mało płynu chłodzącego w zbiorniku

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Wojtek-Benz
Posty: 61
Rejestracja: 7 paź 2012, o 18:15
Lokalizacja: Łódź

mało płynu chłodzącego w zbiorniku

Post autor: Wojtek-Benz »

Witam, dziś zajrzałem do zbiornika płynu chłodzącego i się zauważyłem mała ilość dosłownie na dnie. Dodam że żadnych innych dziwnych objawów nie ma. Proszę o poradę, pozdrawiam
mercedes E240T '97 ASB - sprzedany :(
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Wojtek-Benz pisze: Proszę o poradę, pozdrawiam

Nie masz nad czym myśleć trzeba sprawdzić czy go nie ma w oleju i dolać.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Prawdopodobnie sa to normalne ubytki(eksploatacyjne)?
Dolac plyn i powinno byc OK!
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

A gdzie tam jest jakaś skala/wskaźnik poziomu ?
Ile winno być ?
Bo zajrzałem dzisiaj z ciekawości i w tej pierwszej komorze mam sucho.

Jaki płyn stosować na dolewki ?
Mam w zbiorniku niebieski.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Nie mieszaj plynow, bo potem okaze sie ze wentylatory musza pracowac nadgodziny, powodujac inne problemy i wieksze zuzycie paliwa.
Na dole zbiorniczka jak otworzysz korek jest plaski nadlew, gdzie powinien byc plyn na zimno.
Prostsza metoda jest dolac pod korek na goraco. Zbiorniczek jest idioto odporny, wiec nie mozesz przepelnic na goraco.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Kajtek1 pisze:Na dole zbiorniczka jak otworzysz korek jest plaski nadlew, gdzie powinien byc plyn na zimno.
widziałem, znalazłem. Czyli już wiem.
Teraz o płynie.
Mam książki serw. czyli przypuszczam że jeżeli był on kiedykolwiek wymieniany to na pewno w ASO a ci stosują (chyba) płyny SWAG`a do obsługi.
Brakuje... nie wiem ale nie sądzę aby więcej jak 300ml...
Wymiana całego płynu w tym silniku to pewnie ok 10L
Sprawdzę glikometrem ile jest wart.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Plyny sa zalecane do wymiany co 2 lata.
Plyn Mercedesa w przeszlosci byl koloru sikow a do 2 lat jest niebieskawy. Mozna te plyny mieszac, ale jak nie znasz wieku plynu, to na lato lepiej wymien.
Poki co dolej wody destylowanej i sprawdz czy nie wycieka.
Wojtek-Benz
Posty: 61
Rejestracja: 7 paź 2012, o 18:15
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wojtek-Benz »

"coolant level" wyświetliło i rzeczywiście mało tam jest. Teraz pytanie jaki płyn dolać, proszę Was o konkretne porady. Dolewać na zimno czy ciepło? Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam Wojtek
mercedes E240T '97 ASB - sprzedany :(
Awatar użytkownika
arturky
Posty: 5
Rejestracja: 4 lip 2009, o 23:19
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: arturky »

Wojtek dolewasz najlepiej na zimnym silniku (na ciepłym będzie wyższy stan). Kolor płynu taki jaki masz w układzie najprawdopodobniej niebieski. Są hamerykańskie specyfiki typu Prestone - mieszalne z wszystkimi chłodziwami. :)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Kajtek1 pisze:Plyny sa zalecane do wymiany co 2 lata.
Plyn Mercedesa w przeszlosci byl koloru sikow a do 2 lat jest niebieskawy. Mozna te plyny mieszac, ale jak nie znasz wieku plynu, to na lato lepiej wymien.
Poki co dolej wody destylowanej i sprawdz czy nie wycieka.
I tak dokładnie zrobię - uzupełnię wodą destylowaną a jesienią zafunduję mu wymianę płynu
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Ja dolewam właśnie Prestona 35zł 5l i można mieszać.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Wielu kolegow uzywalo Prestona w starszy Mercedesach i z czasem mieli zawsze wysokie temperatury silnikow.
Zerex jest bodajze jedynym zamiennikiem aprobowanym przez MB, ale ta sama historia.
Zadaj sobie pytanie czy dla zaoszczedzenia 10 zlotych chcesz miec takie doswiadczenia.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Przecież Merc - przynajmniej w przyp. mojego jakichś cudów nie wymaga - klasyczny G11 (czyli równie dobrze może być Petrygo) jak ktoś ma niebieski jak u mnie... No ale dla purystów:
Febi 01089 - 1,5L koncentratu ok 29zł
SWAG 99901089 (podobieństwo numeracji wskazuje iż to dokładnie ten sam Febi) tylko z inną nalepką i kosztuje ok 37zł również za 1,5L koncentratu
Obydwa mają niebieski kolor.

Zamienniki (w identycznym, niebieskim zabarwieniu)
BASF Glysantin G48
HEPU P999
Paraflu 11
Comma Super Coldmaster

Wszystkie wymienione są płynami 2-letnimi i każdy w rozcieńczeniu 50:50 daje gotowy płyn o temp. krzepnięcia -36 do -38*C.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Piasek pisze:Przecież Merc - przynajmniej w przyp. mojego jakichś cudów nie wymaga - klasyczny G11 (czyli równie dobrze może być Petrygo) jak ktoś ma niebieski jak u mnie... No ale dla purystów:.
To powiedz mi dlaczego ja uzywajac plyn MB moge jezdzic w klimatach powyzej 40C z wymontowanym wiatrakiem, a koledzy na roznych plynach w Polsce maja przegrzewajace sie sliniki zima?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Kajtek1 pisze:w Polsce maja przegrzewajace sie sliniki zima?
nie sądzę aby wpływ na to zjawisko miał akurat zastosowany płyn chłodniczy w prawidłowych proporcjach.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości