Jaki płyn do chłodnicy

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Piotrek43
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 2008, o 21:33
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Jaki płyn do chłodnicy

Post autor: Piotrek43 » 26 paź 2008, o 20:04

Poradźcie mi jakim płynem zalac mojego 2.9TD kombi bo muszę wymienic (dolewam wody bo mi chłodnica cieknie i muszę to zreperowac)
W210 2.9TD r.1997 Avantgarde kombi automat
VIN WDB2102171A330845
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2623
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek » 26 paź 2008, o 20:15

w sumie to kazdym mrozodpornym , ja mam tylko niemiłe wspomnienia z borygo
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Piotrek43
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 2008, o 21:33
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: Piotrek43 » 26 paź 2008, o 21:51

W książce"sam naprawiam samochód"napisane jest płyn w kolorze niebieskozielonym zawiera krzemiany a w kolorze czerwonym-nie--o co chodzi :?: i w żadnym przypadku nie wolno ich mieszac.
W210 2.9TD r.1997 Avantgarde kombi automat
VIN WDB2102171A330845
Awatar użytkownika
lord68
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2008, o 14:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lord68 » 22 lis 2008, o 21:00

Witam nadeszły przymrozki i nadeszła zmiana płynu do chłodnicy. Moje pytanie jaki płyn mam zalać nie wiem jaki był lany wcześniej< a raczej nie można mieszać > i ile sie mieści w aucie E220 CDI .

PZDR.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2623
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek » 22 lis 2008, o 21:24

10,3 litra zalewaj niebieskim albo zielonym , czerwony rozowy mi sie kojaza z dawnym borygo
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9730
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek » 23 lis 2008, o 14:57

a tam czemu mieszac nie mozna?

tak czy siak wlej swiezy, plyn tez ma ograniczony czas pracy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
lord68
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2008, o 14:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lord68 » 23 lis 2008, o 21:30

A jakbym chciał zmienić to jak stary płyn spuścić z chłodnicy????
Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9730
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek » 23 lis 2008, o 21:47

przygotuj 1 metr wezyka gumowego o srednicy kolo 8-10mm oraz wiaderko. najpierw odkrecisz korek wlewu plynu. stawiasz samochod na kanal lub podnosnik. w oslonie pod chlodnica z lewej znajdziesz klapke, otworz ja. jezeli nie masz zdejmij cala oslone od silnika, zeby dobrac sie do chlodnicy. z lewej strony znajdziesz czerwona plastikowa srube-zawor. ciut wyzej jest krociec na chlodnicy. podlacz do niego przygotowany wczesniej wezyk, a ten skieruj do wiadra. odkrec zawor. plyn zacznie leciec.

niektorzy odkrecaja dodatkowo gruby dolny waz od chlodnicy, zeby spuscic resztki plynu. ja osobiscie tego nie robie, bo dostep jest ciezki i nie lubie jak na leb mi sie cos leje.

to wszystko ;-)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 782
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular » 24 lis 2008, o 04:43

fabek pisze:a tam czemu mieszac nie mozna?
A temu, że płyny chłodnicze zawierają inhibitory korozji, działające na odmiennych zasadach. Po zmieszaniu różnych inhibitorów ich właściwości mogą się nawzajem znosić... ;-) ;-) ;-)
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9730
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek » 24 lis 2008, o 15:21

okular pisze: A temu, że płyny chłodnicze zawierają inhibitory korozji, działające na odmiennych zasadach. Po zmieszaniu różnych inhibitorów ich właściwości mogą się nawzajem znosić... ;-) ;-) ;-)
zgadujesz czy jestes pewien? zasady zasadą nie zneutralizujesz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
domin0782
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 18 maja 2008, o 13:46
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: domin0782 » 24 lis 2008, o 15:35

Polecam płyn marki "prestone" 5lat lub 250.000km
99lift/avantgarde/200 kompressor/137KW i 1580KG :)
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 782
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular » 24 lis 2008, o 18:53

fabek pisze:zgadujesz czy jestes pewien? zasady zasadą nie zneutralizujesz.
Świeżo po lekturze jestem, więc jestem pewien... :-P
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4655
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin » 7 sty 2009, o 19:48

Jeśli chodzi o płyn, polecam każdy(na glikolu) byleby markowy! Np: Glycoshell - polecany przez mercedesa

Te z Carrefoura nie dość ze pływa w nich jakiś osad, to pewnie rozcieńczyli to zwykła woda a nie destylowaną,nie ma w nich tyle inhibitorów korozji(może rdzewieć chłodnica) ,są na mniejszy przebieg, krótsza żywotność właściwości płynu, może tez spełniają swoja funkcje, ale gorzej - cena tez o czymś świadczy

Płynów nie mieszamy,ewentualnie dolewamy wodę destylowana !!! , z koncentratem.
Kolor, to tylko funkcja marketingowa, nic więcej.

Nie warto oszczędzać, lepiej markowy płyn. Nie będzie problemów z korozja, nie utlenia chłodnicy, węży gumowych. Spokój na 2 lata minimum, lepsze płyny na 5 lat z przebiegiem od 60 do 250 tys km.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2623
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek » 7 sty 2009, o 19:51

prestone do -37 , dynagel do -35
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4655
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin » 7 sty 2009, o 20:09

Można samemu w sumie wymieszać koncentrat glikolu np w stosunku 7/3 (koncentrat/woda destylowana) i osiągnąć temp krzepliwości na max -60 na warunki polarne :), czysty glikol koncentrat zamarza w -12 także uwaga !! żeby ktoś nie przedobrzył.

Dokładnie -32,-35 wystarczy całkowicie.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość