Jaki płyn do chłodnicy
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Jaki płyn do chłodnicy
Poradźcie mi jakim płynem zalac mojego 2.9TD kombi bo muszę wymienic (dolewam wody bo mi chłodnica cieknie i muszę to zreperowac)
W210 2.9TD r.1997 Avantgarde kombi automat
VIN WDB2102171A330845
VIN WDB2102171A330845
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
przygotuj 1 metr wezyka gumowego o srednicy kolo 8-10mm oraz wiaderko. najpierw odkrecisz korek wlewu plynu. stawiasz samochod na kanal lub podnosnik. w oslonie pod chlodnica z lewej znajdziesz klapke, otworz ja. jezeli nie masz zdejmij cala oslone od silnika, zeby dobrac sie do chlodnicy. z lewej strony znajdziesz czerwona plastikowa srube-zawor. ciut wyzej jest krociec na chlodnicy. podlacz do niego przygotowany wczesniej wezyk, a ten skieruj do wiadra. odkrec zawor. plyn zacznie leciec.
niektorzy odkrecaja dodatkowo gruby dolny waz od chlodnicy, zeby spuscic resztki plynu. ja osobiscie tego nie robie, bo dostep jest ciezki i nie lubie jak na leb mi sie cos leje.
to wszystko ;-)
niektorzy odkrecaja dodatkowo gruby dolny waz od chlodnicy, zeby spuscic resztki plynu. ja osobiscie tego nie robie, bo dostep jest ciezki i nie lubie jak na leb mi sie cos leje.
to wszystko ;-)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
zgadujesz czy jestes pewien? zasady zasadą nie zneutralizujesz.okular pisze: A temu, że płyny chłodnicze zawierają inhibitory korozji, działające na odmiennych zasadach. Po zmieszaniu różnych inhibitorów ich właściwości mogą się nawzajem znosić... ;-) ;-) ;-)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Jeśli chodzi o płyn, polecam każdy(na glikolu) byleby markowy! Np: Glycoshell - polecany przez mercedesa
Te z Carrefoura nie dość ze pływa w nich jakiś osad, to pewnie rozcieńczyli to zwykła woda a nie destylowaną,nie ma w nich tyle inhibitorów korozji(może rdzewieć chłodnica) ,są na mniejszy przebieg, krótsza żywotność właściwości płynu, może tez spełniają swoja funkcje, ale gorzej - cena tez o czymś świadczy
Płynów nie mieszamy,ewentualnie dolewamy wodę destylowana !!! , z koncentratem.
Kolor, to tylko funkcja marketingowa, nic więcej.
Nie warto oszczędzać, lepiej markowy płyn. Nie będzie problemów z korozja, nie utlenia chłodnicy, węży gumowych. Spokój na 2 lata minimum, lepsze płyny na 5 lat z przebiegiem od 60 do 250 tys km.
Te z Carrefoura nie dość ze pływa w nich jakiś osad, to pewnie rozcieńczyli to zwykła woda a nie destylowaną,nie ma w nich tyle inhibitorów korozji(może rdzewieć chłodnica) ,są na mniejszy przebieg, krótsza żywotność właściwości płynu, może tez spełniają swoja funkcje, ale gorzej - cena tez o czymś świadczy
Płynów nie mieszamy,ewentualnie dolewamy wodę destylowana !!! , z koncentratem.
Kolor, to tylko funkcja marketingowa, nic więcej.
Nie warto oszczędzać, lepiej markowy płyn. Nie będzie problemów z korozja, nie utlenia chłodnicy, węży gumowych. Spokój na 2 lata minimum, lepsze płyny na 5 lat z przebiegiem od 60 do 250 tys km.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Można samemu w sumie wymieszać koncentrat glikolu np w stosunku 7/3 (koncentrat/woda destylowana) i osiągnąć temp krzepliwości na max -60 na warunki polarne , czysty glikol koncentrat zamarza w -12 także uwaga !! żeby ktoś nie przedobrzył.
Dokładnie -32,-35 wystarczy całkowicie.
Dokładnie -32,-35 wystarczy całkowicie.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości