WItam wszytskich.Mam jeden maly problem/Pytanie. Moj e320cdi rozgrzewa sie dosyc szybko jak na cdi, nie mam zastrzezen, ale temp rosnie do max 78 stopni i pozniej juz ani rusz wiecej choćbym nie wiem jakie obroty silnika osiagal i choćby nie wiem jaka byla temperatura. Pomyslalem "termostat" podjechalem na pierwszy warsztat zostawilem autko na drugi dzien dzwonia " termostat dobry otwiera sie gdy trzeba zamyka trzyma temp wszytsko ok" mysle sobie trzeba jechac do drugiego chyba sie nie znaja. Znow auto zostawile i mowia
" termostat ok" Zgłupialem i pytam tutaj czy temp 79 stopni jak na silnik 3.2 cdi jest dobra temp? duzo slyszalem o temperaturach 90stopni na te silniki i tak bylo to malo.Mysle w czym tkwi problem moze ktos pomoze? moze to faktycznie termostat a servisanci sie nie znaja? Czy moze mam nie przezywac tylko jezdzic bo to dobra temperatura?
Aha czyli termostat do wymiany? Gdy bede kupowal takowy musze podac jakies szczególne dane czy poprostu termostat do w210 3,2 cdi 2000r?
ps. autko jest sprowadzone z niemiec od pier wlasciciela wiec termostat raczej od 85st byl.
Temperatura 79*C jest temperaturą za niską.Skoro jednak silnik nagrzewa się szybko,istnieje podejrzenie zastosowania niewłaściwego termostatu,lub przekłamanie wskażnika,bądź samego czujnika.Przed zakupem właściwego ,oryginalnego termostatu proponuję wykonanie pomiaru temperatury płynu w następujący sposób.Natychmiast po zakończonej jeździe -oczywiście na rozgrzanym silniku- ostrożnie odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i włożyć termometr ze skalą do 100*C.Odczytać temperaturę.Jeżeli jej wartość wynosić będzie powyżej 80*C ,to świadczy o złym wskaźniku.Jeżeli poniżej 80*C proponuję zmienić termostat.Pomiar musi być wykonany natychmiast po zakończonej jeżdzie,gdyż w przeciwnym razie nastąpi szybkie schłodzenie płynu w zbiorniczku i pomiar będzie niemiarodajny.
Grego, Dzieki Ci serdeczne, tak tez zrobie, nie wiem dlaczego wlasnie wszyscy bezpodstawnie mowia stanowcze tak do wymiany termostat.Moze i termostat do wymiany jest, ale trzeba sprawdzic tez inne rzeczy ktore mogle by cos mowic na ten temat. I na takie wlasnie posty czekalem.:)Pozdrawiam Pomogł!!
termostat jest niesprawny wtedy gdy przy szybszej predkosci w zimne dni temp silnika spada co siwadczy o tym ze termostat jest otwarty... Jesli trzyma temp. to zly termostat albo wskaznik przeklamy
jasne, ze zly termostat. normalny fachowy sklep poprosi o numer VIN i dobierze odpowiednia czesc, bo co z tego jak powiesz 3.2 cdi, 2000 rok, a termostatow sa 4 rodzaje do tego silnika czy tam trzy. he?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Mieteksietek, teraz wyjasniles wszystko.Zauważyłem własnie ze gdy troszke postoje to temperatura wzrosnie do 75st ale gdy ruszam i jade spada do 60st.Wiec sprawa jasna.Dzieki wszytskim za pomoc.Moze ktos wiedzial by jeszcze jak urychomic ten telefon Mercedesa?w innym poscie opisane .Pozdrawiam