jakieś pomysły?
Kolejne pytanie. Czy do tego meśka moge wsadzić koła 195/65/15 ? W tej chwili mam 225/60/16 bodajże i boje się że na tych 15' będzie się trzeć, bo jak wiadomo avantgarda jest obniżona.
Pozdrawiam
Auto ciągle pokazuje zbyt niską temperature silnika tj. około 65C. Nawet po przejechaniu 50 km. Jeżeli mu bardziej "wcisne" to lekko wzrasta, lecz do 80 nawet nie doszło. Wymieniłem już termostat (na używany lecz 100% dobry). Macie jakieś pomysły?
Kolejne pytanie. Czy do tego meśka moge wsadzić koła 195/65/15 ? W tej chwili mam 225/60/16 bodajże i boje się że na tych 15' będzie się trzeć, bo jak wiadomo avantgarda jest obniżona.
Pozdrawiam
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Termostat, termostat, termostat źle założony.Istnieje minimalna szansa na uszkodzenie
czujnika temperatury lub licznika.
czujnika temperatury lub licznika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
jezeli zalozyles uzywany termostat skad wiesz czy ma dobre parametry, tj. temp. otwarcia? do tego silnika byly 3 rodzaje termostatow pierwszy 85st, drugi 87st (i ten najprawdopodobniej powinien byc u Ciebie skoro masz 2000 rok auta) oraz 92st.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
- Sebastianp
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
- Lokalizacja: Silesia, PL
U mnie podobna sytuacja , temperatura poniżej 80°C i termostat puszcza.
Temat stary , poczytałem większość postów szkoda tylko, że większość z nich
szybko jest kończona przez moderatorów z opisem "już było 10 razy.."
gdyż to co było to z przed 2 lat (a od tego czasu zapewne wielu z Was temat
zbadało dokładniej i mają większą wiedzę w tym zakresie)
albo posty są z okresu gdzie mieliśmy temperaturę powietrza
30 stopni w cieniu i trudno się do tego teraz odnieść jak mamy temp bliską 0°C
Jeszcze 2 tyg temu mój trzymał około 80°C i wydawało mi się że jest OK
teraz nie mogę go dogrzać do 80.
Sprawdziłem więc ręką chłodnice przy różnych temperaturach pierw przy 50°C
- ciepła była tylko górna część przy rurze
ale ta rura niżej - gdzie termostat była zimna
przy 70°C cała chłodnica była lekko ciepła więc termostat raczej puszcza.
Problem tylko miałem jaki termostat kupić ... Katalogi przy moim 300TD wskazywały na otwierany przy 80°C Zaś dość dobry mechanik uznawany za jednego z najlepszych od mercedesów w okolicy bez zawahania powiedział 85°C
W necie znalazłem jeszcze to :
zapewne się komuś z Was przyda
Wg tego katalogu w moim 3.0TD powinien być 80°C a bez turbo 85°C hmmm
Znów w jednym sklepie gość dał mi 87°C więc jak widać można się wpuścić w malinę.
Dlatego myślę że temat trzeba obeznać bo problem termostatów jest dość powszechny
a nie do końca zbadany ....
Temat stary , poczytałem większość postów szkoda tylko, że większość z nich
szybko jest kończona przez moderatorów z opisem "już było 10 razy.."
gdyż to co było to z przed 2 lat (a od tego czasu zapewne wielu z Was temat
zbadało dokładniej i mają większą wiedzę w tym zakresie)
albo posty są z okresu gdzie mieliśmy temperaturę powietrza
30 stopni w cieniu i trudno się do tego teraz odnieść jak mamy temp bliską 0°C
Jeszcze 2 tyg temu mój trzymał około 80°C i wydawało mi się że jest OK
teraz nie mogę go dogrzać do 80.
Sprawdziłem więc ręką chłodnice przy różnych temperaturach pierw przy 50°C
- ciepła była tylko górna część przy rurze
ale ta rura niżej - gdzie termostat była zimna
przy 70°C cała chłodnica była lekko ciepła więc termostat raczej puszcza.
Problem tylko miałem jaki termostat kupić ... Katalogi przy moim 300TD wskazywały na otwierany przy 80°C Zaś dość dobry mechanik uznawany za jednego z najlepszych od mercedesów w okolicy bez zawahania powiedział 85°C
W necie znalazłem jeszcze to :
Kod: Zaznacz cały
http://www2.qha.com/catalogues/QH03-QTH.pdf
Wg tego katalogu w moim 3.0TD powinien być 80°C a bez turbo 85°C hmmm
Znów w jednym sklepie gość dał mi 87°C więc jak widać można się wpuścić w malinę.
Dlatego myślę że temat trzeba obeznać bo problem termostatów jest dość powszechny
a nie do końca zbadany ....
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Chętnych do poczytania na ten temat odsyłam na fora wszystkich znanych firm.Zaczął się jak co roku sezon niedogrzanych diesli.Termostaty, dogrzewacze wszelkiej maści, grzałki 240Volt
i Webasta.Czas odkurzyć stare posty. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
i Webasta.Czas odkurzyć stare posty. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Witajcie jestem nowym posiadaczem w210 220cdi i mam problem z ogrzewaniem ,temperatura oscyluje w granicy 40-45 stopni i niestety ale chodzi wentylator chłodnicy ,nie wiem czy ma to związek z kopceniem z wydechu i dużym zużyciem paliwa ok14litrów .Wymieniłem wtryski,filtr paliwa ,powietrza co jeszcze POMOCYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!
ADAM W210 220 cdi 125km kombi avantgarde 98r
WDB2102061A832158
WDB2102061A832158
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Chodzący wentylator może mieć wiele wspólnego z klimatyzacją, a przy klimie automatycznej
wystarczy test na panelu.Był wielokrotnie opisywany w dziale "klimatyzacja".
Za niska temperatura pracy silnika to zawsze uszkodzony termostat lub jego brak.
Przechłodzony silnik będzie zawsze "pił"paliwo wiadrami.
wystarczy test na panelu.Był wielokrotnie opisywany w dziale "klimatyzacja".
Za niska temperatura pracy silnika to zawsze uszkodzony termostat lub jego brak.
Przechłodzony silnik będzie zawsze "pił"paliwo wiadrami.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Nie no stary wracam od mechanika termostatu nie było a błedy sam sobie wykasowałem na panelu klimy ,no no jesteś lepszy od Mikołaja świętego,dzięki bardzo za pomoc a MEŚ nagle ma moc przestał kopcić a ilość zużywanego paliwa to dowiem sie za kilka dni pozdro {a pod choinke poprosze narty}
ADAM W210 220 cdi 125km kombi avantgarde 98r
WDB2102061A832158
WDB2102061A832158
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości