Długie rozgrzewanie silnika
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Tak czy inaczej, powolne rozgrzewanie silnika CDI to jego bolączka i musimy się z tym pogodzić całe szczęście da się z tym żyć .
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
dokładnie, moje byłe 2.2D w porównaniu do 320CDi mega szybko się nagrzewało
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
jako posiadacz w godpodarstwie domowym 4 diesli sdi , tdi, td i cdi stwierdzam , ze cdi wcale nie odbiega od pozostałych w kwesti rozgrzewania sie .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Koledzy mam pytanie czy można na SD podwyższyć temperaturę przy której załącza się dogrzewacz silnika?
U mnie załącza sie automatycznie przy temp.ok +2stopni,skutkiem tego przy temp. np -5stopni auto nagrzewa sie szybciej niż przy +5.
U mnie załącza sie automatycznie przy temp.ok +2stopni,skutkiem tego przy temp. np -5stopni auto nagrzewa sie szybciej niż przy +5.
WDB2102261x081973 E320 T CDI Avantgarde
E290TD Elegance ex
E220D Elegance ex
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
E290TD Elegance ex
E220D Elegance ex
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
no ale to chyba dobrze jak zimą nagrzewa się szybciej powinien włączać się przy temp poniżej +8 tyle teoria a regulacja to trzeba spytać mądrzejszych na tym forum.Tzn mądrzejszych w tej dziedzinieGlaza pisze:Koledzy mam pytanie czy można na SD podwyższyć temperaturę przy której załącza się dogrzewacz silnika?
U mnie załącza sie automatycznie przy temp.ok +2stopni,skutkiem tego przy temp. np -5stopni auto nagrzewa sie szybciej niż przy +5.
[ Dodano: 2013-01-04, 12:38 ]
czytając posty na temat czasu dojścia silnika do prawidłowej temperatury choćby takie jak kolegi m4tig dochodzę coraz bardziej do wniosku że może warto poświęcić pieniądze i oddać naprawę dogrzewacza jakiejś wyspecjalizowanej w tym firmie,nie wiem może w ogóle wymienić na nowy? Ktoś z kolegów może naprawiał albo wymieniał cały dogrzewacz? Jakie były efekty? Samochód nagrzewa się szybciej? dużo szybciej? Czy może gra nie warta jest świeczki? Jakie mogą być koszty takiej naprawy? Mój przy temperaturze powiedzmy zerowej potrzebuje ok 15 km aby dojść do pełnej temperatury,dogrzewacz włącza się dopiero przy mrozie około -3 a powinien zdaje się przy +8 Mam zagwozdkę co z tym fantem robić...
W202 2,2 CDI sprzedany... W210 3,2 CDI obecnie
WDB2100261B098559
WDB2100261B098559
Re: Długie rozgrzewanie silnika
muszę podgrzać temat, ponieważ zauważyłem że strasznie długo nagrzewa mi się silnik, czasami po 15 km przy temperaturze 7 na plusie
Ostatnio zmieniony 24 lut 2018, o 21:26 przez czardas, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Długie rozgrzewanie silnika
Jak termostat jest nonstop otwarty to nie dziwota.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Długie rozgrzewanie silnika
sprecyzuj ??
Re: Długie rozgrzewanie silnika
Termostat może się uszkodzić m.in. w taki sposób że albo się nie domyka do końca albo nie zamyka się wcale. Wtedy większa albo mniejsza część wody z obiegu idzie na chłodnice przez co auto albo się nie rozgrzeje wgl albo się będzie rozgrzewać bardzo długo.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Długie rozgrzewanie silnika
czyli od geniusze zacząć poszukiwania, czy w razie czego jeszcze jakieś opcje ?
Re: Długie rozgrzewanie silnika
Od wymiany termostatu. I to na taki otwierający się przy dziewięćdziesięciu paru stopniach, bo są też takie co przy osiemdziesięciu paru już są otwarte.czardas pisze:czyli od geniusze zacząć poszukiwania, czy w razie czego jeszcze jakieś opcje ?
Ceny wahają się od 40 do 120zł za zamienniki (do CDI najdroższy bo tam jest chyba z obudową) więc to pierwszy krok żeby sprawdzić czemu się nie nagrzewa w sensownym czasie.
Jakby Ci nie trzymał temperatury to jeszcze sprawdzić można wentylator/wiskozę zależnie od modelu (czy nie pracuje ciągle), ale jak się nie nagrzewa to raczej jedynym winnym wydaje się być termostat.
Re: Długie rozgrzewanie silnika
Przepraszam, że wtrącam moje pytanie w ten temat(chociaż zasadniczo pasuje ono do tego np. z termostatem ). Pacjent 2.7 CDI z automatem (VIN w podpisie). Dzisiaj przy temp zewnętrznej -9, uzyskałem około 85 stopni dopiero po 25km. Auta nie piłowałem, delikatne dodawanie gazu, żadnych kartonów przed chłodnicą, jazda typowo w trasie do 90km/h. Dogrzewacz elektryczny był wymieniany ale przy termostacie nic nie dłubałem. Zabierać się za termostat czy za coś innego? Jaki symbol termostatu powinien pasować do mojego modelu? Z góry dziękuje za pomoc.
W210 E270CDI Elegance Select 2001 Sedan 170KM 5G-Tronic
WDB2100161B414271
Po prostu gwiazda.Nic więcej nie wymaga komentarza. The best or nothing.
WDB2100161B414271
Po prostu gwiazda.Nic więcej nie wymaga komentarza. The best or nothing.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości