Luźny przewód od zbiorniczka wyrównawczego

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Luźny przewód od zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: benha »

Witam, grzebiąc pod maską zobaczyłem że przewód od zbiorniczka jest jakiś taki dziwnie luźny i wyciągnąłem go na wierzch żeby było widać gdzie może sięgać.
Przewód idący od zbiorniczka
Przewód idący od zbiorniczka
Gdzie ten przewód powinien iść, do czego służy i czy warto coś z tym zrobić, czy to zostawić jak jest? Znalazłem jeszcze takie coś w chłodnicy ale nw czy to ma związek.
Wystający gwint/śruba z chłodnicy
Wystający gwint/śruba z chłodnicy
Auto to S210 E230 z podpisu
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Luźny przewód od zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: Gawra »

Ow przewod powinien być polaczony z gorna czescia chłodnicy i jeżeli owa sruba jest z prawej strony chłodnicy, to wlasnie tam ten przewod trza podlaczyc.

Być może plyn uciekal zbiorniczkiem wyrównawczym(wadliwa zakretka zbiorniczka) i ktoś zrobil(odwalil) rzezbe??
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Luźny przewód od zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: benha »

Zbiorniczek to nie problem, bo mam kilka w zapasie wiec można podmienić ;) tylko czy to jest jakaś istotna część układu, nw czy jest sens znowu to przerabiać tak jak to było w oryginale boję sie trochę żeby nie uszkodzić chłodnicy, nw w jakim stanie jest ten plastik i czy go nie połamię jak zacznę tam kręcić tą śrubą. Ten gwint wystający z chłodnicy jest z prawej strony, trzeba go wykręcić czy to jest już część chłodnicy?
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Luźny przewód od zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: Gawra »

benha pisze:Zbiorniczek to nie problem, bo mam kilka w zapasie wiec można podmienić ;) tylko czy to jest jakaś istotna część układu, nw czy jest sens znowu to przerabiać tak jak to było w oryginale boję sie trochę żeby nie uszkodzić chłodnicy, nw w jakim stanie jest ten plastik i czy go nie połamię jak zacznę tam kręcić tą śrubą. Ten gwint wystający z chłodnicy jest z prawej strony, trzeba go wykręcić czy to jest już część chłodnicy?
Ale masz dylematy; rzezba czy oryginal?
Skad wiesz, czy w układzie chłodzenia jest wystarczajaca ilość plynu?(jest to układ zamknięty)
Ktoredy uzupełnisz plyn w chlodnicy, jak zbiorniczek wyrównawczy nie ma polaczenia?
Dlaczego w zbiorniczku (w zakrętce)jest zawor ciśnienia i pod..,?
Pominawszy cala teorie o plynach i temperaturze, radze powrocic do oryginalu>
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Luźny przewód od zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: benha »

Ok, w takim razie wracam do oryginału. Myślałem że jak się termostat otwiera to pompa wpycha wodę do chłodnicy i sie odpowietrza. Nie grzebałem w MB jeszcze przy układzie chłodzenia, dopiero się go uczę. Macie może jakieś fotki jak to powinno wyglądać? Bo nw co w tej chłodnicy jest fabryczne a co dorobione, jak ten wąż ma przyjść do tej chłodnicy? Ma być on nałożony jakoś na ten gwint i ściągnięty opaską czy może w ten gwint wchodzi ten wąż czy wgl tego gwintu tam nie powinno być?
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości