Chłodnica klimatyzacji
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 wrz 2016, o 15:00
Chłodnica klimatyzacji
Witam, posiadam w210 2.9td 1998r, okazało się że mam dziurawa chłodnice klimatyzacji I teraz pytanie czy owa chłodnica podejdzie od każdego w210? Benzyny i diesla? Czy mogę kupić używane tylko od 2.9, proszę o pomoc
Re: Chłodnica klimatyzacji
Dlaczego chcesz rady zmuszając nas do kombinowania. Podaj VIN w podpisie i będzie łatwiej.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 wrz 2016, o 15:00
Re: Chłodnica klimatyzacji
Wybacz kolego, proszę:
WDB2100171A342415
WDB2100171A342415
Re: Chłodnica klimatyzacji
Z tego co wiem to do W210 są 2 typy chłodnic do klimatyzacji, idzie je rozpoznać po wymiarach i po tym jak idą węże. Odradzam harta, kupiłem i mam u siebie, działa ale walczyłem dobre 3 godziny z pilniczkiem żeby gwinty na węże pasowały a że już siedziało to na aucie to nie mogłem tego oddać bo były ślady montażu... przygotuj się na to że węże będą się bardzo ciężko odkręcać i mogą się ukręcić gwinty, pamiętaj o odpowiednich oringach i o wymianie osuszacza.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 wrz 2016, o 15:00
Re: Chłodnica klimatyzacji
Oringow nie ma w Zestawie z chłodnica nie? Oddzielnie trzeba domowic? Osuszacz muszę obowiązkowo wymienić?
Re: Chłodnica klimatyzacji
Oringów raczej nie ma w zestawie. Ja się dogadałem z kolesiem który mi ją potem nabijał że mi da wszystkie potrzebne oringi jeśli potem u niego tą klimę nabije. Z osuszaczem to jest tak jak z filtrem oleju, niby możesz go raz nie zmienić i wymienić sam olej ale wg sztuki i najlepiej tak robić żeby to wymieniać. Osuszacz robi za filtr i osuszacz gazu który krąży w układzie. W sklepie gdzie zamawiałem chłodnice i osuszacz, koleś mi tego osuszacza dał w gratisie w ramach rabatu, brałem jeszcze oleje i filtry do tego. Zwykle kosztuje koło 50zł. Po wyjęciu zaślepek z niego, jest on sprawny koło 24h jeśli nie nabijesz klimy z nim. On ciągnie wilgoć z powietrza i się po prostu zużywa przez te 24h bez tego czynnika. Najlepiej go włożyć na samym końcu tak żeby jeszcze tego samego dnia jechać nabić tą klimę. Sam jak wymieniałem tą chłodnice to widziałem że już się nie wyrobię i sobie jeszcze do wieczora wszystko przygotowałem pod montaż tego tak żeby następnego dnia z samego rana to zamontować, poskładać i od razu jechać na nabicie klimy, tak żeby w razie ew nieszczelności mieć czas na jej usunięcie i nabicie tej klimy. Wymienia się go przy każdym rozszczelnieniu lub co 5 lat. Przy wykręcaniu zaślepek powinno być słychać syk powietrza. Oringi przystosowane pod klimę są zielonego koloru, tak żebyś nie wsadził tam zwykłych bo mogą krócej trzymać a szkoda wywalić 100zl oszczędzając dosłownie grosze. Żeby dojść do tego osuszacza musisz zdemontować lampę od strony kierowcy i zbiorniczki na płyn do spryskiwaczy. Jeśli klima była dłuzej niesprawna może być tak że się uszkodził albo zawiesił zawór rozprężny. U mnie tak było ale nie wymieniałem go i po wymianie chłodnicy i nabiciu po prostu nie chłodziło. Jeździłem cały czas na włączonej klimie i starałem się trzymać wyższe obroty i po około 2tyg zawór zaczął pracować, teraz czasem nawet idzie zaobserwować szron na kratkach z nawiewu jak się da na max zimne ;P
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości