Twarda górna rura wody - czy tak ma być?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
Twarda górna rura wody - czy tak ma być?
Nie wiem czy tak ma być czy nie, więc zapytam Was drodzy koledzy o kilka rzeczy odnośnie układu chłodzenia - może inni też się czegoś dowiedzą...
1. Czy górna rura gumowa z chłodnicy do termostatu ma być twarda? po dłuższej jeździe kiedy wskazówka temperatury jest ponad 80 stopni (wyżej 80 i bliżej kolejnej kreski na wskaźniku) górna rura jest naprawde gorąca i ciężko ją ścisnąć palcami - trzeba użyć całej ręki ale wtedy parzy czy ma być taka sztywna? Jeśli odkręcę korek na zbiorniczku wyrównawczym to oczywiście słyszę syk i rura robi się miękka...
2. Czy to co napisałem wyżej nie świadczy o tym, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie? A może takie ciśnienie ma panować?
3. Nawet jeśli woda w układzie jest gorąca (górna rura gorąca, silnik gorący) woda w zbiorniczku wyrównawczym jest letnia a nawet bym powiedział, że ma temperaturę otoczenia - czy to normalne? czy nie powinna mieć temp zbliżonej do temperatury wody w układzie?
1. Czy górna rura gumowa z chłodnicy do termostatu ma być twarda? po dłuższej jeździe kiedy wskazówka temperatury jest ponad 80 stopni (wyżej 80 i bliżej kolejnej kreski na wskaźniku) górna rura jest naprawde gorąca i ciężko ją ścisnąć palcami - trzeba użyć całej ręki ale wtedy parzy czy ma być taka sztywna? Jeśli odkręcę korek na zbiorniczku wyrównawczym to oczywiście słyszę syk i rura robi się miękka...
2. Czy to co napisałem wyżej nie świadczy o tym, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie? A może takie ciśnienie ma panować?
3. Nawet jeśli woda w układzie jest gorąca (górna rura gorąca, silnik gorący) woda w zbiorniczku wyrównawczym jest letnia a nawet bym powiedział, że ma temperaturę otoczenia - czy to normalne? czy nie powinna mieć temp zbliżonej do temperatury wody w układzie?
W210 2.0 Benzyna
VIN:
WDB2100351A633075
VIN:
WDB2100351A633075
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
zbiorniczek mam osobno - tak jak w innych samochodach - nie wiem jak u Was, ale u mnie jest po lewej stronie komory silnika obok obudowy filtra powietrzakid pisze:jaką masz chłodnice?? tą co ma oddzielny zbiorniczek wyrównawczy?? czy tą w której zbiorniczek jest zintegrowany z chłodnicą??
W210 2.0 Benzyna
VIN:
WDB2100351A633075
VIN:
WDB2100351A633075
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 sie 2018, o 00:37
Re: Twarda górna rura wody - czy tak ma być?
Witam,
Podłączam się do tematu aby nie tworzyć nowego. U mnie po nocy górna rura idąca do chłodnicy jest ścisnięta, jak poluzuję korek od zbiorniczka wyrównawczego to rura wraca do normalnego stanu. Jakiś czas temu wymieniałem zbiornik wyrównawczy i dokupiłem nowy korek patrząc na rodzaj silnika.
Jaka może być przyczyna ścisku górnego przewodu ?
2,9td, kombi , 1996r. WDB 210 2171 A 249663
Podłączam się do tematu aby nie tworzyć nowego. U mnie po nocy górna rura idąca do chłodnicy jest ścisnięta, jak poluzuję korek od zbiorniczka wyrównawczego to rura wraca do normalnego stanu. Jakiś czas temu wymieniałem zbiornik wyrównawczy i dokupiłem nowy korek patrząc na rodzaj silnika.
Jaka może być przyczyna ścisku górnego przewodu ?
2,9td, kombi , 1996r. WDB 210 2171 A 249663
E210 2,9 td/classic/kombi/1996 VIN : WDB 2102171A249663
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości