mało płynu chłodzącego w zbiorniku
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 7 paź 2012, o 18:15
- Lokalizacja: Łódź
mało płynu chłodzącego w zbiorniku
Witam, dziś zajrzałem do zbiornika płynu chłodzącego i się zauważyłem mała ilość dosłownie na dnie. Dodam że żadnych innych dziwnych objawów nie ma. Proszę o poradę, pozdrawiam
mercedes E240T '97 ASB - sprzedany
Prawdopodobnie sa to normalne ubytki(eksploatacyjne)?
Dolac plyn i powinno byc OK!
Dolac plyn i powinno byc OK!
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
A gdzie tam jest jakaś skala/wskaźnik poziomu ?
Ile winno być ?
Bo zajrzałem dzisiaj z ciekawości i w tej pierwszej komorze mam sucho.
Jaki płyn stosować na dolewki ?
Mam w zbiorniku niebieski.
Ile winno być ?
Bo zajrzałem dzisiaj z ciekawości i w tej pierwszej komorze mam sucho.
Jaki płyn stosować na dolewki ?
Mam w zbiorniku niebieski.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Nie mieszaj plynow, bo potem okaze sie ze wentylatory musza pracowac nadgodziny, powodujac inne problemy i wieksze zuzycie paliwa.
Na dole zbiorniczka jak otworzysz korek jest plaski nadlew, gdzie powinien byc plyn na zimno.
Prostsza metoda jest dolac pod korek na goraco. Zbiorniczek jest idioto odporny, wiec nie mozesz przepelnic na goraco.
Na dole zbiorniczka jak otworzysz korek jest plaski nadlew, gdzie powinien byc plyn na zimno.
Prostsza metoda jest dolac pod korek na goraco. Zbiorniczek jest idioto odporny, wiec nie mozesz przepelnic na goraco.
widziałem, znalazłem. Czyli już wiem.Kajtek1 pisze:Na dole zbiorniczka jak otworzysz korek jest plaski nadlew, gdzie powinien byc plyn na zimno.
Teraz o płynie.
Mam książki serw. czyli przypuszczam że jeżeli był on kiedykolwiek wymieniany to na pewno w ASO a ci stosują (chyba) płyny SWAG`a do obsługi.
Brakuje... nie wiem ale nie sądzę aby więcej jak 300ml...
Wymiana całego płynu w tym silniku to pewnie ok 10L
Sprawdzę glikometrem ile jest wart.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 7 paź 2012, o 18:15
- Lokalizacja: Łódź
I tak dokładnie zrobię - uzupełnię wodą destylowaną a jesienią zafunduję mu wymianę płynuKajtek1 pisze:Plyny sa zalecane do wymiany co 2 lata.
Plyn Mercedesa w przeszlosci byl koloru sikow a do 2 lat jest niebieskawy. Mozna te plyny mieszac, ale jak nie znasz wieku plynu, to na lato lepiej wymien.
Poki co dolej wody destylowanej i sprawdz czy nie wycieka.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Przecież Merc - przynajmniej w przyp. mojego jakichś cudów nie wymaga - klasyczny G11 (czyli równie dobrze może być Petrygo) jak ktoś ma niebieski jak u mnie... No ale dla purystów:
Febi 01089 - 1,5L koncentratu ok 29zł
SWAG 99901089 (podobieństwo numeracji wskazuje iż to dokładnie ten sam Febi) tylko z inną nalepką i kosztuje ok 37zł również za 1,5L koncentratu
Obydwa mają niebieski kolor.
Zamienniki (w identycznym, niebieskim zabarwieniu)
BASF Glysantin G48
HEPU P999
Paraflu 11
Comma Super Coldmaster
Wszystkie wymienione są płynami 2-letnimi i każdy w rozcieńczeniu 50:50 daje gotowy płyn o temp. krzepnięcia -36 do -38*C.
Febi 01089 - 1,5L koncentratu ok 29zł
SWAG 99901089 (podobieństwo numeracji wskazuje iż to dokładnie ten sam Febi) tylko z inną nalepką i kosztuje ok 37zł również za 1,5L koncentratu
Obydwa mają niebieski kolor.
Zamienniki (w identycznym, niebieskim zabarwieniu)
BASF Glysantin G48
HEPU P999
Paraflu 11
Comma Super Coldmaster
Wszystkie wymienione są płynami 2-letnimi i każdy w rozcieńczeniu 50:50 daje gotowy płyn o temp. krzepnięcia -36 do -38*C.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
To powiedz mi dlaczego ja uzywajac plyn MB moge jezdzic w klimatach powyzej 40C z wymontowanym wiatrakiem, a koledzy na roznych plynach w Polsce maja przegrzewajace sie sliniki zima?Piasek pisze:Przecież Merc - przynajmniej w przyp. mojego jakichś cudów nie wymaga - klasyczny G11 (czyli równie dobrze może być Petrygo) jak ktoś ma niebieski jak u mnie... No ale dla purystów:.
nie sądzę aby wpływ na to zjawisko miał akurat zastosowany płyn chłodniczy w prawidłowych proporcjach.Kajtek1 pisze:w Polsce maja przegrzewajace sie sliniki zima?
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości