Ogrzewanie-a raczej jego brak

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

vicini
Posty: 4
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 22:09
Lokalizacja: Bie(L)any

Ogrzewanie-a raczej jego brak

Post autor: vicini »

Witam,
jakiś czas temu zrobiła się dziurka w chłodnicy, uciekł cały płyn, a z racji że byłem niedaleko znajomego warsztatu postanowiłem tam dojechać na kołach(sic).uzupełniłem układ i w drogę, nie ukrywam że moto troszkę się przegrzał, ale dojechałem. od tego czasu znikło ogrzewanie, przejrzałem cały układ, wymianie uległy "grzybki" i nic. Sprawdzałem nawet ich działanie po rozebraniu i podłączeniu do kostki. Idealnie reagują na zmiany nastawień temperatury. Czy przegrzanie układu mogło mieć na to wpływ, pomóżcie bo dość mam ciągłego jeżdżenia na klimie w deszczu, zresztą zima tuż tuż.
W210 E300TD
WDB2100251A648646
Taxi W-wa
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

A nie jest przypadkiem mocno zapowietrzona nagrzewnica? Zrób temp. na max w środku i lekko poluzuj korek od płynu chłodniczego i tak pojeździj.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Mam ten sam problem, po wymianie chłodnicy i zalaniu nowego płynu nie ma ogrzewania. Spróbuje z odkręceniem troche korka;)
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

19dave88 pisze:po wymianie chłodnicy i zalaniu nowego płynu nie ma ogrzewania.
Płyn spuszcza, jak i zalewa się z ustawieniem temp we wnętrzu na max. Potem należy zagrzać auto do otwarcia termostatu (z otwartym korkiem może to potrwać dłużej) i, w razie potrzeby, uzupełnić płyn chłodzący... to powinno wystarczyć do odpowietrzenia...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Rozgrzałem auto pojeździłem z otwartym korkiem, a ogrzewanie dalej nie działa :( nagrzewa nagrzewnice do 30 stopni i nic więcej, przed wymiana chłodnicy i wymiany płynu wszystko działało. Dla pewności rozebrałem i wyczyściłem zaworki, ale problem nie zniknął. Możliwe by nadal był zapowietrzony??
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

mozliwe.. W kazdym gumowym przewodzie powinienes "czuc" plyn.

Jesli zalales i na postoju nadal nie ma ogrzewania - przegon auto. Normalnie. Bez fajerwerkow.

korek zakrecony. obserwowac temp.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

19dave88 pisze:Rozgrzałem auto pojeździłem z otwartym korkiem,
Pojeździj z normalnie zamkniętym, za to otwórz na maksa ogrzewanie (i w razie potrzeby okna... ;-) ) - nagrzejesz silnik do temp pracy i powinno być po sprawie... inaczej nie odpowietrzysz...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
darko2977
Posty: 49
Rejestracja: 13 lut 2011, o 22:30
Lokalizacja: Czechowice-Dz.

Post autor: darko2977 »

Witam. Mi to się lało z chłodnicy i pytanie do mechanika, lepiej ciągnąc czy jechac. Jakieś 15km. Odpowiedział dolej wody i jedź, szkoda skrzyni. Dojechałem wymienili chłodnicę zalali i tyle. Wszystko działa jak działało, jedynie przy odbiorze auta powiedział zebym sprawdził za jakiś czas poziom płynu. Sprawdziłem po tygodniu ponad i jest ok. Coś musieli źle zrobic że nie ma ogrzewania, albo poprostu zły splot wydarzeń.

[ Dodano: 2011-08-09, 23:54 ]
dodam że normalnie mam temp. na wskaźniku 80 st C, przy dojeździe do mechanika miałem 100
Mercedes W 210 300TD Avantgarde 97'
VIN WDB2100251A479264
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jeżeli jeżdzenie z odkręconym korkiem nic nie daje to nagrzej auto, odkręć korek i posciskaj górny wąż wodny.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Zrobiłem 50 km z zakręconym korkiem., Temp silnika w normie 82-85 C. A ogrzewania nadal niema:(
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

19dave88 pisze:Zrobiłem 50 km z zakręconym korkiem., Temp silnika w normie 82-85 C. A ogrzewania nadal niema:(

Poluzuj korek i zagrzej auto aż nie załączy się wentylator .
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, o 15:58 przez kakadu, łącznie zmieniany 1 raz.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

już jeździłem z lekko odkręconym korkiem i dalej to samo:/
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Zagrzej auto na postoju i niech tak chwilę pochodzi .Oczywiście ogrzewanie na MAX włączone.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Tak też robiłem, auto stało zapalone z godzinę, no nic pojeżdżę jeszcze z otwartym i zobaczymy. Apropos można wypłukać cały układ? bo co trochę zapieprzają mi się zawory.
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

19dave88 pisze:Tak też robiłem, auto stało zapalone z godzinę, no nic pojeżdżę jeszcze z otwartym i zobaczymy. Apropos można wypłukać cały układ? bo co trochę zapieprzają mi się zawory.

Możesz są różne specyfiki do tego np ten

http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... odnic.html


Ale ja jeszcze nic nie stosowałem .
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości