Twarda górna rura wody - czy tak ma być?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Twarda górna rura wody - czy tak ma być?

Post autor: daniel_gsm »

Nie wiem czy tak ma być czy nie, więc zapytam Was drodzy koledzy o kilka rzeczy odnośnie układu chłodzenia - może inni też się czegoś dowiedzą...

1. Czy górna rura gumowa z chłodnicy do termostatu ma być twarda? po dłuższej jeździe kiedy wskazówka temperatury jest ponad 80 stopni (wyżej 80 i bliżej kolejnej kreski na wskaźniku) górna rura jest naprawde gorąca i ciężko ją ścisnąć palcami - trzeba użyć całej ręki ale wtedy parzy :) czy ma być taka sztywna? Jeśli odkręcę korek na zbiorniczku wyrównawczym to oczywiście słyszę syk i rura robi się miękka...
2. Czy to co napisałem wyżej nie świadczy o tym, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie? A może takie ciśnienie ma panować?
3. Nawet jeśli woda w układzie jest gorąca (górna rura gorąca, silnik gorący) woda w zbiorniczku wyrównawczym jest letnia a nawet bym powiedział, że ma temperaturę otoczenia - czy to normalne? czy nie powinna mieć temp zbliżonej do temperatury wody w układzie?
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

płyn w wyrównawczym powinien również być gorący
daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniel_gsm »

tonidriver pisze:płyn w wyrównawczym powinien również być gorący
a jeśli nie jest? bo u mnie tak jak pisałem na temp taką, że mogę normalnie palec włożyć i go nie stracić...
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

jaką masz chłodnice?? tą co ma oddzielny zbiorniczek wyrównawczy?? czy tą w której zbiorniczek jest zintegrowany z chłodnicą??
:hyhy:
Obrazek
daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniel_gsm »

kid pisze:jaką masz chłodnice?? tą co ma oddzielny zbiorniczek wyrównawczy?? czy tą w której zbiorniczek jest zintegrowany z chłodnicą??
zbiorniczek mam osobno - tak jak w innych samochodach - nie wiem jak u Was, ale u mnie jest po lewej stronie komory silnika obok obudowy filtra powietrza
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...ja mam ten drugi typ i u mnie "rura też twarda"...
:hyhy:
Obrazek
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

Jeżeli otworzy się duży obieg a płyn jest gorący i układ szczelny to jak najbardziej górna rura powrotu będzie twarda.
Pomogłem? Kliknij.
WDB2102171A477889
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Kolego, to stary kotlet.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
alexclassics
Posty: 10
Rejestracja: 8 sie 2018, o 00:37

Re: Twarda górna rura wody - czy tak ma być?

Post autor: alexclassics »

Witam,
Podłączam się do tematu aby nie tworzyć nowego. U mnie po nocy górna rura idąca do chłodnicy jest ścisnięta, jak poluzuję korek od zbiorniczka wyrównawczego to rura wraca do normalnego stanu. Jakiś czas temu wymieniałem zbiornik wyrównawczy i dokupiłem nowy korek patrząc na rodzaj silnika.
Jaka może być przyczyna ścisku górnego przewodu ?

2,9td, kombi , 1996r. WDB 210 2171 A 249663
E210 2,9 td/classic/kombi/1996 VIN : WDB 2102171A249663
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości